• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Bejje skrev 2014-09-08 01:01:58 följande:

80st som de vet om ja. Mörkertalet kan vara enormt. Självklart är det bra många fler än 80 st som antingen har något med IS att göra eller vill vara med i IS och kanske kommer bli det.

Sluta jaga upp dig med enbart fantasier som bakgrund för en hotbild, det ger bara en grogrund för psykoser/psykosartade tillstånd och ingenting annat. Du anser säkert att du bara är nyttig, när du sprider en hotbild som inte ens SÄPO har det minsta underlag för - men du är på sin höjd, enbart kreaktivt självdestruktiv.
  • Helhet
    Sture/ skrev 2014-09-08 19:04:50 följande:
    Så jävla tröttsamt med judebashing. Rothschildfamiljen har stått för mer långsiktig value-investing än någon annan person eller familj i flera decennier. De skall knappast slås ihop med destruktiva investerare. 

Vart får du judebashing ifrån ????? Har dom? De är ju de största bedragarna i världshistorien .
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-09-08 13:49:47 följande:

Media presenterar medvetet en förljugen bild av verkligheten. Detta sker av politiska skäl. Att politiker presenterar en förljugen bild av verkligheten är naturligt, för för dem handlar det ju bara om att fiska röster.

Media och dess tjänstehjon, journalisterna, är kunskapssamhällets värsta fiender.

Mm, och Sverigedemokraterna och mediakampanjer i medhåll till detta parti är såklart Universums första, sista och enda undantag.
    Philipsson skrev 2014-09-08 13:46:10 följande:

Överallt i media har PK-isterna alltid sagt att invandringen bara innebär ekonomisk vinst för Sverige. Sd har sedan länge påpekat att så inte är fallet, utan att den i många fall kostar pengar.

Så började då Reinfeldt snacka om att flyktinginvandringen visst kostar pengar men att vi svenskar måste vara solidariska.

De som hela tiden hade rätt, var ju då Sd, medan etablissemanget höll fast vid lögnen, och nu ställer sig hela etablissemanget på Reinfeldts sida. Helt plötsligt har man alltså skiftat fot i själva analysen, och ändå vill man nu få det till att man ändå har haft rätt hela tiden!

Folks tilltro till media och det politiska etablissemanget, är noll, och det är ett sundhetstecken att det är så.

Var god att definiera "ekonomisk vinst för Sverige". Det är nämligen helt avgörande och kostnader är inte en självständig motpol till vinst (fråga vilken investerare som helst).
  • Digestive
    Helhet skrev 2014-09-08 17:25:07 följande:

Härligt att du har det gemenskap med Rothschild och super kapitalisterna.

Och Sverigedemokraterna vill gå emot dessa figurers spelregler på deras egen spelplan - genom att rakt upp och ner nolla folktillväxten i Sverige om inte värre. Utan att först ha bytt spelplan så är sådant direkt farligt för ekonomin.
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-08 17:34:49 följande:
    Jag har inte sagt något som motsäger det du skriver om flygbladsutdelning.

Tvärtom, vad just den saken beträffar håller jag med dig.
    Men då så.

Efter vad jag har förstått så har Säpo rätt bra koll på vilka det är som värvar galningar till till Isis terrorverksamhet. Enligt Ranstorp är det främst ungdomar med dålig förankring i islam som låter sig lockas. Det låter troligt tycker jag, nyfrälsta brukar alltid vara värst..

Vad jag främst reagerar på är att Isis inte sällan utmålas som ett militärt hot mot västvärlden - och den tanken är så befängd och okunnig att den bara kan uppstå bland bland sekter av olika slag.

Isis har väl egentligen lyckats formera sig i ett vakuum där alla slåss mot alla, det vill säga de har inte mött något egentligt militärt hot och om de inte blir besegrade av andra grupper i Syrien och Irak så kommer de förr eller senare att ge sig på Israel - och då är det slut på Isis.

Det var förresten då jag skrev det där "lollet" som du reagerade på. Då SD-politikern Jeaninne undrade hur jag skulle reagera när Isis står vid Stora Bält beredda att ta sig över isen för att införa sharia i Sverige.

Tja, på andra sidan Stora Bält ligger Lolland - så Lol är ett passande uttryck för toksektens nojor, tycker jag.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-07 13:42:22 följande:
    Låt dem ha torgmöten. Låt dem dela ut flygblad. Yttrandefriheten står över allt för mig. Även puckade åsikter måste vara tillåtna att föra fram.

Däremot, att anse att någon som delar ut flygblad för ISIS (eller hyser nazistiska åsikter för den delen) i någon mån har "anpassat sig till Sverige", vilket FMGA antydde i inlägget jag svarade på från början, tycker jag inte är en korrekt bedömning av läget. Den som hyser den typen av verklighetsfrånvända åsikter är inte anpassad till något land överhuvudtaget.
    Det är bara det att de inte är ISIS. Klart och belagt med källor i den aktuella tråden, men några verklighetsfrånvända SDare kan bara inte släppa det inbillat saftiga benet.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-09-08 01:01:58 följande:
    80st som de vet om ja. Mörkertalet kan vara enormt. Självklart är det bra många fler än 80 st som antingen har något med IS att göra eller vill vara med i IS och kanske kommer bli det.
    Ungefär som mörkertalet gällande nazister inom SD - gamla såväl som nya.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-08 09:15:07 följande:
    Ja. Det är tidpunkten jag ifrågasätter (eller inte). SD:s bakgrund har varit känd för alla och envar i ett antal år nu. Ändå väljer den här kvällstidningen att fläska på med det på löpet en vecka innan ett riksdagsval.

Vad blir nästa stora nyhet? 9/11? Estonias förlisning? Palmemordet? Högertrafikomläggningen? Dackefejden?
    Så länge man från Jimmie Åkesson och ända ner på gräsrotsnivå förnekar är det läge att påminna  - precis som man får göra med förintelseförnekarna.
  • Sture/
    Helhet skrev 2014-09-08 22:13:50 följande:

De är ju de största bedragarna i världshistorien .
    Antar att du är en sk. youtube-ekonom.
  • Bejje
    Helhet skrev 2014-09-08 22:13:50 följande:

Vart får du judebashing ifrån ????? Har dom? De är ju de största bedragarna i världshistorien .

Jag baserar mina åsikter på situationen i länder som har det mycket värre än oss. Där andra har misslyckats tycker man att vi kan lära oss något, men i Sverige med denna politik är det omöjligt.

Jag tänker t.ex. på England, Tyskland och Frankrike som har haft större problem med IS anhängare än vi. Där har man intagit hela stadsdelar och infört sina egna lagar - sharialagar, shariadomstolar och shariapoliser. Nåde den invånare som går i dessa stadsdelar om kvällarna som inte lever upp till sharia att gå där.

Poliserna lyckas inte hantera detta problem och för eller senare kommer vi se samma problem här om vi inte gör något. Men eftersom alla politiker utom SD's är som du och vill sopa problemen under mattan så kommer vi nog snart inom några år att få samma problem här.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?