• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Svt
    Velouria skrev 2014-11-20 20:13:23 följande:
    Den sverigedemokratiska intelligensen är inte så hög, märker jag. 

En person som låtsas att han är vän av det svenska folket och mest vän med de som är mest utsatta ekonimiskt men samtidigt spelar bort en halv miljon på skattebetalarnas bekostnad samt suger ur välfärden på det sätt att denne får arvoden samtidigt som denne får sjukpeng, genom att låtsas vara sjuk för att folk ska tycka synd om honom när han egentligen bara tar sig lite semester  -  honom kan man inte vara avundsjuk på. Jag skulle aldrig sänka mig så lågt som att utnyttja samhällets välfärd genom att lura folk och samtidigt hålla huvudet högt.
    Samtidigt så ligger den över PK-snittet. Så det säger ju en del om er...
  • Svt
    Rataxes skrev 2014-11-20 20:29:29 följande:

Nu är väl inte Åkesson ensam om att ha uppburit både riksdagslön och sjukpenning? Vill minnas att det var ett himla rabalder för ett par år sedan om en annan minister eller riksdagsledamot som gjorde likadant?

Fast sånt här får man inte avslöja. För då blir det kortslutning bland alla hens på forumet. Hur skulle de någonsin kunna sparka på Jimmie om andra gjort samma sak?

Samtidigt så går hälften av forumet på bidrag. Barnbidrag, sjukpenning, bostadsbidrag eller annat.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2014-11-20 20:29:29 följande:

Nu är väl inte Åkesson ensam om att ha uppburit både riksdagslön och sjukpenning? Vill minnas att det var ett himla rabalder för ett par år sedan om en annan minister eller riksdagsledamot som gjorde likadant?

Nu har väl Åkesson inte bara sjukpenning och ersättning från riksdagen utan också partiledarlön, sammantaget 100.000 kronor i månaden för att som han uttrycker det få ladda batterierna.

Men naturligtvis är det precis lika olämpligt om någon annan politiker  har trott sig tillhöra ett frälse som omfattas av andra moralregler än folket de påstår sig företräda.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Svt skrev 2014-11-20 20:55:56 följande:
    Får Ekeroth också gå på lokal?

Gick inte så bra på Södermalm, när rabiata hatare gick till attack, så SÄPO fick rycka in.
    Jepp, det tycker jag han ska få om han uppför sig ordentligt.

Jag gissar precis som du att det var Ekeroths restaurangbesök "O" syftade på och det var väl därför hen blev mig svaret skyldig.

Tidigare i den här tråden när detta ämne var aktuellt så skrev jag att jag tyckte det var fel att slänga ut Ekeroth. Min principiella inställning är att man ska behandla sverigedemokrater som folk om de förmår bete sig som folk.

Men när de tror sig veta att man hatar sverigedemokrater eller fått för sig att de har någon slags förmåga att avläsa vad man har i lön så kan man på goda grunder avfärda dem som strålkärringar.
  • Svt
    FDFMGA skrev 2014-11-20 22:21:50 följande:
    Jepp, det tycker jag han ska få om han uppför sig ordentligt.

Jag gissar precis som du att det var Ekeroths restaurangbesök "O" syftade på och det var väl därför hen blev mig svaret skyldig.

Tidigare i den här tråden när detta ämne var aktuellt så skrev jag att jag tyckte det var fel att slänga ut Ekeroth. Min principiella inställning är att man ska behandla sverigedemokrater som folk om de förmår bete sig som folk.

Men när de tror sig veta att man hatar sverigedemokrater eller fått för sig att de har någon slags förmåga att avläsa vad man har i lön så kan man på goda grunder avfärda dem som strålkärringar.
    Så andra som beter sig hatiska tar du alltså avstånd ifrån?
  • Svt
    FDFMGA skrev 2014-11-20 22:14:09 följande:
    Nu har väl Åkesson inte bara sjukpenning och ersättning från riksdagen utan också partiledarlön, sammantaget 100.000 kronor i månaden för att som han uttrycker det få ladda batterierna.

