• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria

Hahah, är du seriös, Gert?
    S ökar ju också!

JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • nihka
    Gert skrev 2014-12-16 19:48:32 följande:

Oj, oj, oj! Håll i hatten för nu går det undan!

SD tar främst väljare från allianspartierna men även tappet från S ökar. Stödet för SD ökar särskilt bland kvinnor i åldersgrupperna 18-29 år och 50-64 år, samt bland högutbildade, tjänstemän och TCO-medlemmar.

Ökningen märks mest i Stockholmsregionen och Sydsverige. SD tar framförallt väljare från M och S.

www.svt.se/nyheter/sverige/sd-och-s-framat-i-ny-matning

Jepp. SD och S framåt i ny mätning.

S går framåt med 3.4% och SD med 3.7% enligt novus decembermätning.

Det rödgröna blocket drar iväg från alliansen.

www.svt.se/nyheter/sverige/sd-och-s-framat-i-ny-matning
  • Gert
    Velouria skrev 2014-12-16 20:02:48 följande:

Hahah, är du seriös, Gert?
    S ökar ju också!

S ökning är bara trams. Ingen kan väl tro att ett parti som har en oduglig statsminister ökar. Inför valet ökade S också i opinionen om jag minns rätt. Sen kom valresultatet och då gick S framåt 0,4 procent. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

Ändå glädjande att MP minskar med två procentenheter. Med lite tur tar S väljare från både V och MP, så hamnar dessa två kommunistpartier under riksdagsspärren.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

Novus sista mätning innan valet fick SD 9,6%. I valet fick SD 12,9%. Om Novus/TV4 kör med samma mätmetoder har alltså SD egentligen ca 20% i dag. Skål

• Rataxes

Det mest glädjande med denna undersökning var att F? inte orkar upp i mer än 1,1% Ajöss med partistödet, Gudrun

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Gert
    Rataxes skrev 2014-12-16 20:59:35 följande:

Det mest glädjande med denna undersökning var att F? inte orkar upp i mer än 1,1% Ajöss med partistödet, Gudrun

Räknas partistödet från extravalet eller från det riktiga valet?
  • nihka
    Gert skrev 2014-12-16 20:12:32 följande:
    S ökning är bara trams. Ingen kan väl tro att ett parti som har en oduglig statsminister ökar. Inför valet ökade S också i opinionen om jag minns rätt. Sen kom valresultatet och då gick S framåt 0,4 procent. 
    Hahahahahaha! Oslagbart. SDs ökning är riktig men Ss ökning i samma poll är trams. Ibland överträffar du dig själv Gert. Denna gång i extraselektivt seende.

Du är ett föredöme för ditt parti!
  • Gert
    nihka skrev 2014-12-16 21:05:35 följande:
    Hahahahahaha! Oslagbart. SDs ökning är riktig men Ss ökning i samma poll är trams. Ibland överträffar du dig själv Gert. Denna gång i extraselektivt seende.

Du är ett föredöme för ditt parti!
    Skillnaden är att SD har ökat i samtliga mätningar sedan valet. Det har inte S gjort. Mig gör det ingenting om S tar väljare från både MP och V, på det sättet kanske vi slipper kommunister i riksdagen och S och SD kan bilda en majoritetsregering.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?