• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Svt
    FDFMGA skrev 2014-11-20 14:09:42 följande:
    Så kan det naturligtvis te sig för en sverigedemokrat, särskilt mot bakgrund av att många sverigedemokrater tycks få sin omvärldsuppfattning från Ekeroths rasistiska kloak avpixlat.

Flyktingarna lever lyxliv på herrgårdar och slott.

Ja herregud - vi ska nog vara rädda om SD, de måste vara en slags raritet, absolut den tokigaste sekten vi har.
    Ja, de gör faktiskt det. Men sen är ju du en sådan som blundar för verkligheten.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-11-19 19:37:56 följande:
    Nihka, om Sd mot förmodan skulle få 51% i något riksdagsval så lär vi och många andra klassas som "svenskfientliga" och bli av med vårt medborgarskap. Förhoppningsvis finns det något solidariskt land som tar emot politiska flyktingar! Om nu inte den här rasistiska pesten spridit sig till resten av världen..
    Tror du att det räcker? Skulle vi inte även klassas som landsförrädare? Dödsstraff? Arbetsläger i Sölvesborg? Skrattande
  • Svt
    nihka skrev 2014-11-20 15:30:25 följande:
    Tror du att det räcker? Skulle vi inte även klassas som landsförrädare? Dödsstraff? Arbetsläger i Sölvesborg? Skrattande
    Med tanke på ert inneboende, djupa hat, så hade ni väl spontanantänt. Vilket givetvis vore en fin lösning.
  • nihka
    Jonas07 skrev 2014-11-19 22:02:35 följande:

Den här säger allt om Sverige och att man inte vågar prata om vad det verkliga problemet är och varför brottsligheten och framför allt överfallsvåldtäkter och gruppvåldtäkter ökat lavinartat.

Sverige? Sedan när är Sverige centrala Stockholm och Oslo?

• nihka
    Svt skrev 2014-11-20 15:35:33 följande:
    Med tanke på ert inneboende, djupa hat, så hade ni väl spontanantänt. Vilket givetvis vore en fin lösning.
    Jag har inte uttryckt en enda hatisk tanke mot vaken SD eller någon SDare sedan jag började debattera på FLs politiska forum, utan påtalat sådant som det rasistiska, homofobiska, islamofobiska samt det sektliknande beteendet hos delar av följarna. Jag däremot möts regelbundet av angrepp av min person, mitt liv, min intelligens, önskan om att jag ska gruppvåldtas och att det vore fint om jag var död.

Innan du börjar kalla andra för hatiska vore det inte fel med lite självrannsakan.
  • nihka
    Centurione skrev 2014-11-19 23:59:45 följande:
    Ett annat exempel på att "er" sida inte respekterar "människors demokratiska möjlighet att rösta på det parti de vill", är sådana yttranden som Robespierre kom med. Att om folk på landsbygden röstar emot exempelvis att ta emot flyktingar, så skulle det bero på att de är dumma och okunniga och inte känner några flyktingar sedan förut. Med mer livserfarenhet skulle de inte vara emot en flyktingförläggning i traktens herrgård, typ. Detta är verkligen en folkföraktande inställning!
    Nu är det DU som påstår att människor inte röstar på det parti de egentligen har sina sympatier med för att de är så radiostyrda. Jag tror att människor är mer kapabla än vad du tror.

Om du sedan anser att någon annan anser något som jag inte anser anser jag att det är bättre att du tar upp detta med dem istället för mig..
  • nihka
    Centurione skrev 2014-11-19 23:56:13 följande:
    Jag respekterar demokratiska val och hela den demokratiska processen i allra högsta grad. Det är politiker som skapar oheliga allianser mellan blått och rödgrönt för att hålla Sd (och därmed Sd:s väljare) utanför makten, som INTE respekterar demokratiska val. 

Att analysera vilka grupper som röstar på vad, och varför, och hur man skulle kunna påverka dem att rösta på det egna partiet i stället, är däremot helt normal valstrategi. Det sysslar ALLA partier med.
    "Oheliga allianser". Hahahahaha! Det står var och en fritt att samarbeta med PRECIS vem man vill. Att ALLA sedan väljer att inte samarbeta med SD känns förstås surt för SD men är inte det minsta odemokratiskt.

Att styra ett land är ingen grupplek där alla som vill vara med får vara med.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-20 08:22:31 följande:

Nu vill M "se över" flyktinginvandringen, så att regeln om att den invandrade ska ha försörjningsplikt för anhöriga, ska följas.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6022545

För några år sen, när Billström framförde detta, sågades han av av Alliansen själv, och avfärdades i media som rasist. Se t.ex. www.dn.se/kultur-noje/malin-ullgren-var-finns-den-reinfeldt-som-inte-slappte-en-rasist-over-bron

Din källa handlar inte om Ullsten och att han sågades som rasist när han framförde att regeln om att den invandrade ska ha försörjningsplikt för anhöriga, ska följas.

Varför ljuger du?
  • nihka
    de Robespierre skrev 2014-11-20 11:14:25 följande:
    Om jag hade suttit i ledningen i SD hade jag tagit fram ett antal inspiskare som hade tvingat alla medlemmar med politisk position till total radiotystnad. Mao, de hade kommenderats till munkavel i sociala medier. Efter det hade man steg för steg släckt de tidigare uttalanden som har sagt tills de försvunnit i tidens glömska.

Partiets politik hade sedan bara drivits i maktens korridorer, i riksdagen, kommunhus, utskott och lokala nämnder. Utanför dessa rum så hade det bara varit det sedvanliga snömoset till media av mediatränade politiker.

Då hade SD inte behövt känna sig jagad av PK-media eftersom de inte hade något att skriva om. Precis som de andra partierna som sedan länge vet att om man får en plats i offentligheten och dessutom en position som innebär makt så kommer man bli granskad oavsett om man är politiker, såpakändis, idrottsstjärna eller finansman. Det gäller att anpassa sig till de nya förhållandena och flyga under radarn. Samt skaffa en bra PR-konsult. 

Fast då tappar SD en massa väljare. Mobben med de mer extremistiska åsikterna behöver (negativa) förebilder som normaliserar deras åsikter och beteende.
  • FDFMGA
    Svt skrev 2014-11-20 15:20:28 följande:
    Ja, de gör faktiskt det. Men sen är ju du en sådan som blundar för verkligheten.
    Jo, jag vet att sverigedemokrater anser att flyktingarna lever lyxliv på slott och herrgårdar.

Jag tror att det funkar så att sverigedemokraterna eggar upp varandra i kloaker som avpixlat, inte lever flyktingarna något lyxliv i Sverige, det förstår du väl egentligen.

Jag tror också att det är när toksektens anhängare trissar upp varandra som det ibland går så långt att raseriet måste få utlopp i våldtäksfantasier eller som här ovan när någon sektanhängare önskar livet ur dem som inte tillhör sekten.

Undrar hur det går för Åkesson, förresten. DN skrev väl idag att han trattar i sig såväl partiledarlön som sjukpenning. 

Tja, han har väl några hål att stoppa pengarna i.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Varför hatar folk SD?