• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Rataxes
    Gert skrev 2014-12-16 21:01:26 följande:
    Räknas partistödet från extravalet eller från det riktiga valet?
    Man kan hoppas att det räknas från senaste val, extra eller ordinarie. (måste kolla, återkommer)

Jag gladde mig i onödan

"Statligt partistöd utbetalas till partier som är representerade eller som har varit representerade i riksdagen, eller som uppnått en röstandel av 2,5% i något av de två senaste riksdagsvalen. Kommunalt partistöd utbetalas till partier som är representerade i kommunfullmäktige, landstingsfullmäktige eller regionfullmäktige."
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • nihka
    Gert skrev 2014-12-16 20:42:54 följande:

Novus sista mätning innan valet fick SD 9,6%. I valet fick SD 12,9%. Om Novus/TV4 kör med samma mätmetoder har alltså SD egentligen ca 20% i dag. Skål

Jag vet inte. Har du räknat med Casimireffekten? Med rätt hänsyn tagen där tror jag vi landar på närmare 32%.Kaffe
  • nihka
    Gert skrev 2014-12-16 21:09:39 följande:
    Skillnaden är att SD har ökat i samtliga mätningar sedan valet. Det har inte S gjort. Mig gör det ingenting om S tar väljare från både MP och V, på det sättet kanske vi slipper kommunister i riksdagen och S och SD kan bilda en majoritetsregering.
    Din våta dröm om S+SD. Inget kan få dig att släppa den snuttefilten - inte ens ett rungande "NEJ!" från S med sin i ditt tycke "odugliga" ledare.

Hur brukar det fungera för dig Gert irl när du först spottar på någon och sedan frågar om de vill leka med dig? Betänk särskilt situationer där de före du spottat på dem sagt att de inte vill veta av dig.
  • Gert
    nihka skrev 2014-12-16 21:17:58 följande:
    Din våta dröm om S+SD. Inget kan få dig att släppa den snuttefilten - inte ens ett rungande "NEJ!" från S med sin i ditt tycke "odugliga" ledare.

Hur brukar det fungera för dig Gert irl när du först spottar på någon och sedan frågar om de vill leka med dig? Betänk särskilt situationer där de före du spottat på dem sagt att de inte vill veta av dig.
    Nu är det ju Stefan Löfven som har spottat på SD. Men nej, det var en dålig idé kom jag på. SD ska inte gå i samarbete med ett islamistiskt parti. Tids nog kommer SD bli det största partiet och då grämer sig nog Stefan Löfven över att han inte tog tag i den utsträckta handen.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    Gert skrev 2014-12-16 21:22:15 följande:
    Nu är det ju Stefan Löfven som har spottat på SD. Men nej, det var en dålig idé kom jag på. SD ska inte gå i samarbete med ett islamistiskt parti. Tids nog kommer SD bli det största partiet och då grämer sig nog Stefan Löfven över att han inte tog tag i den utsträckta handen.
    Ja, det är bäst att SD håller sig ifrån det "islamistiska" S. :S
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-16 18:50:33 följande:
    Sd-hatarna tycker ju att det är positivt med svenskhatande enklaver i Sverige. Berikande för kulturen. Kulturbidrag!
    Nej, det tycker vi inte. Det är därför vi argumenterar emot SD. För vi gillar inte deras svenskhatande enklaver.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Philipsson
    Gert skrev 2014-12-16 19:41:32 följande:

Jonas Sjöstedt borde be alla samer han har förolämpat genom att kalla dem för svenskar om ursäkt.

Sjöstedt ser så spak ut nu i intervjuerna, att han inte vet vart han ska ta vägen. Ändå fortsätter han att attackera Sd. Har karl'n ingen rådgivare? Inser han inte att hippietiden är över?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-17 00:20:08 följande:
    Nej, det tycker vi inte. Det är därför vi argumenterar emot SD. För vi gillar inte deras svenskhatande enklaver.
    Ytterligare ett ord du måste slå upp, lingvisten: Enklav
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-17 00:43:24 följande:
    Ytterligare ett ord du måste slå upp, lingvisten: Enklav
    Jag vet vad enklav är. Har vetat det sedan jag var tonåring. Dryga dig du, om du tror du har något att vinna på det.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Philipsson

Jag kan ju tycka att Söder är ute och cyklar när han börjar snacka "identitetetspolitik". Det är en motsättning i termer,, eftersom identitet, som jag ser det, inte är en politisk fråga, utan en fråga om individens förhållande till en kultur.

Alltnog, det märkliga i sammanhanget är ju att etablissemanget i alla tänkbara sammanhang älskar identitetspolitik och att fösa in människor i olika grupper.  Det är tydligen bara när nån från Sd pratar "identitet", som det är fel! I själva verket handlar det ju bara om olika variabler: Män/kvinnor, svenskar/utlänningar, svarta/vita o.s.v.

Var det inte en av etablissemanget så omhuldad Timbuktu som härförleden hävdade att Tomas Ledin inte kunde identifiera sig med mörkhyad, för att han är vit? Det är ju precis samma resonemang!

Invandringsfrågan kan inte lösas via prat om "identitet". Invandringsfrågan kan bara lösas via sunt förnuft. Hög invandring innebär i dagens situation sociala problem och motsättningar, som är någonting negativt för Sverige. Mångkultursideologin är ett socialt experiment som är dömt att misslyckas.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?