• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-08-18 15:10:49 följande:
    Nja.

Som sagt det är mycket tack vare feminister vi har den internationellt sett stora valfrihet vi har idag

Det är mycket tack vare feminister som familjer över huvud taget kan välja.

På vilket sätt var det mer accepterande och valfritt när enbart mamman fick ta ut ledighet, vilket fortfarande är fallet i många länder?
    Oj då, här slås sanningar fast, fast på lösan sand!

Om nu offentligfinansierad föräldraförsäkring ska finnas - vilket självfallet kan diskuteras -, varför skulle det då innebära större frihet för människor om staten dikterar villkoret för hur denna försäkring tas ut?

Är du inte i det orwellska nyspråket nu? Frihet är slaveri, sanning är lögn, o.s.v.

Hur kan beslut du själv inte har rätt att fatta, betraktas som grundade i frihet?
    --
    Själv lutar jag f.ö. åt att avskaffandet av den offentliga föräldraförsäkringen vore det bästa.
  • ölburk2
    overdose skrev 2014-08-18 15:44:08 följande:
    Jo, det var man, men frederna efter religionskrigen byggde på samma tanke. Den moderna förståelsen har sin grund i att man inte kunde vinna.

Titta på religionskrigen, att det blev fred var en effekt av kompromiss,

Världskrigen var en annan sorts krig.
    Fast religionskrigen pågår för fullt än idag, speciellt det mellan kristna å islamister/muslimer, ett religionskrig som f.ö även Sverige deltar aktivt i, under NATO-befäl.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • overdose
    Philipsson skrev 2014-08-18 15:46:40 följande:

Om nu offentligfinansierad föräldraförsäkring ska finnas - vilket självfallet kan diskuteras -, varför skulle det då innebära större frihet för människor om staten dikterar villkoret för hur denna försäkring tas ut?

Är du inte i det orwellska nyspråket nu? Frihet är slaveri, sanning är lögn, o.s.v.

Hur kan beslut du själv inte har rätt att fatta, betraktas som grundade i frihet?
    --
    Själv lutar jag f.ö. åt att avskaffandet av den offentliga föräldraförsäkringen vore det bästa.
    Nej det tror jag inte. Var det svårt att förstå?

Jag ser slaveri och vill undanröja detta.

Men om föräldraförsäkring, den måste anpassas till svenskar.

• Philipsson
    overdose skrev 2014-08-18 15:53:37 följande:
    Nej det tror jag inte. Var det svårt att förstå?

Jag ser slaveri och vill undanröja detta.

Men om föräldraförsäkring, den måste anpassas till svenskar.
    Vad är det du inte tror?
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-18 15:46:40 följande:

--
    En petitess.

Du kanske borde läsa boken. Såvitt jag minns så är Storebrors centrala budskap att "Krig är fred, okunnighet är styrka och frihet är slaveri". Iofs är det längesen jag läste den - men det skulle förvåna mig om du har rätt.

Applicerat på er SD-kramare så verkar det som ni menar att krig är fred när ni lismar om att man bättre hjälper i närområdet.

Och att ni ser okunnighet som en styrka vittnar ju många inlägg här på FL om.

Ta och läs boken vetja, alltid lär du dig något. Den är dessutom bra - även om jag personligen anser att Djurfarmen bättre beskriver hur makten kan korrumpera.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-18 15:43:04 följande:

Ok, då tycker jag du ska titta på de klipp från säkerhetskontrollen som ligger ute på nätet när 9/11 killarna checkar in. Återkom sedan med den bild du får. De ser ut som, agerar som och är klädda som- vilka affärsmän som helst.

Haha, men ja, precis - varför fokus på nidebilder och osynliga saker som religionstillhörighet bara blir banalt att lyfta fram som ett verkningsfullt tillvägagångssätt, att då skapa rikssäkerhet på. Och nej, de agerade inte som vilka som helst, vilket ett tränat öga och framförallt teknik hade kunnat avslöja. Människor kan inte fullt ut dölja sin mikromimik och sitt kroppspråk och inte heller kan de styra över de kemiska processerna i kroppen som uppstår i olika situationer - och det är det här som ligger i fokus för modern säkerhet.

