• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2014-11-19 19:37:56 följande:
    Nihka, om Sd mot förmodan skulle få 51% i något riksdagsval så lär vi och många andra klassas som "svenskfientliga" och bli av med vårt medborgarskap. 
    Var har du köpt den där kristallkulan du glor i hela tiden
  • sjuttiofemman
    oOOo oOOo skrev 2014-11-19 20:10:40 följande:

Var har du köpt den där kristallkulan du glor i hela tiden

Jag har haft rätt om väldigt mycket hittills om Sd så ja man kan ju börja undra :)
  • Jonas07

Varför folk hatar Sd är medias svartmålning av partiet. Sd politik kör hela övriga Europa och det är bara naiva, blåögda Sverige som vägrar inse. Det börjar normaliseras men har en bit kvar. Svensken är ju lite segare och dumsnällare än övriga tyvärr.

• de Robespierre
    Jonas07 skrev 2014-11-19 20:48:39 följande:
    Varför folk hatar Sd är medias svartmålning av partiet. Sd politik kör hela övriga Europa och det är bara naiva, blåögda Sverige som vägrar inse. Det börjar normaliseras men har en bit kvar. Svensken är ju lite segare och dumsnällare än övriga tyvärr.
    I beg to differ.

Ungern, Frankrike, England, Danmark är bara några få exempel där media inte lägger sig platt för de nya kejsarna. Media har ett ansvar att granska all makt oavsett färg. Om man vill vara med att spela i de fina korridorerna så får man även finna sig i att bli granskad och nagelfaren. Så har det alltid varit. Om man har problem med det så har man tre alternativ:

Sluta mata media med uppslag. Dvs styr upp de egna leden så media inte har något att skriva om. Vilket SD tydligen har problem med. Lägga ned och flytta tillbaka i periferins mörker. Vilket SD inte kommer att göra. Ta makt över media och dess demokrati och iom detta förbjuda alla som inte skriver superlativa saker om en. Vilket SD har gett hintar om.
  • sjuttiofemman

Ja det finns länder som för en segregerande politik precis som det finns länder som för en solidarisk och rättvis politik. Men varför måste Sverige välja det sämre alternativet enligt dig? Vad blir bättre av det bortsett från att ett gäng rasister får leva ut sina våta drömmar?
  • Jonas07

För det första så är inte Sd politiken rasistisk. Hela Eu har Sd politik. Vi tar emot mer invandrare än Norge, Island, Finland, Danmark tillsammans! 9 ggr mer än tex rika Norge!!!!

Finns inget land som har en sådan extrem invandring i Europa som Sverige.

Även om vi skulle få Sd politik så hade vi ändå tagit in mer invandrare än tex Norge och Finland.

Sedan är det väl ingen tvekan om att Sd granskas hårdare. När en mp politiker våldtog en kvinna blev det liten rubrik i lokala blaskan. När en Sd politiker sa negerboll är det förstasidesstoff!

När 90% av moskeerna förnedrade kvinnorna och sysslade med våldtäkt så skrev Ab 3 artiklar var av en var att det var synd detta för Sd tjänar på denna typ av nyhetsrapportering. 3!!!!!

När Almqvist sa hora och Babbe så skrevs det en del som ni kanske kommer i håg. Tydligen är verbal idioti värre än att våldta kvinnor. Eller kan det vara för att det har med Sd att göra.

Ja, svaret är givet.

• Jonas07

Den här säger allt om Sverige och att man inte vågar prata om vad det verkliga problemet är och varför brottsligheten och framför allt överfallsvåldtäkter och gruppvåldtäkter ökat lavinartat.

Den svenska blåögda, naiva mentaliteten i sitt esse!!

• sjuttiofemman

Snälla Gert, om du ska skapa flera konton här och spamma så kan du väl variera dina inlägg lite...
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-11-18 14:10:08 följande:

Klart värt att lyssna på, jag skulle kunna skriva under på i stort sett allt om Sd i denna podd. Skulle vara intressant om någon sverigedemokrat vågade sig på att bemöta kritiken sakligt istället för att som vanligt kalla det för hat och extremism. Om ni ändå inte klarar av att motstå den reflexen, berätta då gärna vad hatet i detta består av.

www.interasistmen.se/podd/irm-podd-avhandlar-sds-motioner-och-intervjuar-lufs-ordfordande-linda-nordlund/

Nu börjar Sd's propagandagrupp komma igång här igen. Uppmanar er att bemöta den kritik som framförs ovan.
  • Jonas07

Gert???

Mitt namn är Jonas Ribberström.

Men tyvärr så är det väl så när man inte har vare sig konstruktivitet, saklighet eller framför allt fakta.

Det är lätt att vara Sd:are, det är bara att hålla sig till sanningen.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?