• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-11-20 19:11:23 följande:
    Ja, det verkar vara en röd tråd. Sist jag var här var det mycket gnäll från vederbörande om någon som varit på restaurang. Tydligen skar det hemskt i ögonen
    Restaurang?

Nog tycker jag att Åkesson kan få gå på restaurang om han vill, det är väl heller inte så särskilt många restauranger som har spelautomater, om detta till äventyrs skulle kunna vara för frestande.

Jag tror att det kan vara någon av dina uppenbarelser bara. har man många kan det säkert bli så att det blir en smula gränslöst mellan fantasi och verklighet.

Men rätta mig om jag har fel - jag väntar ju redan på att svt ska rätta mig när jag påstår att det inte finns någon sjuklöverriksdagsledamot som dömts för "drogrån".
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • lennart
    FDFMGA skrev 2014-11-20 19:39:27 följande:
    Och så kom det en ny strålkärring.

Hur tar du emot budskapet om vad jag har i lön. Piprensare i öronen eller i näsborrarna som funkar som antenner.Flört

Tänk att så få sverigedemokrater har förstånd att ens förstå vad man kan veta eller inte. 
    Nejdå, endast din avundsjuka som lyser igenom.

lågavlönade brukar vara avundsjuka på högavlönade, vilket du bevisade ganska bra, så du avslöjade dig själv.

Givetvis skall den mest framgångsrike partiledaren ha en skälig lön.

• oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-11-20 19:36:09 följande:
    Restaurang?
    Ja, det var riktigt pinsamt. Men det är intressant att konstatera att avundsjukan är den gemensamma länken här i tråden. 
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-11-20 20:14:16 följande:
    Att du har problem att läsa när du är i affekt vet jag redan, du behöver inte visa det varje gång jag råkar dyka upp här
    Nja. 

Lägg inte dina läs- och skrivsvårigheter på mig.

Men om du tar fram det där restaurangbesöket som du hade någon minnesbild av så lovar jag att  förklara för dig vad det står i inlägget

Jag antar här att du trots allt har någon flyktig minnesbild av att jag har anmärkt på Åkessons restaurangvanor, det vore ju synd om det helt och håller ärt något du snutit ur näsan "O".

Om du tänker efter lite, kan nog öven du förstå att ditt näsinnehåll inte passar på en restaurang.

Nu har jag inte tid med dig på ett tag. Ta gärna fram mitt inlägg - alternativt kan du väl be någon torka upp efter dig.

Det blir så kletigt annarsSolig

Så här var konsistensen på det du skrev eller snöt ut: "Sist jag var här var det mycket gnäll från vederbörande om någon som varit på restaurang. Tydligen skar det hemskt i ögonen "
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • lennart
    Velouria skrev 2014-11-20 20:13:23 följande:
    Den sverigedemokratiska intelligensen är inte så hög, märker jag. 

En person som låtsas att han är vän av det svenska folket och mest vän med de som är mest utsatta ekonimiskt men samtidigt spelar bort en halv miljon på skattebetalarnas bekostnad samt suger ur välfärden på det sätt att denne får arvoden samtidigt som denne får sjukpeng, genom att låtsas vara sjuk för att folk ska tycka synd om honom när han egentligen bara tar sig lite semester  -  honom kan man inte vara avundsjuk på. Jag skulle aldrig sänka mig så lågt som att utnyttja samhällets välfärd genom att lura folk och samtidigt hålla huvudet högt.
    Skattebetalarnas bekostnad?
    Var det inte hans egna intjänade pengar?
    Spelade bort?
    Låtsas vara sjuk?
    Semester?

• oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-11-20 20:12:51 följande:
    Var har jag anmärkt på att Åkesson går på resturang? 
    Okey, vi tar om det. jag måste väl få svara när du inte fattat korrekt?
    Teflonet i denna tråden är ju överjävligt, inläggen halkar ju av innan man tryckt på skicka
  • Rataxes

Nu är väl inte Åkesson ensam om att ha uppburit både riksdagslön och sjukpenning? Vill minnas att det var ett himla rabalder för ett par år sedan om en annan minister eller riksdagsledamot som gjorde likadant?

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-11-20 20:27:12 följande:
    "Sist jag var här var det mycket gnäll från vederbörande om någon som varit på restaurang. Tydligen skar det hemskt i ögonen "
    Att "någon" blir lika med "Åkesson" för dig förklarar ett och annat, dock är det inte så i den verkliga världen.
  • Velouria
    Rataxes skrev 2014-11-20 20:29:29 följande:

Nu är väl inte Åkesson ensam om att ha uppburit både riksdagslön och sjukpenning? Vill minnas att det var ett himla rabalder för ett par år sedan om en annan minister eller riksdagsledamot som gjorde likadant?

Japp, men det är bara Åkesson som blir mobbad om det blir rabalder kring honom. Den sanna moralens väktare. Folkets sanna hjälte. Den sanne Sverigevännen. 

En sådan "sann" person som Åkesson ska få göra allt orimligt som andra mindre värda ministrar gör och det ska minsann inte bli några rabalder kring honom.
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • Svt
    FDFMGA skrev 2014-11-20 19:36:09 följande:
    Restaurang?

Nog tycker jag att Åkesson kan få gå på restaurang om han vill, det är väl heller inte så särskilt många restauranger som har spelautomater, om detta till äventyrs skulle kunna vara för frestande.

Jag tror att det kan vara någon av dina uppenbarelser bara. har man många kan det säkert bli så att det blir en smula gränslöst mellan fantasi och verklighet.

Men rätta mig om jag har fel - jag väntar ju redan på att svt ska rätta mig när jag påstår att det inte finns någon sjuklöverriksdagsledamot som dömts för "drogrån".
    Får Ekeroth också gå på lokal?

Gick inte så bra på Södermalm, när rabiata hatare gick till attack, så SÄPO fick rycka in.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?