• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-17 01:29:24 följande:
    Jag vet vad enklav är. Har vetat det sedan jag var tonåring. Dryga dig du, om du tror du har något att vinna på det.
    Hur skulle Sd kunna vara en enklav då? Om du nu vet vad ordet betyder, varför använder du det på fel sätt då?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-17 01:33:02 följande:
    Hur skulle Sd kunna vara en enklav då? Om du nu vet vad ordet betyder, varför använder du det på fel sätt då?
    För att de är en kulturell enklav. Som JV, fast med vålds- och nationalromantik istället för gud och jesus.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Nenne666
    Gert skrev 2014-12-16 19:48:32 följande:

Oj, oj, oj! Håll i hatten för nu går det undan!

SD tar främst väljare från allianspartierna men även tappet från S ökar. Stödet för SD ökar särskilt bland kvinnor i åldersgrupperna 18-29 år och 50-64 år, samt bland högutbildade, tjänstemän och TCO-medlemmar.

Ökningen märks mest i Stockholmsregionen och Sydsverige. SD tar framförallt väljare från M och S.

www.svt.se/nyheter/sverige/sd-och-s-framat-i-ny-matning

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Detta är superjobbigt för mig som har sagt samma sak om och om igen. Att sd kommer ta mer och mer mark ju mer man mörkar, ljuger, plockar meningar ur ett sammanhang, utesluter och uppför sig som 3 år och mobbar, (mobbar iaf enligt skolinspektionens regler). Frågan liknar ingen vettig debatt, utan det har blivit en fråga om hur man ska utesluta varandra. Vart tog politiken vägen här? Vem har diskuterat pensionärerna, på hur länge? Och på det ska man lära barnen på dagis hur man lyssnar på och respekterar varandra. Det funkar ju fan inte om man inte ens kan uppföra sig i en riksdagsdebatt. Och hur fan lyckas ett parti på knappt 6% få skriva dagordningen öht ? Jag försöker vara politiskt oengagerad och hålla en neutral nivå. Men det går ta mig fan inte.. Den här härvan övergår mitt förstånd .
  • Dorian Ertymexx
    Nenne666 skrev 2014-12-17 03:30:39 följande:
    Detta är superjobbigt för mig som har sagt samma sak om och om igen. Att sd kommer ta mer och mer mark ju mer man mörkar, ljuger, plockar meningar ur ett sammanhang, utesluter och uppför sig som 3 år och mobbar, (mobbar iaf enligt skolinspektionens regler). Frågan liknar ingen vettig debatt, utan det har blivit en fråga om hur man ska utesluta varandra. Vart tog politiken vägen här? Vem har diskuterat pensionärerna, på hur länge? Och på det ska man lära barnen på dagis hur man lyssnar på och respekterar varandra. Det funkar ju fan inte om man inte ens kan uppföra sig i en riksdagsdebatt. Och hur fan lyckas ett parti på knappt 6% få skriva dagordningen öht ? Jag försöker vara politiskt oengagerad och hålla en neutral nivå. Men det går ta mig fan inte.. Den här härvan övergår mitt förstånd .
    Bortsett då från att det är precis tvärtom - det är SD som mobbar, mörkar, larvar sig i debatter och beter sig som en treåring.
  • VPK
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-17 03:43:15 följande:
    Bortsett då från att det är precis tvärtom - det är SD som mobbar, mörkar, larvar sig i debatter och beter sig som en treåring.
    Det gör väl alla partier? Tycker Vänsterpartiet sticker ut lite, men det vore ju konstigt annars..
  • Nenne666
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-17 03:43:15 följande:
    Jag tycker dock att det fäktas från alla håll. Men jag har alltid sagt att sd bereder väg när ingen ställer sig upp, vuxet och på riktigt. Ingen har väl gjort det? Hon, vänstertanten är det väl inget att va stolt över ? Sd ökar och ökar...
  • chrissandra
    Nenne666 skrev 2014-12-17 03:55:27 följande:
    Jag tycker dock att det fäktas från alla håll. Men jag har alltid sagt att sd bereder väg när ingen ställer sig upp, vuxet och på riktigt. Ingen har väl gjort det? Hon, vänstertanten är det väl inget att va stolt över ? Sd ökar och ökar...
    Menar du denna vänstertant?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13700454.ab
  • de Robespierre
    Gert skrev 2014-12-16 20:12:32 följande:
    S ökning är bara trams. Ingen kan väl tro att ett parti som har en oduglig statsminister ökar. Inför valet ökade S också i opinionen om jag minns rätt. Sen kom valresultatet och då gick S framåt 0,4 procent. 
    Statistiskt så är då även SD:s ökning lika mycket trams isf.

Men man bör kanske fundera på hur rörliga och osäkra dessa väljare är då frågorna ställdes på detta sätt:

Vi ställer först frågan: - Hur skulle du rösta om det vore val till riksdagen idag?

Om intervjupersonen inte uppger ett parti får de följdfrågan: - Vilket håll lutar det åt att du skulle rösta om det vore riksdagsval idag?

Om de fortfarande inte har uppgett ett parti får de följdfrågan: - Vilket parti tycker du är minst dåligt i rikspolitiken?

I redovisningen slås dessa tre frågor samman för att få fram fördelningen av partisympatierna om det vore val till riksdagen idag.

Undersökningen gjordes mellan 3 - 14 december. Om Söders uttalande i DN den 14:e och efter det har haft någon påverkan återstår att se i nästa valbarometer.
  • Philipsson

Nu tilltalas vice talmannen i riksdagen, på samiska!

Plenisalen har förvandlats till skolsal med en massa bråkiga elever!

Men, det är kanske en tanke i tiden, att riksdagen blir mångspråkig. Det är ju förtryck mot dem som inte har svenska som modersmål, att de inte ska uttrycka sig på det språk de önskar. Eller?

Borde inte batikhäxorna driva frågan?

Jag menar; det vore ju perfekt...för Sd!

Svar på tråden Varför hatar folk SD?