• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-17 21:25:03 följande:
    Kommer ändå inte gå. Skrattande
    Nej gud förbjud att du försöker vidga dina vyer och utmana dina tankar lite. Det vore ju nästan som om ett JV skulle låta sig lockas av andra tankar än bibelns...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Bejje skrev 2014-12-18 00:53:38 följande:
    Folk ökar till SD av flera anledningar. T.ex. Folk  ser hur sjukvården, skolan, äldrevården, vägarna och mycket mer kolapsar för att resurser inte finns till dessa områden. Anledningen är so vanligt att allt mer och mer resurser för varje år läggs på flykringmottagning.

Men även för att man äntligen ser kopplingen mellan alla sjukt ökande misshandelsbrott, våldtäktsbrott, rån och annat som annars har legat på en mycket lägre nivå.

Statistiken visar också att bland t.ex. dessa brott så är det nästan bara utlandsfödda som utför brotten. Självklart som svensk som förstått det hela så vill man då inte ha hit packet som utför dessa hemska dåd mot vårt samhälle.
    Antalet brott har inte ökat statistiskt sett.

Och om du vill satsa på äldrevård, skola och omsorg så kanske du inte ska stötta ett parti som röstade med Alliansen om att just skära ned på dessa saker, och som nu röstar ned varje förslag till förbättringar.

SD röstade för alla jobbskatteavdrag utom ett - och det var nog också mer valstrategi än övertygelse. SD har röstat för sänkta skatter för banker och storföretag. Knappast heller så givande för statens kassakista, eller hur! SD har dessutom röstat för utförsäljning av offentliga resurser, ofta till rena riskkapitalister som suger t vad de kan och sedan drar. SD har också röstat ned förbättringar för åldringsvård. Och dessa tänker du rösta på för att de ska förbättra Sveriges ekonomi? Det är som att se geten äta morötterna men skulla på snigeln i busken!

Vill du rösta SD så gör det, men låtsas för tusan inte att det handlar om ekonomi. Varje tänkande varelse med IQ över 75 vet att SD blåljuger för att få sympatiröster, men sviker sedan så fort rösträkningen är över.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-12-18 01:19:51 följande:
    Ett inlägg i sann SD-anda. "Det är nästan bara utlandsfödda som utför brotten - misshandelsbrott, våldtäktsbrott, rån och annat".
    Men hen är givetvis inte rasist!! Obestämd
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-17 16:00:03 följande:
    Lustigt det där. SD-fansen brukar ju mena att om brottstatistiken sammanfaller i ökning med en ökning av antalet invandrare, så är det en kausalitet där. Så då borde det ju rimligen vara kausalitet mellan att SD kom in i riksdagen och den nu massivt, nästan totalt ökade dagisnivån, eller hur?
    Jo, efter att Sd fick 12,9%, började de andra partiernas riksdagsledamöter bete sig som dagisungar. Förefaller visa på ett kausalt förhållande, helt riktigt.
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2014-12-18 08:26:07 följande:

Och nu börjar kd bli desperata och leka Sd.

www.aftonbladet.se/nyheter/article20040810.ab

På vilket sätt då om jag får fråga?

Jag kan inte se att det finns något rasistiskt eller främlingsfientligt i KD:s förslag. 

Jag tycker det var ett intressant förslag - och framförallt är det bra om myten som SD älskar att odla att det bara är SD som kan diskutera begränsningar i flyktingmottagandet rubbas en smula.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-12-18 08:49:38 följande:

Jag kan inte se att det finns något rasistiskt eller främlingsfientligt i KD:s förslag. 

Jag tycker det var ett intressant förslag - och framförallt är det bra om myten som SD älskar att odla att det bara är SD som kan diskutera begränsningar i flyktingmottagandet rubbas en smula.
    Nej, Kd:s förslag har ju INGENTING att göra med Sd:s framgångar i opinionen att göra...:)

Sällan har väl uttrycket 'kappvänderi' passat bättre.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-18 09:43:56 följande:
    Nej, Kd:s förslag har ju INGENTING att göra med Sd:s framgångar i opinionen att göra...:)

Sällan har väl uttrycket 'kappvänderi' passat bättre.

Jodå - när man talar om SD passar det mycket, mycket bättre!

Inför valet 2010: "Men vi äääälskar pensionärerna, det är så SYND om dem och vi LOVAR att skydda dem!!!!!"

Efter valet 2010: "Vi röstar emot allt som förbättrar pensionärernas situation och för mer skattesänkningar istället - utom för pensionärer försås!"

Inför valet 2014: "Stackars gamlingar, vi ska värna dem mot allt ont!!!"

Efter valet 2014: "Vi skiter i att regeringens förslag är jättebra för pensionärerna, det är viktigare att sänka vänstern för de är minsann inte lika mycket rassar som vi är!!!!!"

Kappvänderi är knappt ord nog för att beskriva deras opålitlighet.

• sjuttiofemman
    FDFMGA skrev 2014-12-18 08:49:38 följande:

Genom att spela Sd rakt i händerna i och med förslaget om lägre bidrag till nyanlända. Det bekräftar sd's syn om att flyktingar bara är en kostnad. Dessutom, skattebefrielse för inkomst de första fem åren cementerar tesen om att människor inte vill arbeta, att skattelättnader får fler människor i arbete. Är det verkligen där problemet ligger och inte den främlingsfientlighet som Sd gör allt för att underblåsa..?

Hur går detta ihop med den kristna tron som ska genomsyra kd? Lagom till jul dessutom.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?