• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    Speakers Corner skrev 2014-08-26 07:25:57 följande:
    Aha, ja då förstår jag, lustigt sätt att se på saken.
    Jo, det kan man nog lugnt konstatera.

Finns lite olika varianter på sektanhängarnas syn på rasism; en är att Reinfeldt diskriminerar oss svenskar till förmån för invandrare och därför bör stämplas som rasist - de andra är så skruvade att det är en för besvärlig uppgift så här på morgonen att försöka beskriva dem.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Aqt
    Speakers Corner skrev 2014-08-26 07:24:05 följande:

Jag håller med om att det är svårt när man gör det över nätet, irl går det mycket lättare.

Men en anledning är ju att så många av dom som vill minska invandringen använder sig av rasistiska tillmälen om invandrarna själva.

Påståenden om att dom är allt från kvinnomisshandlare som hedersmördar sina döttrar och gruppvåldtar svenskor, när dom inte är upptagna med att sitta på något fik och röka på.

Det senaste nu var ju att dom också roar sig med att plåga djur.

Om dom inte är upptagna med att ta över Sverige och införa sharialagar a la IS.

Jobbar gör dom ju aldrig i dom här beskrivningarna, fast vi vet att flertalet invandrare gör just det, jobbar och att dom blir fler och fler, vi blir bättre och bättre på att få ut dom i jobb.

Men det tror få invandringskritiska på.

Det är liksom ingen hejd på hur fruktansvärt dåliga människor det här är.

Och håller man inte med om den karaktärssågningen av främmande människor så kommer inektiven och personangreppen som ett brev på posten.

Man måste delta i hatet annars får man inte uttala sig.

Det är klart att det inte går att hålla en saklig diskussion på det viset.

Håller intemed generellt. Det är alltid ett fåtal som är osakliga. Men man kan inte säga att 10 % av de röstberättigade, samt att ett helt politiskt parti är så. Det är bara ett fåtal precis som vänsterns odemokratiska våldsfalang.

Jag tror de som är rädda för SDs framgångar har svårt att bemöta argumenten och då förenklar man och smutskastar alla.

Det är ohederligt och odemokratiskt att skylla segregationsproblemen på de som inte skapat dem politiskt, och när man inte håller med kommer rasistanklagelser! Låg nivå faktiskt.
  • Digestive

Hela den här rasistdunken har fyllts upp LÅNGT över sin verkliga proportion. Det finns några element av rasism i partiet, precis som det finns andra typer av extremister i övriga partier (tycker att rasism kan beskrivas som en sorts extremism, inte minst som en sorts anti-kunskaps-extremism, likt en del religiösa hållningar som också går tvärt emot dagens vetskap) men partiet kan i högsta grad beskrivas som främlingsfientligt (även om "fientligt" låter lite bryskt, de vill helt enkelt inte ha någon främmande kultur och sed i Sverige och väldigt få i partiet har uttryckt den önskan via något fientligt).

Anser dock inte att partiets huvudproblem skulle ligga i någotdera. Deras huvudproblem är snarare att de på osakliga, falska och lögnaktiga grunder ger sig på människor - och det allena räcker gott och väl, för att det svenska folket ska vilja avveckla partiet bort från den politiska scenen.

• Digestive

En större belysning på Sverigedemokraternas oetiska metoder skulle vara partiets undergång, svensken hatar sådant och med all rätt - och jag hoppas att en sådan belysning sker idag, klockan 20:00 och i den timmeslånga utfrågningen i SVT:s Val 2014. Alltså, någonting kommer att gå sönder här hemma, om journalisterna inte trycker på denna punkt tills blåmärken uppstår..

Anette Novak och Petter Karlsson - se nu till att rättvisa skipas!!

#dinröst

#dinröst
  • realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-26 07:24:05 följande:
    Jag håller med om att det är svårt när man gör det över nätet, irl går det mycket lättare.
    Men en anledning är ju att så många av dom som vill minska invandringen använder sig av rasistiska tillmälen om invandrarna själva.

Påståenden om att dom är allt från kvinnomisshandlare som hedersmördar sina döttrar och gruppvåldtar svenskor, när dom inte är upptagna med att sitta på något fik och röka på.
    Det senaste nu var ju att dom också roar sig med att plåga djur.
    Om dom inte är upptagna med att ta över Sverige och införa sharialagar a la IS.
    Jobbar gör dom ju aldrig i dom här beskrivningarna, fast vi vet att flertalet invandrare gör just det, jobbar och att dom blir fler och fler, vi blir bättre och bättre på att få ut dom i jobb.
    Men det tror få invandringskritiska på.
    Det är liksom ingen hejd på hur fruktansvärt dåliga människor det här är.
    Och håller man inte med om den karaktärssågningen av främmande människor så kommer inektiven och personangreppen som ett brev på posten.
    Man måste delta i hatet annars får man inte uttala sig.

Det är klart att det inte går att hålla en saklig diskussion på det viset.
    Ja får man det att låta som om alla gör så blir det givetvis galet.

Men att det sker beror ju på att vårt lilla lugna land har ju fått in en del av ovanstående och vi är långt ifrån det fridfulla land vi var för 20 år sedan...sådant vi förfasade oss över framför tv-rutan finns nu i grannhuset....såklart att folk har lite svårt att ta det....och då hjälper det ju inte med mantrat att ALLA gör ju inte så......