Men naturligtvis är det precis lika olämpligt om någon annan politiker  har trott sig tillhöra ett frälse som omfattas av andra moralregler än folket de påstår sig företräda.
    Men vad är det egentligen var skon klämmer? Är det sjukpenningen, eller avundsjukan av att han har din dubbla månadslön?
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-11-20 20:28:43 följande:
    Okey, vi tar om det. jag måste väl få svara när du inte fattat korrekt?
    Teflonet i denna tråden är ju överjävligt, inläggen halkar ju av innan man tryckt på skicka
    Mm, det brukar bli många hål i tråden när du är i farten, inte mycket att gnälla över. Det är ju ändå inga stilistiska konstverk vi presterat. Tja, inte bryr jag mig om några av mina inlägg tas bort iallafallSkrattande

Till restaurangbesöket.

Jag tror att du fått det där om bakfoten. Jag minns inga andra restaurangbesök som tas upp i den här tråden än Ekeroths.

Och om du söker upp den diskussionen så kommer du att  finna att jag tyckte det var fel att slänga ut honom. 
  • Jonas07

[quote=74372709][quote-nick]nihka skrev 2014-11-20 17:43:45 följande:[/quote-nick]Jag spelar inte. Du påstod något som du inte visade belägg för. Du kan inte dra slutsatser om vad som händer i Oslo och säga att de gäller allmänt för hela Sverige eller ens centrala Stockholm.[/

Jag visade vad som skiljer svensk rapportering och norsk rapportering. I Norge vågar man prata om vilka problem invandrare medför då dom begår nästan alla överfallsvåldtäkter. I Sverige rycker man på axlarna och står frågande. Sedan om det är jämförbart eller inte är ju en annan fråga. Men nu är ju norrmän och svenskar ganska lika kulturellt så det kan självklart vara jämförbart. Eller så resonerar man som du och tror helt enkelt svenska män av någon konstig anledning har börjat med överfallsvåldtäkter lavinartat. Det är synd att man inte ids att ta reda på fakta precis som man gör i Norge. Enkelt hade varit att ta reda på hur det faktiskt ligger till för att då få slut på våldtäktsmyten i Sverige. Men det får ju inte Brå göra längre. Statistiken är väl för känslig och man blur då kallad rasist.

• oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-11-20 22:29:20 följande:
    Till restaurangbesöket.

Jag tror att du fått det där om bakfoten. Jag minns inga andra restaurangbesök som tas upp i den här tråden än Ekeroths.

Och om du söker upp den diskussionen så kommer du att  finna att jag tyckte det var fel att slänga ut honom. 
    Du e rolig du. Det var du som började se "Åkesson" där det stod "någon"

Hur vore det med lite självkritik hur orimligt det än kan låta för dig. Tänk om det är denna din oförmåga att läsa nyktert och istället se spöken där de inte finns är något som inte är vettigt. Jag tror inte du är ensam, 75:an verkar än värre.
  • Philipsson

Så, vad kommer nu att hända?

M flörtar uppenbarligen med Sd. Därav Svantessons utspel igår.

Sd kommer självklart fälla regeringen nu i december, det blir nyval till våren, och Alliansen tar sedan över. Sd blir då stödparti till alliansen.

Hade de i S varit smarta, skulle de ha gjort samma sak som M nu gör, d.v.s. skärpa invandringspolitiken. Då hade de kunnat fortsätta regera.

Men nej, dagens S-politiker är inte av den gamla stammen. Förr bestod S-ledningen av intellektuella pragmatiker. Det var bra för Sverige. Numera består S-ledningen av idealistiska klantskallar, som bråkar internt och ger bort makten till högern, istället för att ta makten och förvalta den på bästa sätt.

Att bilda regering med Mp var ett gigantiskt misstag.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?