• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Centurione
    nihka skrev 2014-11-17 20:03:18 följande:
    Det är så många SDare som menar att SD är folkopinionen. Hur förklarar man att man är folkopinionen med bara 12,9% av rösterna?

Ponera att SD skulle få 51% av rösterna. Skulle folkopinionen då ligga hos ett mycket mindre parti med säg 10% bara de hävdar att det är så och skulle SD rätta sig efter det?

Läget nu är att INGEN mer än SD vill ha SDs politik. Det är därför SD är isolerade och utan inflytande. Det är folkopinionen.
    Fast det där stämmer inte. Sd:s tankar motsvarar i stort vad som rör sig i folkdjupen. Om man pratar med "vanligt folk", typ människor som bor på bruksorter och andra mindre orter, människor som arbetar i industrin, i jordbruket, i skogsbruket... Verklighetens Folk. Så brukar de nästan alltid vara emot den invandring vi har, vara emot homovigslar och -adoptioner, vara emot att transpersoner ska få ha barn o.s.v..

MEN röstvanor är trögrörliga. Om man tvångsanslöts till S när man blev LO-medlem på första jobbet som 15-åring, så kan det kännas som ett förräderi emot sin egen klass att inte gå och rösta på S. Eftersom S har varit så skickliga på att få LO-medlemmar att känna sig solidariska med S-partiet - även om det är på väg att lösas upp lite nu, har jag märkt!

På samma sätt är det svårt för jordbrukare att sluta rösta på C, när de har gjort det sedan första gången de fick rösta, och likaså deras far, farfar, morfar o.s.v. var Bondeförbundare av födsel och ohejdad vana...
  • Centurione
    Philipsson skrev 2014-11-17 21:53:25 följande:
    Så här är det: Etablissemanget har hyst en så så stor skrajsenhet gällande invandringsfrågan att man har vägrat diskutera den offentligt. Nu, emellertid, tack vare Sd och folket, har fördämningarna brustit. Det är först nu invandringsfrågan kommer att bli demokratiskt förankrad hos folket. Vi som vill Sveriges väl hoppas nu på nyval. Sjuklövern skiter f.n. knäck. Vi som ser saker och ting klart, har fattat att nyvalet till våren, skulle bli ett val om invandringspolitiken. Så går det när man kör över folket...
    Ja, fast jag oroar mig ändå för en valkampanj nu när Åkesson är sjuk. 
  • Centurione
    GrönMamba skrev 2014-11-18 00:29:54 följande:
    Vi har ju en svetsare som redan gjort det första veckorna på jobbet. Så vi kan vara lugna över det. Skrattande
    Fast nu hoppas jag att du inte menar, att det är fel att vi har en statsminister som har haft ett riktigt jobb..? DET ser jag bara som positivt. Det är bara ALLTING ANNAT som är fel med honom!
  • de Robespierre
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-16 19:20:57 följande:
    SD har gjort skillnad. Annars skulle vi idag vara på Nigerias nivå.
    Varför gå till snudd på fåniga ytterligheter och jämföra med Nigeria när det finns mer reella länder t.ex i Europa.
  • de Robespierre
    Philipsson skrev 2014-11-17 11:03:26 följande:
    Ni förespråkare av mångkultur, varför ser ni det som nåt önskvärt, att det bildas enklaver av diverse folkslag i Sverige?

Själv tycker jag bara det är olyckligt med dessa enklaver, som tids nog alltid hamnar i konflikt med varandra och med folket i den stat de geografiskt är placerade i.
    Vi har inte varit helt förskonade från svenska enklaver. Titta på det gamla fenomenet med familjer i småbyar där man såg snett på de som kom från fel by.  
  • de Robespierre
    Centurione skrev 2014-11-18 09:33:42 följande:
    Fast det där stämmer inte. Sd:s tankar motsvarar i stort vad som rör sig i folkdjupen. Om man pratar med "vanligt folk", typ människor som bor på bruksorter och andra mindre orter, människor som arbetar i industrin, i jordbruket, i skogsbruket... Verklighetens Folk. Så brukar de nästan alltid vara emot den invandring vi har, vara emot homovigslar och -adoptioner, vara emot att transpersoner ska få ha barn o.s.v..

