• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Speakers Corner
    realist14 skrev 2014-08-27 18:19:06 följande:
    Jo jo men skam är det ju varje gång sverige gör något annat än har dörren vidöppen...det finns liksom inga gränser, bokstavligt och bildligt talat för en del.
    Nu tycker jag bara du låter bitter.
    Det är väl ingen som sagt att det är på det viset, det är bara du som säger det.
    Jag har inte sagt det och jag anser inte heller att det är så.
  • Aqt
    Digestive skrev 2014-08-27 18:10:52 följande:

Välfärden står inte på knäna, välfärden är bara mindre tillgänglig - människor förväntas betala för god (läs: snabb och effektiv) välvfärd i blå politik. Du försöker diskutera invandringspolitik helt utanför Sveriges politik, en aning knepigt. Vi kan nolla invandringen och utvisa alla utan uppehållstillstånd - det skulle likväl kosta pengar för den enskilde att få god välfärd under nuvarande politik.

Tror du att människor som har råd med annat, står och väntar i flera timmar på akuten i Udevalla och köar om vårdplatser? Nej, de betalar naturligtvis mer och använder det välfärdssystem som Alliansen har byggt upp (och har byggt upp med motsvarandd skattefinanser som invandringrn kostar initialt, troligen med mer till och med).

God välfärd idag = privatvårdsförsäkring.

Samhällsförändringarna som du verkar vilja se här, har extremt lite med invandringen att göra överhuvudtaget.

----------------------------------

Tack för ditt bidrag till allmän förvirring. Alla ögon på Sverigedrmokraterna och invandring nu - politik är detta och ingenting mer, här börjar och slutar all politik.

Mvh

//Statsministern & Crew

Det du säger är att om man inte tycker som du så är man automatiskt rasist. Lågt.

Jag tror du inte kan bemöta sakfrågan och är förbannad för att Sverigedemokraterna är framgångsrika.

Min sambo och delar av min familj och släkt är invandrare. Så kom inte och missbruka ordet rasist, tack.

Jag tycker bara som SD att gränsen för hur mycket invandring Sverige kan hantera på ett bra sätt är nådd och vi behöver återhämtning ett tag p.g.a segregationsproblem. Ett luciabeslut helt enkelt, det har Sverige gjort förut.
  • Aqt
    Digestive skrev 2014-08-27 18:10:52 följande:

Välfärden står inte på knäna, välfärden är bara mindre tillgänglig - människor förväntas betala för god (läs: snabb och effektiv) välvfärd i blå politik. Du försöker diskutera invandringspolitik helt utanför Sveriges politik, en aning knepigt. Vi kan nolla invandringen och utvisa alla utan uppehållstillstånd - det skulle likväl kosta pengar för den enskilde att få god välfärd under nuvarande politik.

Tror du att människor som har råd med annat, står och väntar i flera timmar på akuten i Udevalla och köar om vårdplatser? Nej, de betalar naturligtvis mer och använder det välfärdssystem som Alliansen har byggt upp (och har byggt upp med motsvarandd skattefinanser som invandringrn kostar initialt, troligen med mer till och med).

God välfärd idag = privatvårdsförsäkring.

Samhällsförändringarna som du verkar vilja se här, har extremt lite med invandringen att göra överhuvudtaget.

----------------------------------

Tack för ditt bidrag till allmän förvirring. Alla ögon på Sverigedrmokraterna och invandring nu - politik är detta och ingenting mer, här börjar och slutar all politik.

Mvh

//Statsministern & Crew

Det du säger är att om man inte tycker som du så är man automatiskt rasist. Lågt.

Jag tror du inte kan bemöta sakfrågan och är förbannad för att Sverigedemokraterna är framgångsrika.

Min sambo och delar av min familj och släkt är invandrare. Så kom inte och missbruka ordet rasist, tack.

Jag tycker bara som SD att gränsen för hur mycket invandring Sverige kan hantera på ett bra sätt är nådd och vi behöver återhämtning ett tag p.g.a segregationsproblem. Ett luciabeslut helt enkelt, det har Sverige gjort förut.
  • Digestive
    Aqt skrev 2014-08-27 18:52:33 följande:

..? Att svara efter man har läst är en het trend, haka på vettja.
  • realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-27 18:31:24 följande:
    Nu tycker jag bara du låter bitter.
    Det är väl ingen som sagt att det är på det viset, det är bara du som säger det.
    Jag har inte sagt det och jag anser inte heller att det är så.
    Jo därför att i princip alla medger att vi inte kan ta in ALLA och säger någon att vi gör det så blir det protester eller hur....men för att leva upp till det- dvs att inte ta in alla..så måste man säga nej ibland...och vilket liv blir det inte i pressen och på diskussionssidorna då...då är det en skam....har tappat räkningen på hur många gånger jag sett detta fenomen.
  • Rataxes
    Speakers Corner skrev 2014-08-27 16:03:14 följande:
    Det gör du inte, du har aldrig hört talas om politiker inom sd som gjort bort sig?
    Det är ju fantastiskt, jag förstår inte hur man har kunnat missa det gång på gång.
    Dom tog ju upp tre exempel i programmet.

Jag tyckte JÅ gjorde ett rätt blekt intryck, han kunde inte svara på hur deras löften skulle finansieras.
    Det visade sig att partiet räknat fel, vilken överraskning.
    Men sämst var han när rasismen inom sd kom upp, han slingrade sig som en ål, och han var vag och framförallt vad var det för infantilt utspel mot programledaren när hon tog upp järnrörsskandalen,
    Det var ju bara pinsamt.
    Jag tycker att utfrågarna kunde varit betydligt hårdare mot honom, han kom alldeles för lätt undan.

Sen kunde jag inte låta bli att undra vad JÅ hade tyckt om han hade läst här hur en del som säger sig var anhängare av partiet uttalar sig om invandrare, med tanke på att han vill ha nolltolerans.
    Nu tror jag i och för sig inte på att han vill det, men det låter ju alltid bra att säga, och utåt vill man nog ha en ren fasad.

Siffrorna kommer ju ifrån Riksdagens Utredningstjänst så det är ju dom som räknat fel isåfall, eller så är det som SVT twitterpudlar:

https://twitter.com/svtdinrost/status/504565758886948865/photo/1

SD's siffror innehåller även andra kostnader, siffrorna är därför inte jämförbara.

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-08-28 08:11:04 följande:

Man kan notera att SD-sekten fortfarande ligger under 10 procent samt att de rödgröna leder stort enligt senaste DN-Ipsos.

www.dn.se/valet-2014/regeringen-pa-historiskt-lag-niva-trots-dramatiska-utspel/

Som du vet underskattar ju de flesta opinionsinstitut Sd, så i verkligheten lär det ligga på runt 12%, kanske mer. Men men, det är ju ingen idé att diskutera det, utan bara att avvakta resultat.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?