• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • MrFahrenheit
    Gert skrev 2014-12-30 20:42:35 följande:
    Och du bygger din framgång i den här tråden på okunskap om SD.
    Jag bygger inte min framgång här heller. Ge dig nu! Tss, skulle jag bygga all min framgång här på FL så hade jag varit en sån där som är stolt över att trycka ned andra, mindre "outbildade" figurer som t o m har blivit bannlysta i Tintin....

• Gert
    MrFahrenheit skrev 2014-12-30 20:53:12 följande:
    När SD har annat än enbart enskillda frågor att diskutera, så är jag beredd  att hålla med dig. Tills dess... Nope!

Livet innehåller fler än enbart en fråga.
    Du bevisar att du inte vet vad SD vill.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    MrFahrenheit skrev 2014-12-30 20:58:20 följande:
    Jag bygger inte min framgång här heller. Ge dig nu! Tss, skulle jag bygga all min framgång här på FL så hade jag varit en sån där som är stolt över att trycka ned andra, mindre "outbildade" figurer som t o m har blivit bannlysta i Tintin....
    Återigen kommer du med dina konstiga formuleringar. Vad har Tintin i Kongo med SD att göra? Nej, Tintin är inte rasist, Tintin är en seriefigur!
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • MrFahrenheit
    Gert skrev 2014-12-30 20:58:50 följande:
    Du bevisar att du inte vet vad SD vill.
    Det är precis till den här punkten som jag har väntat på...

Eftersom jag inte har en aning om vad SD egentligen vill förutom att skapa politiskt kaos, stoppa invandringen, sviker sina väljare som trodde att SD var ett vänster-parti ( :-O ), ett parti som ifrångår praxis med hjälp utav en ledning som till stor del grundar sina värderingar utifrån ett förlegat ideal och som känner sig tvingade att hävda sig själva med hjälp utav järn-rör ute på stan när offentligheten inte ser på...

Behöver jag verkligen säga mer?
  • MrFahrenheit
    Gert skrev 2014-12-30 21:01:17 följande:
    Återigen kommer du med dina konstiga formuleringar. Vad har Tintin i Kongo med SD att göra? Nej, Tintin är inte rasist, Tintin är en seriefigur!
    Jo jag kommer ibland med konstiga formuleringar. Jag erkänner att jag inte är perfekt Glad
  • Gert
    MrFahrenheit skrev 2014-12-30 21:15:19 följande:
    Det är precis till den här punkten som jag har väntat på...

Eftersom jag inte har en aning om vad SD egentligen vill förutom att skapa politiskt kaos, stoppa invandringen, sviker sina väljare som trodde att SD var ett vänster-parti ( :-O ), ett parti som ifrångår praxis med hjälp utav en ledning som till stor del grundar sina värderingar utifrån ett förlegat ideal och som känner sig tvingade att hävda sig själva med hjälp utav järn-rör ute på stan när offentligheten inte ser på...

Behöver jag verkligen säga mer?
    Nej, om du ska med sådant struntprat behöver du inte skriva mer. Att du inte kan någonting om vad SD står i olika politiska frågor gör mig inte direkt överraskad. 
  • Anders2015

Det är det som är frågan ska vi öppna dörrarna som Miljöpartiet vill som Vänstern vill, hur många ska vi ta in 100000 till 1000000 till 10000000 osv om man öppnar dörrarna så finns det inget stop. Siffrorna är enorma Sverige går emot Norden och övriga Europa, vi är rädda för att säga vad vi tycker. Vi pratar om det hemma, på arbetsplatsen, hos vänner. Det är så annars skulle inte 13% röstat på SD, över 50% av alliansen vill samarbeta med SD, 26% av den röd gröna soppan vill samarbeta. Så visst är det en mörkläggning från Journalister, debatörer, media folk. De sistnämda har orsakat denna fega bubbla, gjort att det blivit fult att tycka till med en egen åsikt, tycker det är ett hemskt klimat vi svenskar skapat. 

Paneler i tv soffa som ex,Miljö och Vänster bjuds in, sossar och moderater sitter redan där. Dem skrattar och håller nästan med varandra i allt.Är det vad tittarna vill se svar NEJ. Man vill se olika åsikter debatteras men det vågar varken Panelen eller journalisterna bjuda upp till då kan dem känna sig obekväma och rädda.

Ja sägare är vad dem är och till viss mån lycko sökare och det är farligt och fel. Att politiker är hala som ålar och rädda för att stå upp och svara ärligt vet vi, men när Journalister är konflikt rädda och JA sägare i vissa frågor är nästan mer skärmmande.

