• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • NoName
    johannessssss skrev 2014-08-19 01:09:42 följande:
    sverige har gjort ett bra jobb. släppt in flest invandrare per capita i hela världen. men andra länder måste hjälpa till också, ALLA länder måste hjälpa till. Sverige kan inte bära allt på sina axlar.
    Sluta ljug, sverige bär allt på sina axlar? Kolla på flyktingsituationen, 80-85% finns i u-länder. Det är få som tar sig till vår del av världen.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    NoName skrev 2014-08-19 09:33:21 följande:
    Sluta ljug, sverige bär allt på sina axlar? Kolla på flyktingsituationen, 80-85% finns i u-länder. Det är få som tar sig till vår del av världen.
    Jämförelsen måste givetvis göras mellan Sverige och andra länder i liknande läge och situation (alltså framför allt Västeuropa), inte mellan Sverige och grannländer till oroshärdarna.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-08-19 09:24:36 följande:
    Tycker det var ett bra svar.

Visst finns det skäl att fundera över om en allt större grupp troende muslimer kommer att påverka Sverige i en riktning man inte anser önskvärd - men det är skillnad mellan oro och att skriva:

"Ni kanske tycker det låter extremt, men då är det bara att kolla på IS och Syrien/Irak, det är just därifrån vi importerar människor i allt större massor för varje dag som går. Vår regerings mål är tydligen att på lång sikt omvandla vårt land till ett muslimskt sharia samhälle"
    Just det problemet är kanske jämförelsevis litet i nuläget ja. Men ju fler som kommer hit, desto fler löper risk att radikaliseras - åtminstone så länge det nuvarande utanförskapet och den nuvarande segregationen upprätthålls eller till och med förstärks. Kanske inte så till den milda grad att Sverige löper risk att bli en del av ISIS-utopin, men likaväl.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • NoName
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-19 09:46:20 följande:
    Jämförelsen måste givetvis göras mellan Sverige och andra länder i liknande läge och situation (alltså framför allt Västeuropa), inte mellan Sverige och grannländer till oroshärdarna.
    Jag hoppas johaness bara hade otur när han tänkte och inte är så borttappad på heltid.
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-19 00:34:21 följande:
    Man kan inte importera människor, tja, kan kan man väl men det kallas människohandel.

De som du påstår vara importvaror är alltså människor som flyr från t ex just Isis.

Problemet tycks vara att ni inom sekten tycks tro att flyktingarna är en maskerad Isisattack mot Sverige.

Det handlar om människor. De som flyr är människor, kan du förstå det. Och det är människor som flyr från galenskapen, inte en attack mot Sverige.

.
    Just DOM HÄR flyktingarna flyr från ISIS, ja. Men vi har ju redan diskuterat - och bevisat - att ANDRA flyktingar, t.ex. från Somalia, har åkt till Mellanöstern för att slåss FÖR ISIS. 

Att de som flyr är kristna (i vissa fall, kurder är ju inte kristna t.ex.) är ju heller ingen garanti för att de är snälla och bra och kommer att anpassa sig fint i Sverige. Det har vi ju sett på de kristna syrianer som redan finns här, och på vad som hände i Södertälje t.ex.:

lt.se/nyheter/1.109423-polis-har-sprangt-valdtaktsliga

Föreningen som alla våldtäktsmännen var med i, är för övrigt "Assyriska föreningen".
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • NoName
    Jeaninne skrev 2014-08-19 10:44:36 följande:
    Just DOM HÄR flyktingarna flyr från ISIS, ja. Men vi har ju redan diskuterat - och bevisat - att ANDRA flyktingar, t.ex. från Somalia, har åkt till Mellanöstern för att slåss FÖR ISIS. 

Att de som flyr är kristna (i vissa fall, kurder är ju inte kristna t.ex.) är ju heller ingen garanti för att de är snälla och bra och kommer att anpassa sig fint i Sverige. Det har vi ju sett på de kristna syrianer som redan finns här, och på vad som hände i Södertälje t.ex.:

lt.se/nyheter/1.109423-polis-har-sprangt-valdtaktsliga

Föreningen som alla våldtäktsmännen var med i, är för övrigt "Assyriska föreningen".
    du känner inte så många syrianer va?
  • Flash Gordon
    FDFMGA skrev 2014-08-19 00:03:12 följande:
    En kurd.

Jag såg ett reportage om en annan svensk med kurdisk bakgrund som anslutit sig till peshmergastyrkorna för att slåss mot Isis.

Det är inte så svårt att förstå att många kurder blir personligt berörda när det handlar om kurdernas överlevnad i norra Irak.
    En kurd? Du menar att mannens etnicitet skulle spela någon roll? Får man säga sådant? Är han inte svensk?

Vad hade du tyckt om en SD:are hade pekat ut mannen som "kurd"?

Oskyldig
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-19 00:15:23 följande:
    When daffodils begin to peer. Watch out. Paranoia's round the bend.
    Varför tror du själv då, att Saudi pumpar in flera hundra miljoner kr i islamiska centra i Sverige - varje år..? För att ge sitt stöd till barnkörerna och kurser i arabisk matlagning..? Tomte
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-19 08:04:02 följande:
    Det värsta skitsvar jag vet. På samma sätt som många oroar sig för "framväxande fascism" etc är vi många som oroar oss för växande islam i Sverige. För mig en ytterst sund och logisk oro.
    Japp! Man behöver bara räkna på hur snabbt den muslimska befolkningen växer, för att få kalla rysningar. Fortsatt invandring plus ett antal som anhöriginvandrar senare för varje individ som invandrar nu - och så sex barn per kvinna. Som påbörjas vid 16 års ålder, så att det blir korta generationer... Man VILL inte räkna ut hur många muslimer vi kommer att ha här år 2100, men helt klart är redan att de kommer att vara fler än svenskarna...
  • Jeaninne
    Flash Gordon skrev 2014-08-19 11:23:59 följande:
    En kurd? Du menar att mannens etnicitet skulle spela någon roll? Får man säga sådant? Är han inte svensk?

Vad hade du tyckt om en SD:are hade pekat ut mannen som "kurd"?

Oskyldig
    Om han sitter i ett fullmäktige måste han vara svensk medborgare. Då är han naturligtvis SVENSK - lika svensk som... Kalles kaviar och Abbas inlagda sill! Så RASISTISKT att insinuera, att han i sina politiska beslut skulle vara påverkad av sin tidigare folkgruppstillhörighet! Tomte
Svar på tråden Varför hatar folk SD?