• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Jeaninne
    NoName skrev 2014-08-19 10:56:10 följande:
    du känner inte så många syrianer va?
    Jodå, jag känner många. De har en egen församling, men delar vår församlingskyrka. Vi har många gemensamma aktiviteter. Jag har blivit kompis (nåja) med några syrianska mammor, och något av det första en av dom sa till mig var att INGEN i hennes släkt förlorat oskulden före bröllopsnatten...
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • johannessssss
    NoName skrev 2014-08-19 09:33:21 följande:
    Sluta ljug, sverige bär allt på sina axlar? Kolla på flyktingsituationen, 80-85% finns i u-länder. Det är få som tar sig till vår del av världen.
    om man jämför med andra eu-länder..
  • Digestive
    Bejje skrev 2014-08-19 00:05:33 följande:

Den folkpartisten har ju självklart rätt. Att tillåta samma sak att hända i Sverige vore ju att förstöra vårt samhälle. Det kommer inte hända idag eller imorgon eller troligen inte om 10 år heller, men i takt med att vårt samhälle bokstavligt talat sprutar in muslimer varav många gärna vill omvandla vårt samhälle till deras forna samhälle så kommer det förr eller senare innebära sharialagar och annat skit som tillhör 1800-talet som moderna samhällen har kommit förbi för länge sedan, men som muslimer tydligen tycker är modern och inne :)

Jag kanske ska ta tillbaka min senaste smiley, för faktiskt så är det inte så kul, det är inte kul att risken att ens barn-barn får leva under strikta sharia-lagar och dyrka en gud som inte finns och gör dom motstånd så kan det innebära döden.

Ni kanske tycker det låter extremt, men då är det bara att kolla på IS och Syrien/Irak, det är just därifrån vi importerar människor i allt större massor för varje dag som går. Vår regerings mål är tydligen att på lång sikt omvandla vårt land till ett muslimskt sharia samhälle. Ni som inte tar hotet på allvar borde tänka om. En sådan omvandling går snabbare än man tror och speciellt med ett av världens mest extrema asylprogram.

Om du inte kan skilja på Islamska Staten och på muslimer i allmänhet så har du lika mycket tillgång till diskussionen som någon som inte kan skilja på IRA och på kristna i allmänhet i en annan. Häng med nu - du bor i ett gratis smörgåsbord av information, men misslyckas där intresset till och med verkar brinna stort..
  • Digestive
    Bejje skrev 2014-08-19 01:10:08 följande:

Ja du har rätt att många flyr från krig och helvete. Dock är det omöjligt med nuvarande invandringspolitik (som är katastrof) att skilja på just riktiga flyktingar och superextrema muslimer. Hade vi haft en bättre invandringspolitik så kanske vi hade kunnat förhindra alla problem som muslimsk invandring innebär

För att vara tydlig, alla muslimer är inte extrema och förstör, MEN vi får dom på köpet! Vi hjälper säkert massor av fina människor, men på köpet får vi också de som vill förstöra vårt land och omvandla oss till ett shariasamhälle.

Det kanske inte låter så farligt idag, men för varje dag so går så tar vi in allt fler extrema muslimer och historien har redan visat att vissa tagit sig in i partier, men tack och lov blivit uteslutna på grund av deras sjuka åsikter, men hur länge håller det. Redan idag föds 3 gånger så många barn från utlandsfödda som rent svenska barn. Bland de som anses som utlänningar så är den stora majoriteten muslimer.

Jag kan säga rakt av att jag vill inte ha et muslimskt samhälle. Jag hatar religion även om jag har respekt för det. Den so vill utöva islam eller kristendomen får så klart göra det, men inte om man försöker att påverka andras åsikter i ett samhälle.

Ah! Det här får ge sken på inlägget ovan, som nog var lite för hastat. Tycker dock att man bör vara väldigt försiktig med formuleringarna i känsliga tider och när ett av de större motstånden mot Islamska Staten just kommer ifrån allmänna muslimer.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2014-08-19 11:23:59 följande:
    En kurd? Du menar att mannens etnicitet skulle spela någon roll? Får man säga sådant? Är han inte svensk?

Vad hade du tyckt om en SD:are hade pekat ut mannen som "kurd"?

Oskyldig
    Mm, det måste te sig väldigt märkligt om man har uppfattningen att det är antingen eller som gäller - ungefär som när sektledarna babbade loss ordentligt på Kungsgatan och förklarade för en svensk och kurd att Sverige är toksektens land och att han skulle passa sig med att ifrågasätta SD-sekten.

Jag delar inte sektens syn på svenskhet - så för mig finns det inte något antingen eller - utan bara ett både och.

Ja, FP-politikern är kurd. Jag förstår att det är ett problem för dig och att du då uppfattar det som att han inte kan vara svensk.

