• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Svt
    Philipsson skrev 2014-11-23 20:58:07 följande:

Ni Sd-hatare gör verkligen skäl för begreppet "näthatare". Ni utgör en sekt!

Inga argument, bara en massa floskler, tomma ord.

Ta itu med sakfrågor ist, som att svara på frågan om varför Sverige ska ha Europas i särklass högsta flyktinginvandring?

Och en till fråga: Anser ni att alla de länder som tar emot färre flyktingar än Sverige (relativt folkmängden talar vi alltså om), d.v.s. samtliga Europas länder, är rasistiska?

App, app. Nu är du nära avstängningsgränsen här. Man får inte riktigt prata så fritt om de frireligiösa, eller uttrycka sanningar som är obekväma.
  • Svt
    Digestive skrev 2014-11-23 21:00:39 följande:
    !!
    Inte för att du förstod piken...
  • FDFMGA

Ta itu med sakfrågor ist, som att svara på frågan om varför Sverige ska ha Europas i särklass högsta flyktinginvandring?

Och en till fråga: Anser ni att alla de länder som tar emot färre flyktingar än Sverige (relativt folkmängden talar vi alltså om), d.v.s. samtliga Europas länder, är rasistiska?

Ska du inte först förklara hur artikeln du länkade till anknyter till anhöriginvandring.

Det är faktiskt märkligt att så gott som alla sverigedemokrater som blir påkomna med att fara med osanning låtsas som ingenting.

Kanske att det är just på den punkten SD-kulturen mest skiljer sig från den svenska,jag menar vi svenskar erkänner ju när vi har fel, det är liksom inget mer med det - men SD-kulturen har ju drag av ett bortskämt obstinat barn som konstant förnekar sanningenSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • de Robespierre

I beg to differ.

Har skrivit ett antal svar på påstådda fakta, och väldigt sakligt, men svaren uteblir. Så pendeln svänger isf åt båda hållen.

Sista kommentaren var användandet av prefixet "mass". för att stärka den egna tesen.
  • Digestive
    Svt skrev 2014-11-23 21:56:41 följande:

Inte för att du förstod piken...

Det fanns snarare inget att ta åt sig utav och därmed bara ett roligt sammanträffande.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2014-11-24 08:14:30 följande:
    Nej, jag ljuger inte - jag poängterar bara det faktum att du inte kommit så långt i din läsutveckling ännu, alternativt inte har den kapacitet som behövs för att kunna ta till dig en enkel tidningstext.

Jag citerar än en gång det inlägg där du påstod att Billström kritiserats för sin inställning. till anhöriginvandring vilket du gav exempel på genom att länka till en debattartikel. I den artikeln finns inget om anhöriginvandring, däremot kritiseras Billström för ett uttalande om vilka som gömmer papperslösa.

Varför inte be din mamma eller pappa eller någon annan om hjälp med att läsa igenom artikeln, så att du kan lära i stället för att fara runt och anklaga folk för att ljuga.

Vad gäller din andra länk, så klarade du inte av att länka ordentligt, länken leder inte till det inslag du avsåg. Men jag rättade till det första gången jag påpekade att du inte förstått den text du länkat till, såtillvida att jag petade dit en fungerande länk.

Nåja, här kommer ditt inlägg. Be någon läsvan om hjälp med artikeln vetja.
    Inte min avsikt att ställa till det för Ph. Här kommer en tydlig länk till artikeln.

www.dn.se/kultur-noje/malin-ullgren-var-finns-den-reinfeldt-som-inte-slappte-en-rasist-over-bron/
  • FDFMGA

Du tror inte att dina observationer kan vara en direkt konsekvens av ditt mycket personliga förhållningssätt till texter.

Du skrev ju att artikeln som jag länkar till nedan är ett exempel på den kritik som riktas mot Billström för hans syn på anhöriginvandring. For oss med en annan erfarenhet av hur man läser texter är dina synpunkter på artikeln snarare ett exempel på hur det kan gå när man inte riktigt förstår vad man läser.

Känner du till talesättet "tomma tunnor skramlar mest". Det skramlar rätt rejält om man påstår att debattartikeln handlar om anhöriginvandringSkrattande
    Philipsson skrev 2014-11-20 08:22:31 följande:

Nu vill M "se över" flyktinginvandringen, så att regeln om att den invandrade ska ha försörjningsplikt för anhöriga, ska följas.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6022545

För några år sen, när Billström framförde detta, sågades han av av Alliansen själv, och avfärdades i media som rasist. Se t.ex. www.dn.se/kultur-noje/malin-ullgren-var-finns-den-reinfeldt-som-inte-slappte-en-rasist-over-bron/

Vem var det som sa att Sd inte har nåt inflytande...? :)

www.dn.se/kultur-noje/malin-ullgren-var-finns-den-reinfeldt-som-inte-slappte-en-rasist-over-bron/
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-11-24 10:11:40 följande:
    Du tror inte att dina observationer kan vara en direkt konsekvens av ditt mycket personliga förhållningssätt till texter.

Du skrev ju att artikeln som jag länkar till nedan är ett exempel på den kritik som riktas mot Billström för hans syn på anhöriginvandring. For oss med en annan erfarenhet av hur man läser texter är dina synpunkter på artikeln snarare ett exempel på hur det kan gå när man inte riktigt förstår vad man läser.

Känner du till talesättet "tomma tunnor skramlar mest". Det skramlar rätt rejält om man påstår att debattartikeln handlar om anhöriginvandringSkrattande
    Philipsson skrev 2014-11-20 08:22:31 följande:

Nu vill M "se över" flyktinginvandringen, så att regeln om att den invandrade ska ha försörjningsplikt för anhöriga, ska följas.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6022545

För några år sen, när Billström framförde detta, sågades han av av Alliansen själv, och avfärdades i media som rasist. Se t.ex. www.dn.se/kultur-noje/malin-ullgren-var-finns-den-reinfeldt-som-inte-slappte-en-rasist-over-bron/

Vem var det som sa att Sd inte har nåt inflytande...? :)

Du missar medvetet poängen.

Anpassar sig M till Sd eller inte?

Vi vet båda svaret.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-11-24 17:23:36 följande:
    Du missar medvetet poängen.

Anpassar sig M till Sd eller inte?

Vi vet båda svaret.
    Nej poängen är dels att den artikel du länkade till inte behandlar anhöriginvandring och dels att Alliansen redan 2008 fattade beslut om anhöriginvandring.

2008 fanns inte SD i riksdagen så på goda grunder kan man väl påstå att moderaterna i den mån de förändrar sin syn på anhöriginvandring så handlar det om att de återgår till den uppfattning de hade innan Alliansen började kompromissa om invandringspolitiken för att hålla SD borta från alla möjligheter till påverkan.

Komiskt nog så har ju SD haft en effekt på invandringspolitiken, såtillvida att den blivit mer liberal än den hade blivit utan SD i riksdagen.

Bifogar en länk till en artikel från 2008. Artikeln är från Expressen och bör inte vara alltför svår att förstå.

www.expressen.se/nyheter/alliansen-ense-om-anhoriginvandring/
Svar på tråden Varför hatar folk SD?