Man behöver inte rösta på SD för att se denna galenskap vi i Sverige har skapat, man behöver bara öppna ögonen sedan våga utrycka sig.

• Anders2015
    MrFahrenheit skrev 2014-12-30 16:52:59 följande:
    Alla som värnar om praxis och samtidigt ifrångår den, enbart för egen vinnings skull, har förbrukat sitt förtroende gentemot alla andra som har följt praxis ifrån början. Så nej, BS eller någon annan inom SD kommer inte att väljas in igen som vice talman "enligt praxis", för praxis gäller enbart för dem som följer den och inga andra?
    Man straffar sig inte själv om man är ärlig och står för sin åsikt, man straffar sig själv om man har maktbegär och hooppar hit och dit i oron för att tappa makten. SD gjorde det enda man kunde göra när ingen vill sammarbeta i en endsa fråga. Givetvis gjorde dem det enda dem kunde göra och rösta emot. 

Vad händer nu? Jo över 50% av alliansen vill sammarbeta med SD och 26% av den rödgröna soppan. Och det kommer fram nu, därav har dem gjort ett strategiskt fel som avblåste nyval. Med Starekiskt fel menar jag att denna soppa kommer at smaka illa. Ju fler kockar desto sämre soppa.

Nej sluta Mörklägga Journalister,politiker våga stå upp och säg vad ni tycker % :en tickar ifrån er.
  • MrFahrenheit
    Gert skrev 2014-12-30 21:27:27 följande:
    Nej, om du ska med sådant struntprat behöver du inte skriva mer. Att du inte kan någonting om vad SD står i olika politiska frågor gör mig inte direkt överraskad. 
    Du menar att jag som har behövt argumentera för varje ståndpunkt jag har haft, enbart ska bli avfärdad när vi väl kommer fram till själva sakfrågan/höjdpunkten och som slutligen bevisar vem utav oss som egentligen ägnar sig åt struntprat?

Du är rolig du...
  • Gert
    Anders2015 skrev 2014-12-30 21:30:31 följande:

Det är det som är frågan ska vi öppna dörrarna som Miljöpartiet vill som Vänstern vill, hur många ska vi ta in 100000 till 1000000 till 10000000 osv om man öppnar dörrarna så finns det inget stop. Siffrorna är enorma Sverige går emot Norden och övriga Europa, vi är rädda för att säga vad vi tycker. Vi pratar om det hemma, på arbetsplatsen, hos vänner. Det är så annars skulle inte 13% röstat på SD, över 50% av alliansen vill samarbeta med SD, 26% av den röd gröna soppan vill samarbeta. Så visst är det en mörkläggning från Journalister, debatörer, media folk. De sistnämda har orsakat denna fega bubbla, gjort att det blivit fult att tycka till med en egen åsikt, tycker det är ett hemskt klimat vi svenskar skapat. 

Paneler i tv soffa som ex,Miljö och Vänster bjuds in, sossar och moderater sitter redan där. Dem skrattar och håller nästan med varandra i allt.Är det vad tittarna vill se svar NEJ. Man vill se olika åsikter debatteras men det vågar varken Panelen eller journalisterna bjuda upp till då kan dem känna sig obekväma och rädda.

Ja sägare är vad dem är och till viss mån lycko sökare och det är farligt och fel. Att politiker är hala som ålar och rädda för att stå upp och svara ärligt vet vi, men när Journalister är konflikt rädda och JA sägare i vissa frågor är nästan mer skärmmande.

Man behöver inte rösta på SD för att se denna galenskap vi i Sverige har skapat, man behöver bara öppna ögonen sedan våga utrycka sig.

Håller med. Jag lyssnade på Ring P1 i morse och där var det en äldre kvinna som sa ungefär det du skrev. Att alla pratar om det privat men man vågar inte säga någonting offentligt eftersom då blir man kallad rasist och fascist.

Sen ringde det en gubbe som debatterade med en annan inringare angående Decemberöverenskommelsen. Den som var emot överenskommelsen tog ställning för SD och då börjar helt plötsligt den andre inringaren fråga: Har du något emot invandrare? 

Så man kan verkligen inte kunna ta ställning för SD eller mot decemberövernskommelsen utan att man blir kallad för rasist eller har något emot invandrare. Längre har vi inte kommit i Sverige. Vi befinner oss fortfarande i stenåldern.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?