• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2015-01-21 22:48:41 följande:
    Alltså, det har ju redan visat sig att Malm har rätt: Se t.ex..: soundcloud.com/martineriksson/alice-petren-sr-om-charlie-hebdo-det-ar-ju-inte-oskyldiga-personer-i-det-har-fallet.

Vad tror du hade hänt om nån offentlig person hade sagt samma sak om Breiviks offer?

Lever du instängd i nån slags bubbla? Ständigt inloggad på Sd:s hemsida för att leta upp nya saker att hata?
    Och du har tydligen inte börjat med lästräningsövningarna än.

Du har alltså hittat Alice Petréns uttalande i Ekot. Mig veterligt bad hon om ursäkt för uttalandet om att "de inte var oskyldiga" i en senare sändning. 

Vilken politisk uppfattning hon företräder, om någon överhuvudtaget, har jag ingen aning om.

Dessutom kan man inte generalisera utifrån ett enskilt exempel. Tänk om någon gjorde samma utifrån Breiviks samhällssyn. 

Nej, jag lever inte i en bubbla och är aldrig inloggad på SD:s hemsida, om man nu ens kan var inloggad där. 

Du borde försöka komma igång med lästräningen.

Jag hatar för övrigt ingen. Jag nöjer mig med att få känna löje - det är ju inte för inte man kan påstå att de flesta SD-aktivister nätt och jämnt är läskunnigaSolig

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-22 05:50:21 följande:
    Förklara vad någon här ska med ett blindtest till, 
    För att utröna om du hör skillnad eftersom svaret du gav på om du(egentligen Rataxes men det var du som svarade) hör skillnad var så vagt.
    Digestive skrev 2015-01-22 05:50:21 följande:
    Den som menar att någon har påstått att ett "hörbart resultat" kommer som en slags garanti, har verkligen inte hängt med.
    Lugn, jag frågade bara om det gick att höra skillnad. En enkel fråga som tydligen ger upphov till en massa ovidkommande dravel.

För att återgå till TS i någon mån är det intressant hur känsligt det kan vara att svara på en simpel ja/nej fråga inte bara för politiker.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2015-01-21 23:21:29 följande:
    Vart fick du det ifrån? Med svenska mått så är extremhögerns härjningar ett långt större problem än IS.
    För det första heter det 'Var fick du det ifrån?" och för det andra, vilka "extremhögerorganisationer" finns det i Sverige, som ägnar sig åt terrorism? Visa gärna på det, med källor, så kan vi diskutera saken sen.
  • Philipsson
    kenneth768768 skrev 2015-01-21 22:56:54 följande:

Det blir ju bra konstigt om man av ideologiska skäl ska skyla över och tona ner en viss terroristgrupps gärningar eller hot, och förstärka en annans. Spelar väl ingen roll om terrorister kallar sig höger, vänster, islamistiska, whatever de är väl lika jäkla mycket terrorister för det hela bunten? 

Det är sant, men det gäller ju att skilja på terrorism och enskilda mördare, även om dessa är lika avskyvärda de.

En viktig del i terrorismen är ju att dessa är så många, att civilsamhället omöjligtvis kan spärra in dem allihop. Och när det civila samhället spärrar in några stycken, då tar några ur terroristorganisationen gisslan, och begär utbyte av fångar.

Att stoppa in Breivik och IS i samma kategori, är helt enkelt intellektuellt ohederligt. Breivik sitter ju där han sitter, och förhoppningsvis sitter han livet ut. Ingen kommer nog sakna honom ute i det fria.

IS håller på att ta över hela arabvärlden, och använder sig bl.a. av terror i väst får att nå sina mål. Enda sättet att hindra dem är sannolikt en invasion, men vad skulle det innebära? Jo, ännu mer terror i väst, eftersom det är fullt av muslimer och således presumtiva IS-terrorister i hela västvärlden. Det räcker ju att 0,1% av dem blir terrorister, så kan de åstadkomma enorm skada och tusentals, ja kanske hundratusentals dödsoffer.
    ---
    Så finns det då s.k. debattörer som använder sig av demagogi, som medvetet förvrider verkligheten, för att det ska tjäna deras syften. Några av dem finns här i tråden. De jämställer Breivik med IS = demagoger.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2015-01-22 00:00:13 följande:
    Och du har tydligen inte börjat med lästräningsövningarna än.

Du har alltså hittat Alice Petréns uttalande i Ekot. Mig veterligt bad hon om ursäkt för uttalandet om att "de inte var oskyldiga" i en senare sändning. 

Vilken politisk uppfattning hon företräder, om någon överhuvudtaget, har jag ingen aning om.

Dessutom kan man inte generalisera utifrån ett enskilt exempel. Tänk om någon gjorde samma utifrån Breiviks samhällssyn. 

Nej, jag lever inte i en bubbla och är aldrig inloggad på SD:s hemsida, om man nu ens kan var inloggad där. 

Du borde försöka komma igång med lästräningen.

