• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Bejje
    Flash Gordon skrev 2014-08-18 23:31:53 följande:
    På ämnet att kasta ut islamisterna ur Sverige så såg jag det här uttalandet från en skånsk politiker:

"Svenskar som ansluter sig till terrorarmén IS bör fråntas sitt medborgarskap och utvisas för gott.
    ...
    Den som reser ner till Irak eller Syrien och går med i en terrororganisation som IS borde fråntas sitt medborgarskap. De hör inte hemma i ett demokratiskt samhälle
    ...
    Annars riskerar Sverige att bli en enklav för terrorister."

Och detta uttalande kommer givetvis från en ...
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

.
    .
    .
    .
    .
    ... folkpartist:
    http://www.sydsvenskan.se/sverige/fp-kandidat-vill-utvisa-svenska-is-medlemmar/

Den folkpartisten har ju självklart rätt. Att tillåta samma sak att hända i Sverige vore ju att förstöra vårt samhälle. Det kommer inte hända idag eller imorgon eller troligen inte om 10 år heller, men i takt med att vårt samhälle bokstavligt talat sprutar in muslimer varav många gärna vill omvandla vårt samhälle till deras forna samhälle så kommer det förr eller senare innebära sharialagar och annat skit som tillhör 1800-talet som moderna samhällen har kommit förbi för länge sedan, men som muslimer tydligen tycker är modern och inne :)

Jag kanske ska ta tillbaka min senaste smiley, för faktiskt så är det inte så kul, det är inte kul att risken att ens barn-barn får leva under strikta sharia-lagar och dyrka en gud som inte finns och gör dom motstånd så kan det innebära döden.

Ni kanske tycker det låter extremt, men då är det bara att kolla på IS och Syrien/Irak, det är just därifrån vi importerar människor i allt större massor för varje dag som går. Vår regerings mål är tydligen att på lång sikt omvandla vårt land till ett muslimskt sharia samhälle. Ni som inte tar hotet på allvar borde tänka om. En sådan omvandling går snabbare än man tror och speciellt med ett av världens mest extrema asylprogram.

• Kunigunda
    Bejje skrev 2014-08-19 00:05:33 följande:

Den folkpartisten har ju självklart rätt. Att tillåta samma sak att hända i Sverige vore ju att förstöra vårt samhälle. Det kommer inte hända idag eller imorgon eller troligen inte om 10 år heller, men i takt med att vårt samhälle bokstavligt talat sprutar in muslimer varav många gärna vill omvandla vårt samhälle till deras forna samhälle så kommer det förr eller senare innebära sharialagar och annat skit som tillhör 1800-talet som moderna samhällen har kommit förbi för länge sedan, men som muslimer tydligen tycker är modern och inne :)

Jag kanske ska ta tillbaka min senaste smiley, för faktiskt så är det inte så kul, det är inte kul att risken att ens barn-barn får leva under strikta sharia-lagar och dyrka en gud som inte finns och gör dom motstånd så kan det innebära döden.

Ni kanske tycker det låter extremt, men då är det bara att kolla på IS och Syrien/Irak, det är just därifrån vi importerar människor i allt större massor för varje dag som går. Vår regerings mål är tydligen att på lång sikt omvandla vårt land till ett muslimskt sharia samhälle. Ni som inte tar hotet på allvar borde tänka om. En sådan omvandling går snabbare än man tror och speciellt med ett av världens mest extrema asylprogram.

When daffodils begin to peer. Watch out. Paranoia's round the bend.
  • FDFMGA
    Bejje skrev 2014-08-19 00:05:33 följande:

Man kan inte importera människor, tja, kan kan man väl men det kallas människohandel.

De som du påstår vara importvaror är alltså människor som flyr från t ex just Isis.

Problemet tycks vara att ni inom sekten tycks tro att flyktingarna är en maskerad Isisattack mot Sverige.

Det handlar om människor. De som flyr är människor, kan du förstå det. Och det är människor som flyr från galenskapen, inte en attack mot Sverige.

.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Bejje
    Kunigunda skrev 2014-08-19 00:15:23 följande:
    Om du vill svara på mitt inlägg så kom gärna med något konkret tack.
  • johannessssss

SD är inte rasister, dock så är SVP det.

SD vill hjälpa invandrare i Sverige att komma in lättare i samhället.

Dom vill även hjälpa folk i utlandet som har det svårt.

Det finns en del invandrare inom SD.