MEN röstvanor är trögrörliga. Om man tvångsanslöts till S när man blev LO-medlem på första jobbet som 15-åring, så kan det kännas som ett förräderi emot sin egen klass att inte gå och rösta på S. Eftersom S har varit så skickliga på att få LO-medlemmar att känna sig solidariska med S-partiet - även om det är på väg att lösas upp lite nu, har jag märkt!

På samma sätt är det svårt för jordbrukare att sluta rösta på C, när de har gjort det sedan första gången de fick rösta, och likaså deras far, farfar, morfar o.s.v. var Bondeförbundare av födsel och ohejdad vana...
    Finns en poäng i detta. Men samtidigt så är det alltför vanligt att de som har de mesta åsikterna emot det du beskriver även är de som sällan eller aldrig kommer i kontakt med dessa grupper. Mao, man har starka åsikter om det man inte själv har kommit i kontakt med men rädslan för det finns där. Då lyssnar man på vad andra säger och finner en sanning i det och finner en trygghet i samma sak. En trygghet i en värld som förändrats och man inte längre känner att man förstår. Man längtar tillbaka till den gamla goda tiden då allt var som det ska, då man hade en möjlighet till en framtid som aldrig blev av. Pga att förutsättningarna förändrades eller man gjorde felaktiga val.
  • FDFMGA
    Centurione skrev 2014-11-18 09:42:04 följande:
    Han hade dock tur med sin fostermor - hon verkar vara en varm person, och det är så uppenbart att hon älskar honom och ser på honom med samma stolthet som om han varit hennes riktige son!

Sedan vet jag inte om det är någon Sd:are som har talat ut i pressen om sin svåra barndom? Jag kan inte komma ihåg det, men jag ser det heller inte som något fel om det skulle vara så. Dock minns jag tydligt vad Anna-Greta Leijon (S) berättade om SIN far. 
    Nej ,det skulle vara svårt att få detta att stämma med mönstret om att allt är invandrarnas fel - men däremot formas man ju i mångt och mycket till den man senare blir i barndomen.

Stefan Löfven fick väl börja jobba och göra rätt för sig mycket tidigt, alltså raka motsatsen till den typiske sverigedemokraten som är så full av självömkan och gnäll att säkerhetsventilerna ständigt tjuter alarmerande.

Så, nej knappast en svår barndom i den bemärkelse man brukar avse - men det är ju svårt på ett annat sätt att aldrig ha fått lära sig att ta ansvar utan i stället bara skylla på andra.

Det finns naturligtvis mycket tragik i detta, men det finns ingen annan som kan räta på ryggen på sverigedemokraten, det måste hen lära sig själv, och som sagt - ur den aspekten är det naturligtvis oerhört tragiskt att man inte fått lära sig egenansvar, eller ens skillnad mellan fantasi och verklighet.

Det är ju så befängt att man baxnar när sverigedemokrater profeterar om ett kommande inbördeskrig, då har hen ju gjort sin egen sandlådelek till mall för hela Sverige.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Centurione
    FDFMGA skrev 2014-11-18 10:07:59 följande:
    Nej ,det skulle vara svårt att få detta att stämma med mönstret om att allt är invandrarnas fel - men däremot formas man ju i mångt och mycket till den man senare blir i barndomen.

Stefan Löfven fick väl börja jobba och göra rätt för sig mycket tidigt, alltså raka motsatsen till den typiske sverigedemokraten som är så full av självömkan och gnäll att säkerhetsventilerna ständigt tjuter alarmerande.

Så, nej knappast en svår barndom i den bemärkelse man brukar avse - men det är ju svårt på ett annat sätt att aldrig ha fått lära sig att ta ansvar utan i stället bara skylla på andra.

Det finns naturligtvis mycket tragik i detta, men det finns ingen annan som kan räta på ryggen på sverigedemokraten, det måste hen lära sig själv, och som sagt - ur den aspekten är det naturligtvis oerhört tragiskt att man inte fått lära sig egenansvar, eller ens skillnad mellan fantasi och verklighet.

