• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Rataxes skrev 2014-11-18 22:40:13 följande:
    Inte så förvånande, de ska väl ut och tigga skattefinansierade bidrag till sina skvallertidningar.
    Det får de säkert också, av Alice Bah, flosklernas okrönta drottning, allt i demokratins namn! Dessa tidningar är ju oumbärliga för det demokratiska samtalet...

Fast vad det handlar om i grunden är ju bara att ytterligare en massa skattemedel skulle pumpas in i de oligarkiska bolagen Bonnier & Schibsted.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-18 22:46:50 följande:
    Sluta nu upp med att jaga vinden. Alla vet vi ju att media har bedrivit ett korståg mot Sd ända sen partiet började växa till sig. Samtidigt har media smekt sjuklövern + Fi medhårs.

Att det börjar låta annorlunda nu är förvisso bra, men visar ändå på hur sliskigt opportunistiska dessa massmedieaktörer är.

De som för bara några månader sen satt i radion och sa att alla som ville diskutera gränser för invandring, är rasister, och nu själva sitter och diskuterar dessa gränser, vad ska man säga om dem? Är det pack eller är det pack?
    Jag tycker det är så bra att du skriver i tråden.

Många berättar om varför folk hatar SD.

Du illustrerar det.

Det finns inget korståg mot SD. Man behöver inte hitta på dumheter de säger och gör utan det är bara att ösa ur tunnan. Man kan inte heller låta bli att rapportera om det bara för att de blir så förbannat sura.

Det har ALLTID diskuterats och reglerats invandring/flyktingmottagning i vårt land. Det är inte det minsta rasistiskt att varken diskuteras eller reglera. Däremot kan den bakomliggande ORSAKEN till att man vill stoppa människor att komma hit vara rasistisk och det är där SD och SvP kommer in.

Naturligtvis måste Sverige sätta ett tak om Syriens grannländer stänger sina gränser, vilket de har börjat att göra om inte nya länder börjar ta ett större ansvar så trycket fördelas jämnare. SD äger inte migrationsfrågor och beslut som tas i migrationsfrågor görs helt oberoende av SD - precis som vanligt.
  • Digestive
    sjuttiofemman skrev 2014-11-18 00:26:32 följande:

Ställ en fråga om global ekonomi till Jimmie Åkesson och du får detta svar:

Eh ööh eh hm alltså jo..

Om inte "- Tja-lalala-la!" då.. Ne men, få politiker vill stå sist med den granaten i handen. =P Tyvärr inget självklart ämne idag, till skillnad från förr.
  • GrönMamba
    Philipsson skrev 2014-11-18 22:52:06 följande:
    Det får de säkert också, av Alice Bah, flosklernas okrönta drottning, allt i demokratins namn! Dessa tidningar är ju oumbärliga för det demokratiska samtalet...

Fast vad det handlar om i grunden är ju bara att ytterligare en massa skattemedel skulle pumpas in i de oligarkiska bolagen Bonnier & Schibsted.
    Dags att vakna, politiker ? journalistiken är i kris
    Nedskärningarna i branschen ett hot mot demokratin och samhället
    www.aftonbladet.se/kultur/article19739311.ab

Det är så löjligt att man inte vet vart man ska börja. Propagandajournalisters agenda är i kris när de inte längre har en plattform för indoktrinering. Humor Skrattande

"What we need is not freedom of the press, we need freedom from the press."
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-11-18 23:26:48 följande:
    Det har ALLTID diskuterats och reglerats invandring/flyktingmottagning i vårt land.
    Aha, så när Dahlberg, Lifvendahl, Rudbeck, Widar Andersson, etc., säger att man måste börja diskutera denna fråga, så ljuger de då?

Försök nu inte att revidera historien. Alla vet vi att massmedia har konspirerat för att motarbeta Sd; ett flertal journalister har ju själva intygat att man gemensamt har bestämt vilken hållning man ska gentemot Sd, för att motarbeta partiet.

Nu har man slagit om taktik. Helt enkelt att man har begripit att det inte fungerar och för att Sd har vuxit sig så stort och att media inte vill förklara krig mot en så stor del av väljarkåren (kunderna).
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-11-19 09:55:55 följande:

Aha, så när Dahlberg, Lifvendahl, Rudbeck, Widar Andersson, etc., säger att man måste börja diskutera denna fråga, så ljuger de då?

Försök nu inte att revidera historien. Alla vet vi att massmedia har konspirerat för att motarbeta Sd; ett flertal journalister har ju själva intygat att man gemensamt har bestämt vilken hållning man ska gentemot Sd, för att motarbeta partiet.

Nu har man slagit om taktik. Helt enkelt att man har begripit att det inte fungerar och för att Sd har vuxit sig så stort och att media inte vill förklara krig mot en så stor del av väljarkåren (kunderna).

Numera vågar inte media granska Sd av rädsla för offerkoftorna. Om sd kommer till makten så kommer media att förbjudas eftersom all kritik mot detta fascistiska parti anses vara svenskfientligt.
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-11-18 14:10:08 följande:

Klart värt att lyssna på, jag skulle kunna skriva under på i stort sett allt om Sd i denna podd. Skulle vara intressant om någon sverigedemokrat vågade sig på att bemöta kritiken sakligt istället för att som vanligt kalla det för hat och extremism. Om ni ändå inte klarar av att motstå den reflexen, berätta då gärna vad hatet i detta består av.

www.interasistmen.se/podd/irm-podd-avhandlar-sds-motioner-och-intervjuar-lufs-ordfordande-linda-nordlund/

Centurione, det här är något för dig att bita i!
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-19 09:55:55 följande:

Nej, man säger att man måste börja diskutera frågan om ett tak i ljuset av senaste tidens händelseutveckling i Syrien.