• Aqt
    Digestive skrev 2014-08-26 14:24:40 följande:

En större belysning på Sverigedemokraternas oetiska metoder skulle vara partiets undergång, svensken hatar sådant och med all rätt - och jag hoppas att en sådan belysning sker idag, klockan 20:00 och i den timmeslånga utfrågningen i SVT:s Val 2014. Alltså, någonting kommer att gå sönder här hemma, om journalisterna inte trycker på denna punkt tills blåmärken uppstår..

#dinröst

Ja alla ska granskas förstås. Men de har inget att dölja.

Tycker att deras valmanifest och budget de presenterade idag var helt ok. Lyssnade på direktsändningen på Sveriges radio. Faktiskt har de finansiering för deras politik. De är förvånansvärt vänster politiskt med riktade välfärdssatsningar mot pensionärer, äldreomsorg, arbetsmiljö, och funktionsnedsättning.

De satsar också mycket på bistånd, UNHCR och kvotflyktingar.

Men en betydande del av de bl.a 48 miljarder kr som Migrationsverket vill ha lägger de på välfärden och att integrera Sveriges nuvarande nyinkomna invånare. Där finns stora behov.

De har helt klart större utrymme för reformer än många andra partier som låter migrationsverket plöja ned betydande del av Sveriges ekonomi i en ständigt ökande asylinvandring. Men man har rätt att tro vad man vill.

Om man tror att 89000 flyktingar + anhöriginvandring+ arbetskraftsinvandring varje år framöver är bra för Sveriges framtid och välfärd, ja då ska man inte rösta på SD. Detsamma om man tror att segregationsproblemem som ökat de senaste 25 åren kan subventioneras bort.
  • Aqt
    Digestive skrev 2014-08-26 14:24:40 följande:

#dinröst

Ja alla ska granskas förstås. Men de har inget att dölja.

Tycker att deras valmanifest och budget de presenterade idag var helt ok. Lyssnade på direktsändningen på Sveriges radio. Faktiskt har de finansiering för deras politik. De är förvånansvärt vänster politiskt med riktade välfärdssatsningar mot pensionärer, äldreomsorg, arbetsmiljö, och funktionsnedsättning.

De satsar också mycket på bistånd, UNHCR och kvotflyktingar.

Men en betydande del av de bl.a 48 miljarder kr som Migrationsverket vill ha lägger de på välfärden och att integrera Sveriges nuvarande nyinkomna invånare. Där finns stora behov.

De har helt klart större utrymme för reformer än många andra partier som låter migrationsverket plöja ned betydande del av Sveriges ekonomi i en ständigt ökande asylinvandring. Men man har rätt att tro vad man vill.

Om man tror att 89000 flyktingar + anhöriginvandring+ arbetskraftsinvandring varje år framöver är bra för Sveriges framtid och välfärd, ja då ska man inte rösta på SD. Detsamma om man tror att segregationsproblemem som ökat de senaste 25 åren kan subventioneras bort.
  • Katjanordegren

SD är enda parti som talar sanningen om den ansvarslösa invandringen som hotar vår välfärd
    Kolla på rapporter som kommer varje dag om kommuner som inte klarar av att ta emot fler flyktingar, bostadsbrist, studenter som tvingas bo i tågstationer och toaletter, för att det saknas bostäder, arbetslösheten som växer, brister på sjukvården och skolan, pensionärer som inte klarar sig längre, äldre som lider av undernäring för att det saknas resurser....................ocv
    Varför blundar jävla politiker för sanningen och fakta, som alla andra ser
    Det är dags att vakna
    Sluta bli hjärntvättade av flaska propaganda som sprid av media, kolla på verkligheten för faaaaaan! 

• Philipsson
    Katjanordegren skrev 2014-08-26 17:30:46 följande:

SD är enda parti som talar sanningen om den ansvarslösa invandringen som hotar vår välfärd
    Kolla på rapporter som kommer varje dag om kommuner som inte klarar av att ta emot fler flyktingar, bostadsbrist, studenter som tvingas bo i tågstationer och toaletter, för att det saknas bostäder, arbetslösheten som växer, brister på sjukvården och skolan, pensionärer som inte klarar sig längre, äldre som lider av undernäring för att det saknas resurser....................ocv
    Det är dags att vakna
    Sluta bli hjärntvättade av flaska propaganda som sprid av media, kolla på verkligheten för faaaaaan! 

Ja, så är det. Nu har t.o.m. folk som är ointresserade av politik vaknat och insett att denna oansvariga massinvandringspolitk inte längre kan fortsätta.
  • FDFMGA
    Katjanordegren skrev 2014-08-26 17:30:46 följande:

Det är dags att vakna

Philipsson skrev 2014-08-26 17:35:21 följande:
    Ja, så är det. Nu har t.o.m. folk som är ointresserade av politik vaknat och insett att denna oansvariga massinvandringspolitk inte längre kan fortsätta.

Jo, minsann - våra allra största begåvningar tänker alltid till i SD-trådarna.

Här får vi veta att å ena sidan så ser alla sanningen - samtidigt som det är dags att vakna och sluta upp med att låta sig hjärntvättas.

Man kan ju åtminstone inte anklaga SD-sektens anhängare för att inte bjuda på många skratt.

Jag skulle gissa att man kan formulera om ovanstående till att allt är invandringens fel, typ. Att alla egentligen ser detta, men vägrar inse att det är invandringen som ligger bakom förfallet. Många är till och med så hjärntvättade att de tror på ekonomiska experter som påstår att Sveriges ekonomi tillhör Europas starkaste.

De ondskefulla batikhäxorna har säkert en kvast med den hjärntvättande häxbrygdenSkrattande
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?