Det är ju så befängt att man baxnar när sverigedemokrater profeterar om ett kommande inbördeskrig, då har hen ju gjort sin egen sandlådelek till mall för hela Sverige.
    Jag fattar liksom inte var du får allt ifrån? Jag har ju träffat MASSOR av Sverigedemokrater - alltifrån riksdagsmän och medlemmar i riksdagens utskott, kommunal- och landstingspolitiker, vanliga medlemmar som inte tar uppdrag men kommer på våra möten, och även sympatisörer som bara röstar på Sd eller funderar på att göra det, utan att vilja bli medlemmar. Och den bilden du ger stämmer om självömkan, gnäll o.s.v. bara på ett några enstaka av flera hundra personer - samtliga kvinnor för övrigt - vilket det MÅSTE göra i vilken grupp som helst, av rena sannolikhetsskäl. 

Snarare är Sd:are ovanligt drivna - och i synnerhet dom som nått till Stockholmsposterna, vilket inte är så konstigt såklart. Ta Valtersson t.ex. som är i blåsväder nu. Han har haft ett oerhört intressant och omväxlande liv: han konverterade till katolicismen som ung, ville bli katolsk präst och tillbringade även en tid i ett munkkloster (men sedan kom han på att han tyckte för mycket om kvinnor! ), sedan blev han stridspilot och gjorde kometkarriär i Försvaret, han tog samtidigt en akademisk examen i bland annat historia, och när han gick med i Sd blev han snabbt förtroendevald till höga poster där... Han är en lysande talare och mycket kunnig inom sitt huvudområde: Försvaret. Han är liksom inget ÄGG även om PK-media vill måla upp honom som det nu.

(Måste erkänna nu innan någon påstår något annat, att jag inte är hundra på att detta med stridspilot stämmer. Men att han gjorde kometkarriär i försvaret oavsett ingång är jag hundra på - det erkänner ju till och med PK-media! )
  • Centurione
    Centurione skrev 2014-11-18 10:27:18 följande:
    Jag fattar liksom inte var du får allt ifrån? Jag har ju träffat MASSOR av Sverigedemokrater - alltifrån riksdagsmän och medlemmar i riksdagens utskott, kommunal- och landstingspolitiker, vanliga medlemmar som inte tar uppdrag men kommer på våra möten, och även sympatisörer som bara röstar på Sd eller funderar på att göra det, utan att vilja bli medlemmar. Och den bilden du ger stämmer om självömkan, gnäll o.s.v. bara på ett några enstaka av flera hundra personer - samtliga kvinnor för övrigt - vilket det MÅSTE göra i vilken grupp som helst, av rena sannolikhetsskäl. 

Snarare är Sd:are ovanligt drivna - och i synnerhet dom som nått till Stockholmsposterna, vilket inte är så konstigt såklart. Ta Valtersson t.ex. som är i blåsväder nu. Han har haft ett oerhört intressant och omväxlande liv: han konverterade till katolicismen som ung, ville bli katolsk präst och tillbringade även en tid i ett munkkloster (men sedan kom han på att han tyckte för mycket om kvinnor! ), sedan blev han stridspilot och gjorde kometkarriär i Försvaret, han tog samtidigt en akademisk examen i bland annat historia, och när han gick med i Sd blev han snabbt förtroendevald till höga poster där... Han är en lysande talare och mycket kunnig inom sitt huvudområde: Försvaret. Han är liksom inget ÄGG även om PK-media vill måla upp honom som det nu.

(Måste erkänna nu innan någon påstår något annat, att jag inte är hundra på att detta med stridspilot stämmer. Men att han gjorde kometkarriär i försvaret oavsett ingång är jag hundra på - det erkänner ju till och med PK-media! )
    Det där blev rörigt! Skulle stå: "...och den bilden du ger av självömkan, gnäll o.s.v., stämmer endast på några enstaka av flera hundra personer..."
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-11-18 09:33:42 följande:

Tar du på dig offerkofta även för hela svenska folket nu? Vet du vad jag tror? Dels är jag övertygad om att svenska folket vet bättre än att rösta på en bunt rasister. För det är vad Sd är. Sen finns det säkert de som inte är rasister - men varför visar de inte det mer då? Partitoppen i riksdagen har gjort otaliga rasistiska och islamofobiska uttalanden och motioner, kommer det sedan en av de fåtal Sd:are som inte är rasister och vill avancera..tror du de släpps fram eller motarbetas?

Ni sverigedemokrater tror att ni företräder folkviljan - tänk så fel ni kan ha. Svenska folket är bättre än så!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?