Varför dom bedriver en politik så mycket om invandring är inte pga att det är invandrare utan att det faktum att det kostat oss sinnesjukt mkt och att invandrare har problem med att komma in i svenska samhället

Med liberalerna eller vänstern vid makten kommer det bara blir värre, med SD så kommer allt fixas.

När SD har fixat bostäder och pengar, så kommer SD inte tveka att släppa in folk från andra länder.

Så hur kan dom vara rasister?

Man måste hjälpa folket som bor i sitt land också.

Att vara nationalist är inte att vara en rasist.

• johannessssss
    sverige har gjort ett bra jobb. släppt in flest invandrare per capita i hela världen. men andra länder måste hjälpa till också, ALLA länder måste hjälpa till. Sverige kan inte bära allt på sina axlar.
  • Bejje
    Bejje skrev 2014-08-19 01:00:40 följande:
    Om du vill svara på mitt inlägg så kom gärna med något konkret tack.

Ja du har rätt att många flyr från krig och helvete. Dock är det omöjligt med nuvarande invandringspolitik (som är katastrof) att skilja på just riktiga flyktingar och superextrema muslimer. Hade vi haft en bättre invandringspolitik så kanske vi hade kunnat förhindra alla problem som muslimsk invandring innebär

För att vara tydlig, alla muslimer är inte extrema och förstör, MEN vi får dom på köpet! Vi hjälper säkert massor av fina människor, men på köpet får vi också de som vill förstöra vårt land och omvandla oss till ett shariasamhälle.

Det kanske inte låter så farligt idag, men för varje dag so går så tar vi in allt fler extrema muslimer och historien har redan visat att vissa tagit sig in i partier, men tack och lov blivit uteslutna på grund av deras sjuka åsikter, men hur länge håller det. Redan idag föds 3 gånger så många barn från utlandsfödda som rent svenska barn. Bland de som anses som utlänningar så är den stora majoriteten muslimer.

Jag kan säga rakt av att jag vill inte ha et muslimskt samhälle. Jag hatar religion även om jag har respekt för det. Den so vill utöva islam eller kristendomen får så klart göra det, men inte om man försöker att påverka andras åsikter i ett samhälle.

• Vitrysk hockeyhjälte
    Kunigunda skrev 2014-08-19 00:15:23 följande:
    Det värsta skitsvar jag vet. På samma sätt som många oroar sig för "framväxande fascism" etc är vi många som oroar oss för växande islam i Sverige. För mig en ytterst sund och logisk oro.
  • Jeaninne
    johannessssss skrev 2014-08-19 01:04:31 följande:

SD är inte rasister, dock så är SVP det.

SD vill hjälpa invandrare i Sverige att komma in lättare i samhället.

Dom vill även hjälpa folk i utlandet som har det svårt.

Det finns en del invandrare inom SD.

Varför dom bedriver en politik så mycket om invandring är inte pga att det är invandrare utan att det faktum att det kostat oss sinnesjukt mkt och att invandrare har problem med att komma in i svenska samhället

Med liberalerna eller vänstern vid makten kommer det bara blir värre, med SD så kommer allt fixas.

När SD har fixat bostäder och pengar, så kommer SD inte tveka att släppa in folk från andra länder.

Så hur kan dom vara rasister?

Man måste hjälpa folket som bor i sitt land också.

Att vara nationalist är inte att vara en rasist.

Vill bara säga att det är jättebra att du engagerar dig i samhällsfrågor, i stället för att bara älta dina personliga problem! Varför blir du inte medlem i din lokala Sd-förening..? Eller ungdomsförbundet om du är ung nog. Det finns tjejer där, om än inte så många - men först och främst skulle du kunna få vänner att t.ex. gå på krogen eller åka på partyresa med! (Nu blev det OT men ni andra får ursäkta.)
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-19 08:04:02 följande:
    Det värsta skitsvar jag vet. På samma sätt som många oroar sig för "framväxande fascism" etc är vi många som oroar oss för växande islam i Sverige. För mig en ytterst sund och logisk oro.
    Tycker det var ett bra svar.

Visst finns det skäl att fundera över om en allt större grupp troende muslimer kommer att påverka Sverige i en riktning man inte anser önskvärd - men det är skillnad mellan oro och att skriva:

"Ni kanske tycker det låter extremt, men då är det bara att kolla på IS och Syrien/Irak, det är just därifrån vi importerar människor i allt större massor för varje dag som går. Vår regerings mål är tydligen att på lång sikt omvandla vårt land till ett muslimskt sharia samhälle"
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?