Jag hatar för övrigt ingen. Jag nöjer mig med att få känna löje - det är ju inte för inte man kan påstå att de flesta SD-aktivister nätt och jämnt är läskunnigaSolig
    Pisamt när du pratar om "enskilt exempel", när du och dina kumpaner i princip aldrig anger källor, och aldrig källhänvisar det minsta. Bara en massa lösa påståenden, och det har du ju inget emot, enär du själv gör likadant. Pratkvarn!
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2015-01-22 15:40:04 följande:
    Pisamt när du pratar om "enskilt exempel", när du och dina kumpaner i princip aldrig anger källor, och aldrig källhänvisar det minsta. Bara en massa lösa påståenden, och det har du ju inget emot, enär du själv gör likadant. Pratkvarn!
    Men då - jag anar att du blev en smula stött.

Jag tycker nog att det kan vara på sin plats att poängtera diskrepansen mellan dina slutsatser och det underlag du hänvisar till.

Det är ju långt från första gången du inte har förstått vanlig enkel tidningssvenska och det är ju legio att du börjar kinka när någon vän av ordning påpekar detta för dig.

I exemplet vad vänstern anser om Charlie Hebdo hade du inte förstått att skribenten bara beskrev hur han tänker sig att vänstern skulle reagera på en svensk motsvarighet till den franska satirtidningen

Lästräning och åter lästräning, det är vad jag rekommenderar om man har problem att förstå enkel svenskaSkrattande

Angående man "kumpaner" som du fått in i batikhäxespaningsparabolen, så rör det sig bara om en artefakt. Förmodligen har du bara blivit lite spattig när du sprätter omkring.

Hursomhelst. Jag företräder bara mina egna åsikter och jag källhänvisar när det är relevant. Att det är så vanligt att batikhäxespanare och SD-kramare ser dem de debatterar mot som en enhet tror jag kan förklaras utifrån det faktum att mycket tyder på att jagsvaghet är ett synnerligen allmänt fenomen inom dessa grupper.

Och ser man andra som en enhet så räcker det ju med att man hänvisar till en person för att man ska ha belagt hela gruppens åsikter. 
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-22 08:18:02 följande:

För att utröna om du hör skillnad eftersom svaret du gav på om du(egentligen Rataxes men det var du som svarade) hör skillnad var så vagt.Lugn, jag frågade bara om det gick att höra skillnad. En enkel fråga som tydligen ger upphov till en massa ovidkommande dravel.

För att återgå till TS i någon mån är det intressant hur känsligt det kan vara att svara på en simpel ja/nej fråga inte bara för politiker.

Koppla din elektronik korrekt nu och sluta slösa med tid.

Problemet med sådant här slöseri med tid, ligger i att man inte får någonting tillbaka. Du har förstått att du kan dö, att saker kan ta eld och gå sönder, utifall olyckan uppstår i elektronik ur fas, och att elektronik presterar undermåligt överlag, av att sitta ur fas - hyfsat värdefull kunskap, skulle en del säga - medan jag, bara har fått äran att hantera en tjafsande fjant.

För att återgå till TS i någon mån - troll känns så intellektuellt understimulerade.
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-22 17:05:53 följande:
    Koppla din elektronik korrekt nu och sluta slösa med tid.

Problemet med sådant här slöseri med tid, ligger i att man inte får någonting tillbaka. Du har förstått att du kan dö, att saker kan ta eld och gå sönder, utifall olyckan uppstår i elektronik ur fas, och att elektronik presterar undermåligt överlag, av att sitta ur fas - hyfsat värdefull kunskap, skulle en del säga - medan jag, bara har fått äran att hantera en tjafsande fjant.

För att återgå till TS i någon mån - troll känns så intellektuellt understimulerade.
    Lugn och fin nu, inget att hetsa upp sig för, försökte bara intressera mig lite för din hobby, ledsen om jag trampade på en öm tå. Verkar var symptomatiskt för deltagarna i denna tråden att vara tåömma

Men du har nog framtid som politiker, du ger mig information jag inte bett om och tycker jag skall vara tacksam för det medan du slingrar dig från frågan jag verkligen ställde
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-22 19:21:46 följande:

Lugn och fin nu, inget att hetsa upp sig för, försökte bara intressera mig lite för din hobby, ledsen om jag trampade på en öm tå. Verkar var symptomatiskt för deltagarna i denna tråden att vara tåömma

Men du har nog framtid som politiker, du ger mig information jag inte bett om och tycker jag skall vara tacksam för det medan du slingrar dig från frågan jag verkligen ställde

Nu överdriver du din betydelse en smula men vi kan låtsas som att din input betyder jättemycket ändå.

Det finns ingen rimlighet i att du har missat svaren. Huruvida en skillnad upplevs av specifikt mig, framgick redan i första inlägget. Att jag inte har utfört något blindtest, kom du skriftligen fram till själv. Och informationen du inte bad om, relaterar till intresset som du ville ta del utav.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?