• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • MrFahrenheit
    nihka skrev 2014-12-30 14:15:11 följande:
    Nej, jag fattar det inte heller. BS är en skam till och med för SD. Aldrig att han kommer få ha kvar posten som andre vice talman.
    Alla som värnar om praxis och samtidigt ifrångår den, enbart för egen vinnings skull, har förbrukat sitt förtroende gentemot alla andra som har följt praxis ifrån början. Så nej, BS eller någon annan inom SD kommer inte att väljas in igen som vice talman "enligt praxis", för praxis gäller enbart för dem som följer den och inga andra...
  • ölburk2

Tänk när det går upp för de som röstade på SD, att dom röstade på ett rent nazistiskt/fasictiskt/rasistiskt parti.., när dom blir klar över vilka å vad som ligger bakom SD, vilka det eg är de som styr å vad deras eg mål är.., slumpen kan ju arta sig så att dessa förvirrade människospillror ramlar över info på Nätet om vad SD eg är för nåt.

Fast nu ska ju SD själva ut å missionera om sin rasistiska agende med pengarna som var evsedda för extra-valet, så det lär nog klarna för många ändå under våren..

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Gert
    ölburk2 skrev 2014-12-30 19:12:23 följande:

Tänk när det går upp för de som röstade på SD, att dom röstade på ett rent nazistiskt/fasictiskt/rasistiskt parti.., när dom blir klar över vilka å vad som ligger bakom SD, vilka det eg är de som styr å vad deras eg mål är.., slumpen kan ju arta sig så att dessa förvirrade människospillror ramlar över info på Nätet om vad SD eg är för nåt.

Fast nu ska ju SD själva ut å missionera om sin rasistiska agende med pengarna som var evsedda för extra-valet, så det lär nog klarna för många ändå under våren..

Tänk när det går upp för dig och alla andra SD-hatare att ca 30% av befolkningen har samma åsikter som SD, må de vara nazistiska/fascistiska/rasistiska. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • MrFahrenheit
    Gert skrev 2014-12-30 18:46:34 följande:

Majoritet av alliansväljare är för SD-samarbete och bland de rödgröna väljarna växer även stödet till SD.

www.svt.se/nyheter/sverige/majoritet-bland-alliansvaljare-ar-for-sd-samarbete

Jaha, vad säger ni SD-hatare om detta?

Vi säger som det är, helt enkelt. Genom att bemöta varandra med respekt istället för förakt, trots att SD och smyg-högern gör allt för att bekämpa verkligheten som den egentligen ser ut.

Jag hatar inte SD men jag köper inte att de har mer att komma med till mina barn som rimligtvis borde få ha samma möjligheter till utbildning som jag hade som exempel...
  • MrFahrenheit
    Gert skrev 2014-12-30 19:17:30 följande:
    Tänk när det går upp för dig och alla andra SD-hatare att ca 30% av befolkningen har samma åsikter som SD, må de vara nazistiska/fascistiska/rasistiska. 
    Ingen bygger framgång utav enbart hat. Man  bygger framgång på antingen  förståelse eller okunskap...
  • MrFahrenheit
    Philipsson skrev 2014-12-30 10:01:20 följande:
    Jo, ungefär som när Moderaternas Tomas Tobé, homosexuell, överhuvudtaget inte klandras i media, trots att han skaffade barn via surrogatmoder i USA, en handling som i Sverige är förbjuden. Vad sänder det för signaler?

Det är så "normaliseringsprocessen" fungerar.
    Nej, det är enbart så här föraktet gentemot andra låter.

Att förakta utan att ens försöka förstå sig på andras syn på livet samt allas rättigheter att göra dessa val, det är den vägen vi är på god väg att riva ned om man tycker som såna som dig...
  • Gert
    MrFahrenheit skrev 2014-12-30 20:18:07 följande:
    Vi säger som det är, helt enkelt. Genom att bemöta varandra med respekt istället för förakt, trots att SD och smyg-högern gör allt för att bekämpa verkligheten som den egentligen ser ut.

Jag hatar inte SD men jag köper inte att de har mer att komma med till mina barn som rimligtvis borde få ha samma möjligheter till utbildning som jag hade som exempel...
    Du har nog missuppfattat vad SD är.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    MrFahrenheit skrev 2014-12-30 20:20:25 följande:
    Ingen bygger framgång utav enbart hat. Man  bygger framgång på antingen  förståelse eller okunskap...
    Och du bygger din framgång i den här tråden på okunskap om SD.
  • MrFahrenheit
    Gert skrev 2014-12-30 20:41:31 följande:
    Du har nog missuppfattat vad SD är.
    När SD har annat än enbart enskillda frågor att diskutera, så är jag beredd  att hålla med dig. Tills dess... Nope!

Livet innehåller fler än enbart en fråga.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?