Sluta lölja dig nu och acceptera att dina tankar är totalt förlegade i sakfrågan här. Du vet ingenting om dagens säkerhetsområde, det är helt uppenbart. Det är även så att säkerhetspersonal ska ha betydligt mer under uppsikt än att blott risken för att plan kapas - varför beteende och biologi placeras i centrum, då det är den gemensamma nämnaren för ALLA uppsåt, oavsett om asen vill smuggla in sexslavar, smälla av bomber eller då kapa plan.
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-18 16:56:51 följande:
    Haha, men ja, precis - varför fokus på nidebilder och osynliga saker som religionstillhörighet bara blir banalt att lyfta fram som ett verkningsfullt tillvägagångssätt, att då skapa rikssäkerhet på. Och nej, de agerade inte som vilka som helst, vilket ett tränat öga och framförallt teknik hade kunnat avslöja. Människor kan inte fullt ut dölja sin mikromimik och sitt kroppspråk och inte heller kan de styra över de kemiska processerna i kroppen som uppstår i olika situationer - och det är det här som ligger i fokus för modern säkerhet.

Sluta lölja dig nu och acceptera att dina tankar är totalt förlegade i sakfrågan här. Du vet ingenting om dagens säkerhetsområde, det är helt uppenbart. Det är även så att säkerhetspersonal ska ha betydligt mer under uppsikt än att blott risken för att plan kapas - varför beteende och biologi placeras i centrum, då det är den gemensamma nämnaren för ALLA uppsåt, oavsett om asen vill smuggla in sexslavar, smälla av bomber eller då kapa plan.
    Ja då var det ju beklagligt att inga tränade ögon fanns tillgängliga då, eftersom de lyckades.  :-/

• Digestive
    realist14 skrev 2014-08-18 16:59:49 följande:

Ja då var det ju beklagligt att inga tränade ögon fanns tillgängliga då, eftersom de lyckades.  :-/

Verkligen. Det borde införas en extra instans med uppenbara och snabba ja eller nej frågor - som exempelvis "- Planerar du att kapa ett plan?" (det finns säkerligen bättre frågor med ett bredare utslag) - där ressenärerna övervakas utav både advekat teknik och utbildad personal, när de svarar. Minsta indikation på uppsåt, om så bara osäkert utslag ifrån tekniken eller en alarmerande magkänsla hos den utbildade personalen, ska då leda till närmare inspektion. Det är extremt svårt att ta sig igenom ett sådant system även om apatiskapande droger kan göra det möjligt, varför även en sådan typ av identifieringsutbildning och teknik bör tilläggas.

Hur som helst så förstår jag ditt engagemang och din oro.
  • Flash Gordon
    Jeaninne skrev 2014-08-16 17:49:54 följande:
    Jomen det låter vettigt. Även om jag någonstans tycker,  att när det gäller just krigs- och terrorbrotten, så HJÄLPER det inte att den unge mannen är född här. Åker han frivilligt till sitt hemland eller ett annat muslimskt land, för att lära sig och tillämpa terrormetoder, så kan han stanna där sedan... Och inte komma och skrika på hjälp av svenska UD och våra advokater... För den individen har ju uppenbarligen aldrig blivit svensk annat än på papperet.

(Fast jag vet inte om det är juridiskt hållbart, för det BLIR svårt med gränsdragningarna - det blir det.)
    På ämnet att kasta ut islamisterna ur Sverige så såg jag det här uttalandet från en skånsk politiker:

"Svenskar som ansluter sig till terrorarmén IS bör fråntas sitt medborgarskap och utvisas för gott.
    ...
    Den som reser ner till Irak eller Syrien och går med i en terrororganisation som IS borde fråntas sitt medborgarskap. De hör inte hemma i ett demokratiskt samhälle
    ...
    Annars riskerar Sverige att bli en enklav för terrorister."

Och detta uttalande kommer givetvis från en ...
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

.
    .
    .
    .
    .
    ... folkpartist:
    http://www.sydsvenskan.se/sverige/fp-kandidat-vill-utvisa-svenska-is-medlemmar/
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2014-08-18 23:31:53 följande:
    På ämnet att kasta ut islamisterna ur Sverige så såg jag det här uttalandet från en skånsk politiker:

"Svenskar som ansluter sig till terrorarmén IS bör fråntas sitt medborgarskap och utvisas för gott.
    ...
    Den som reser ner till Irak eller Syrien och går med i en terrororganisation som IS borde fråntas sitt medborgarskap. De hör inte hemma i ett demokratiskt samhälle
    ...
    Annars riskerar Sverige att bli en enklav för terrorister."

Och detta uttalande kommer givetvis från en ...
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

.
    .
    .
    .
    .
    ... folkpartist:
    http://www.sydsvenskan.se/sverige/fp-kandidat-vill-utvisa-svenska-is-medlemmar/
    En kurd.

Jag såg ett reportage om en annan svensk med kurdisk bakgrund som anslutit sig till peshmergastyrkorna för att slåss mot Isis.

Det är inte så svårt att förstå att många kurder blir personligt berörda när det handlar om kurdernas överlevnad i norra Irak.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?