• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-19 17:45:23 följande:
    Där gjorde dock kvinnan hijaben men visst, det bli nog bra - bara du skyndar dig!! Släpp allt du håller på med, misstänker och anar att det händer när som helst.. och någon annan misstänker och anar att jag har rätt - så nu står det hugget i både sten och stjärnor!!
    Frågar igen:
    Du och de som tycker likadant i just denna fråga låter som att vi pratar om huruvida marisianerna kommer landa på jordklotet snart.

'Sååå himla orealistiskt är det väl inte ändå??

Varför skulle de inte vilja ha det på sitt sätt??? Låter lite nedlåtande att inte tro dem om kapaciteten att föra fram sina egna frågor.

Om jag befann mig i ett land där moral värderingar och kultur stod emot allt jag står får så skulle jag inte tveka en skund, klart jag skulle föra fram mitt svenska sätt att se på saker då om jag kunde och vi var tillräckligt många..och vilja att det skulle synas mer i det land jag var i.
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-19 17:36:55 följande:

Det är dessutom historielöst. Så länge som islam har funnits, så har ju gränserna mellan den kristna och den muslimska världen pushats fram och tillbaka. Det är inte så många hundra år sedan de hotade Wien... Naivt att tro att de inte längre har ambitionen att utöka sitt territorium...

Vilka är "de"? Har du inte koll på de våldsamma sekterna inkm islam så har du naturligtvis inte koll på diskussionrn heller.
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-19 17:48:42 följande:
    Vilka är "de"? Har du inte koll på de våldsamma sekterna inkm islam så har du naturligtvis inte koll på diskussionrn heller.
    När det gäller Wien så var det turkarna. De bor ju närmast... Och jag har koll på en massa saker.
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-08-19 17:45:24 följande:
    Verkligen.

Men vi yrar väl... så klaaart det inte kan ske...eh...
    För att inte tala om Saladin... Richard Lejonhjärta skulle vända sig i sin grav, om han visste att vi släppt in dem i Europa - ja även i Storbritannien! - i stora skaror alldeles frivilligt...
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-19 17:43:26 följande:

Du väljer den vägen, helt otippat. Hån och arrogans.

Att SD och i viss mån Fi nått viss framgång precis på samma sätt har du helt missat, eller? Är det bara för att islam är inblandat i mitt resonemang som det inre röda skynket kommer upp i skallen på dig?

Så länge som ni menar allvar med att intim och folkkänslig politik ska byggas upp på aningar och misstankar - så kommer jag alltid att föreslå slagrutor framför eran praktiska existens inom Sveriges politik. Misstankar och aningar FÖLJS UPP - man agerar inte efter dem hej vilt i politisk storskalighet, som en blind dåre med för stort svärd.

Se ovan. Era farhågor är totalt ointressanta utan legitimerande bevis och ska inte ha med politik att göra. Det är ämnen för organen inom rikssäkerheten att följa upp, ingenting annat.
  • Digestive

Och så gnäller sverigedemokrater för att kritikerna bara går efter misstankar och aningar om partiet (läs om så vill: fördomar om partiet) - medan de själva vill göra POLITIK av sitt eget dito.

Klara, färdiga - baxna.

• Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-19 17:59:06 följande:
    Så länge som ni menar allvar med att intim och folkkänslig politik ska byggas upp på aningar och misstankar - så kommer jag alltid att föreslå slagrutor framför eran praktiska existens inom Sveriges politik. Misstankar och aningar FÖLJS UPP - man agerar inte efter dem hej vilt i politisk storskalighet, som en blind dåre med för stort svärd.

Se ovan. Era farhågor är totalt ointressanta utan legitimerande bevis och ska inte ha med politik att göra. Det är ämnen för organen inom rikssäkerheten att följa upp, ingenting annat.
    Jag hoppas att jag aldrig får anledning att säga: "I told you so"...
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-19 17:59:06 följande:

Jag hoppas att jag aldrig får anledning att säga: "I told you so"...
  • Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-19 17:56:01 följande:

När det gäller Wien så var det turkarna. De bor ju närmast... Och jag har koll på en massa saker.

Haha, är turkarna en islamsk sekt? Det här är bara för mycket..

Du verkar riktigt kompetent som politiker i sådana här frågor du. Jag vet inte vad du sysslar med som politiker men du får nog ge dig någon gång och gå igenom några rundor självkritik istället för att fortsätta med det här tramset.
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-19 18:07:49 följande:
    Haha, är turkarna en islamsk sekt? Det här är bara för mycket..

Du verkar riktigt kompetent som politiker i sådana här frågor du. Jag vet inte vad du sysslar med som politiker men du får nog ge dig någon gång och gå igenom några rundor självkritik istället för att fortsätta med det här tramset.
    Det är DU som använder ordet "sekt". Jag har aldrig sagt att armén som nästan lyckades med att invadera Wien år 1683 var en sekt. Tvärtom var det en stark muslimsk armé under den turkiske sultanen, helt enkelt. Den drog till sig muslimska krigare från många länder.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?