Naturligtvis måste Sverige sätta ett tak om Syriens grannländer stänger sina gränser, vilket de har börjat att göra om inte nya länder börjar ta ett större ansvar så trycket fördelas jämnare.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/dorrar-stangs-for-syriska-flyktingar_4096713.svd

SD äger inte migrationsfrågor och beslut som tas i migrationsfrågor görs helt oberoende av SD - precis som vanligt. Det har ALLTID diskuterats och reglerats invandring/flyktingmottagning i vårt land. Vi har ökat, minskat, stängt och öppnat HELT utan SDs "hjälp". Det är inte det minsta rasistiskt att varken diskuteras eller reglera. Däremot kan den bakomliggande ORSAKEN till att man vill stoppa människor att komma hit vara rasistisk och det är där SD och SvP kommer in.

Det finns inget korståg mot SD. Individer kan göra upp, men det innebär ingen omfattande konspiration. Man behöver inte heller hitta på dumheter de säger och gör utan det är bara att ösa ur tunnan. Man kan inte heller låta bli att rapportera om det bara för att de blir så förbannat sura.

Jag tycker du ska sluta upprepa dina konspiratoriska vanföreställningar, eller bege dig till forumet för religion och diskutera vidare med "Gudasänd" - FLs egen strålningsexpert. Där får du kanske gehör.
  • FDFMGA
    Centurione skrev 2014-11-18 10:27:18 följande:
    Jag fattar liksom inte var du får allt ifrån? Jag har ju träffat MASSOR av Sverigedemokrater - alltifrån riksdagsmän och medlemmar i riksdagens utskott, kommunal- och landstingspolitiker, vanliga medlemmar som inte tar uppdrag men kommer på våra möten, och även sympatisörer som bara röstar på Sd eller funderar på att göra det, utan att vilja bli medlemmar. Och den bilden du ger stämmer om självömkan, gnäll o.s.v. bara på ett några enstaka av flera hundra personer - samtliga kvinnor för övrigt - vilket det MÅSTE göra i vilken grupp som helst, av rena sannolikhetsskäl. 

Snarare är Sd:are ovanligt drivna - och i synnerhet dom som nått till Stockholmsposterna, vilket inte är så konstigt såklart. Ta Valtersson t.ex. som är i blåsväder nu. Han har haft ett oerhört intressant och omväxlande liv: han konverterade till katolicismen som ung, ville bli katolsk präst och tillbringade även en tid i ett munkkloster (men sedan kom han på att han tyckte för mycket om kvinnor! ), sedan blev han stridspilot och gjorde kometkarriär i Försvaret, han tog samtidigt en akademisk examen i bland annat historia, och när han gick med i Sd blev han snabbt förtroendevald till höga poster där... Han är en lysande talare och mycket kunnig inom sitt huvudområde: Försvaret. Han är liksom inget ÄGG även om PK-media vill måla upp honom som det nu.

(Måste erkänna nu innan någon påstår något annat, att jag inte är hundra på att detta med stridspilot stämmer. Men att han gjorde kometkarriär i försvaret oavsett ingång är jag hundra på - det erkänner ju till och med PK-media! )
    Ytterst handlar det förstås om jag anser att du är trovärdig eller inte, gör jag inte spelar det ingen roll hur mycket du än anstränger dig för att beskriva sverigedemokrater som vanliga sansade personer.

Jag skulle kunna klicka på visa endast Centurione och spalta upp de påståenden du gjort i den här tråden och då skulle det bli en beskrivning av en narrbild av Sverige.

Så här fritt ur minnet så kommer jag ihåg att du var inblandad i en diskussion med batikhäxespanaren där ni visste att alla pk-personer bygger sin världsbild från AB och Expressen. 

Jag kan fylla på med mer om du vill - men principen är att jag inte har något som helst förtroende för folk som bygger sin omvärldsuppfattning på konspirationsteorier  och strålkärringsuppenbarelser.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-11-19 14:41:22 följande:

Nej, man säger att man måste börja diskutera frågan om ett tak i ljuset av senaste tidens händelseutveckling i Syrien.

Naturligtvis måste Sverige sätta ett tak om Syriens grannländer stänger sina gränser, vilket de har börjat att göra om inte nya länder börjar ta ett större ansvar så trycket fördelas jämnare.

www.svd.se/nyheter/utrikes/dorrar-stangs-for-syriska-flyktingar_4096713.svd

SD äger inte migrationsfrågor och beslut som tas i migrationsfrågor görs helt oberoende av SD - precis som vanligt. Det har ALLTID diskuterats och reglerats invandring/flyktingmottagning i vårt land. Vi har ökat, minskat, stängt och öppnat HELT utan SDs "hjälp". Det är inte det minsta rasistiskt att varken diskuteras eller reglera. Däremot kan den bakomliggande ORSAKEN till att man vill stoppa människor att komma hit vara rasistisk och det är där SD och SvP kommer in.

Det finns inget korståg mot SD. Individer kan göra upp, men det innebär ingen omfattande konspiration. Man behöver inte heller hitta på dumheter de säger och gör utan det är bara att ösa ur tunnan. Man kan inte heller låta bli att rapportera om det bara för att de blir så förbannat sura.

Jag tycker du ska sluta upprepa dina konspiratoriska vanföreställningar, eller bege dig till forumet för religion och diskutera vidare med "Gudasänd" - FLs egen strålningsexpert. Där får du kanske gehör.

Nihka, om Sd mot förmodan skulle få 51% i något riksdagsval så lär vi och många andra klassas som "svenskfientliga" och bli av med vårt medborgarskap. Förhoppningsvis finns det något solidariskt land som tar emot politiska flyktingar! Om nu inte den här rasistiska pesten spridit sig till resten av världen..
Svar på tråden Varför hatar folk SD?