Så svaret på din fråga är att jag nog hade invänt mot en anhängare till SD-sekten som pekat ut mannen som kurd - men då utgår jag från att det hade följts av påståendet att han därför inte kan vara svensk.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-19 12:01:02 följande:

Varför tror du själv då, att Saudi pumpar in flera hundra miljoner kr i islamiska centra i Sverige - varje år..? För att ge sitt stöd till barnkörerna och kurser i arabisk matlagning..? 

Man målar inte fan på vägen på ett sådant här vis utan konkreta bevis på uppsåt. Gör dig själv till något bättre..

SÄPO pekar ut vänsterextremister som det största tänkbara hotet mot svensk demokrati idag - känns då läget akut på den fronten, ser vi när som helst en våldsam vänsterrevolution? Det här är ett vanligt "in your face"-kort som sverigedemokrater gärna spelar ut, med viss rätt på sina håll i diskussionen, när de gång på gång får höra om metallrörseskapader med mera i leda.

Men, nen.. du och ett gäng foliehattar är alltså bättre informerade om Sveriges hotbild än Sveriges underrättelsetjänst? Du gör inte riktigt FDFMGA:s bild av sektbeteende och övernaturlig informationsinsamling suddigare du.

Sådant här får vi uppenbarlige en hel del utav, med en röst på Sverigedemokraterna - folk som sitter och bestämmer över mycket i vår intima vardag, ute i kommunerna, och som anser sig vara bättre informerade än Sveriges underrättelsetjänst och som propagerar därefter.
  • realist14
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-19 09:50:14 följande:
    Just det problemet är kanske jämförelsevis litet i nuläget ja. Men ju fler som kommer hit, desto fler löper risk att radikaliseras - åtminstone så länge det nuvarande utanförskapet och den nuvarande segregationen upprätthålls eller till och med förstärks. Kanske inte så till den milda grad att Sverige löper risk att bli en del av ISIS-utopin, men likaväl.
    De kan väl bli tillräckligt många för att bilda egna partier i riksdagen snart.

Samt att de har religiösa ledare många av dem som pekar med hela handen och bestämmer hur de ska leva och i det inkluderas INTE integration kan jag säga. Blir man för svensk som tex somalier så åker man ur gemenskapen. Undrar vad agendan är där...........Så nog finns det skäl för oro.
  • NoName
    Jeaninne skrev 2014-08-19 12:07:43 följande:
    Jodå, jag känner många. De har en egen församling, men delar vår församlingskyrka. Vi har många gemensamma aktiviteter. Jag har blivit kompis (nåja) med några syrianska mammor, och något av det första en av dom sa till mig var att INGEN i hennes släkt förlorat oskulden före bröllopsnatten...
    Om du känner många borde du veta bättre än dra upp den där skiten, "det har vi ju sett på de kristna syrianer som redan finns här". 
  • Helmerkalle

Varför blundar vi för verkligheten, kolla på kaoset i arbetsförmedlingen, bostads brist, skolan, nya skrämmande rapporter från migrationsverket om 100-tals miljarder kronor kostnader, det är skattebetalarna pengar för faaaaaaaaaaan.
    Pengarna skulle lika gärna gå till skolan, sjukvård och skapa massa arbetstillfällen för de som redan bor i Sverige,
    Vad är politikerna som hävdar att invandringen inte kostar pengar????????
    Ä det inte rimligare att skapa för studenter och ungdomar, många stora städer lider av akut bostadsbrist, när ska vi vakna, Sverige behöver ingen invandring...........stoppa detta vansinne!!!!!!!!!!!!!! 
    Varför är vi svenskar så naiva så dumma, som lätt kan bli hjärntvättade av politikers propaganda?????????????

• Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-19 10:44:36 följande:

Just DOM HÄR flyktingarna flyr från ISIS, ja. Men vi har ju redan diskuterat - och bevisat - att ANDRA flyktingar, t.ex. från Somalia, har åkt till Mellanöstern för att slåss FÖR ISIS. 

Att de som flyr är kristna (i vissa fall, kurder är ju inte kristna t.ex.) är ju heller ingen garanti för att de är snälla och bra och kommer att anpassa sig fint i Sverige. Det har vi ju sett på de kristna syrianer som redan finns här, och på vad som hände i Södertälje t.ex.:

lt.se/nyheter/1.109423-polis-har-sprangt-valdtaktsliga

Föreningen som alla våldtäktsmännen var med i, är för övrigt "Assyriska föreningen".

Och här tog arbetsminnet slut så att processerna för mängdförståelsen blev lidande. Exemplet talar inte för kristna syrianer, varken det eller samtliga du kan komma på ur minnet. Starta om skallen innan du får blåskärm.

Kan du verkligen inte bättre än såhär som aktiv politiker?! Och så klagas det på mitt språkbruk, medan ditt egna inte ens visar upp en basal förståelse för mängdlära och hur man bör formulera sig därefter - i inlägg efter inlägg. Personligen så brister jag tusen gånger hellre i språket än i tanken.. men vi verkar ha delade meningar om den saken.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?