• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Rataxes

Nu är det ju inte bara SD-nämndemän som beter sig korkat.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/542278-homofientliga-imamen-far-fortsatta-som-namndeman

Det värdelösa forumet fuckar väl som vanligt upp länken så testa denna  tinyurl.com/qgwzmt7

Den socialdemokratiske nämndemannen har bl.a. sagt att homosexualitet är "ogärningar" och "onda begär".

Den kriminella researchgruppen har tydligen missat honom.
    Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • Velouria
    familjenstygg skrev 2015-04-01 04:43:39 följande:

Anser du att invandring är ett problem så kan du ta itu med det oavsett om SD finns eller inte. Att skylla den egna oförmågan/ handlingsförlamningen på någon annan är bara undanflykter.

Jag anser mer att ibtegrationen har problem. Till skillnad från dig har jag ett yrke där jag är med och påverkar detta, fast på ett positivt sätt som och som riktar sig direkt till flyktingarna själva. Hur påverkar du mer än att rösta på rasism?
    Good thoughts-Good words-Good deeds
  • Fjället

Jag följer din stil med motfrågor istället för svar på några påståenden, vore kul med svar på i alla fall någon av dem.

"Jag är väl ingen politiker som vet hur jag ska lösa allt. Däremot vet jag att SDs hatpolitik inte leder till ökad välfärd "

Så varför skiter sig välfärden både under Allians och S/MP + V?

Varför innebär SDs politik mindre välfärd när de har mer pengar i sin budget?

"Hur leder islamhatet till ökad välfärd, t.ex.?"

Hur leder religion till ökad välfärd?

"Sedan när brydde sig SD om de socioekonomiskt svaga?"

Som våra äldre som får sämre vård för varje år?Som SD ville ta bort hela skatten på pensionen för?

Som våra hemlösa som personer som du låtsas inte finns precis som S/MP/Fp/KD/V/M/C?

"De röstade ju för Alliansen pga att SD anser att de Rödgrönas politik är alltför invandrarvänlig. Därmed gick de emot allt de lovade om trygghet och bättre välfärd som de hade lovat från början."

Hur gick de emot sin egen politik? SD röstade på sin budget, Alliansen på sin, S/MP/V lade ner sin röster i först omgången.

SDs budget som hade gett mer åt välfärden än någon av de andra alternativen blev således nedröstat.

I omgång två så fanns Alliansens och S/MP(+V)s budgetar. Båda var dåliga alternativ och kraftigt underfinansierade då de mer eller mindre ignorerade att invandringens kostnader som slår på hela samhället bara ökar och ökar kraftigt. Detta ser vi prov på med krav från bla migrationsverket som kräver mer pengar, AF, det finns inte nog med bostäder, 10,000 personer som har fått uppehållstillstånd sitter och ruttnar på flykting annlägningar för att det inte finns något boende åt dem, får de inget boende så får de heller igen hjälp att få jobb från AF, har man inget jobb får man inget boende, runt runt runt. Det märks också på att de höjer alla skatter de kommer åt och sviker mer eller mindre alla vallöften man hade.

SDs budget hade gett mer trygghet och bättre välfärd men de andra partierna valde ju att inte rösta på den ochg kör nu istället på sin egen dåligt balaserade budget, just nu på Allians budget men snart på Sossebudget men lite extra miljömuppidioti och kommunistisk förfall a la sovjet.

"Att de sitter i riksdagen är för att så många är bittra helt enkelt och tänkte med arslet."

Vad var det som fick 800 000 människor att bli så bittra och rösta med arslet då? Sossarnas och Alliansens underbar styre av Sverige de senaste 40 åren?

"Sd sa ju det själva, att de kommer att rösta ner varje regering som bidrar till mer invandring. De sa aldrig att de röstar ner den regering som bidrar till sämre välfärd."

Invandringen av för mycket människor på en gång leder till att vi (det lilla svenska samhället) inte kan ta hand om dem, de får inte allt de behöver för att snabbt och bra lära sig svenska och komma i jobb. Det handlar om volymer eftersom det är en fråga om pengar inte om "människovärde".

Vad händer då med dessa människor som inte har fått lära sig svenska = mycket liten möjlighet att få jobb, jo de får inget jobb men de behöver ju pengar för att leva = bidrag från välfärden, de behöver nyttja vården och efter som de inte bidrar så kostar det och detta belastar välfärden, skola är också en del av välfärden, barns föräldrar brukar vanligtvis betala in skatt vilket håller välfärden uppe vilket gör att även om ett fåtal inte gör detta så kollapsar inte systemet men om dessa "fåtal" ökade väldigt mycket och också över lång tid så urholkas välfärden.

Så SDs poäng är att "Fortsatt hög invandring leder till urholkning av välfärden, ÖKAD invandring utöver de redan extrema vi ligger på idag för ett så litet land som Sverige leder till kollaps i välfärden."

"Så allt argument om välfärd och trygghet handlar bara om hatet mot MENA-folk och det sionistiska hatet mot muslimer."

Ja precis, för invandringen på verkar som jag skriver ovan inte samhället på annat sätt än att man får som otroligt mycket fler spännande och roliga människor att kassera i ghetton långt från de stark vita snälla politikerna, eller hur?

• Fjället
    Velouria skrev 2015-04-02 17:50:24 följande:
    Jag anser mer att ibtegrationen har problem. Till skillnad från dig har jag ett yrke där jag är med och påverkar detta, fast på ett positivt sätt som och som riktar sig direkt till flyktingarna själva. Hur påverkar du mer än att rösta på rasism?

Vad är detta yrke?

Lär du dem svenska så att de kan få jobb? Utan språket ingen integration eller hur? I så fall jättebra, fortsätt med det.

• familjenstygg
    Velouria skrev 2015-04-02 17:50:24 följande:
    Du skrev "Det är först när Sverigedemokraterna slutar existera som man kan ta itu med invandrings- och integrationsproblemen på allvar.". Det kan svårligen tolkas på annat sätt än att du anse att invandring och integration är ett problem.
  • Sensitiveguy
    Rataxes skrev 2015-04-02 17:27:37 följande:

Nu är det ju inte bara SD-nämndemän som beter sig korkat.

nyheter24.se/nyheter/inrikes/542278-homofientliga-imamen-far-fortsatta-som-namndeman

Det värdelösa forumet fuckar väl som vanligt upp länken så testa denna  tinyurl.com/qgwzmt7

Den socialdemokratiske nämndemannen har bl.a. sagt att homosexualitet är "ogärningar" och "onda begär".

Den kriminella researchgruppen har tydligen missat honom.
    Hur kan hen inte avsättas? Sjukt.
  • Marginalen

Ännu fler tiggare i Sverige. Jättefint.

• Sensitiveguy

"Så varför skiter sig välfärden både under Allians och S/MP + V?" Skattesänkningar är nyckelordet.

"Varför innebär SDs politik mindre välfärd när de har mer pengar i sin budget?" För att de satsar på skattesänkningar.

"SDs budget som hade gett mer åt välfärden än någon av de andra alternativen blev således nedröstat." V var det alternativ som hade satsat mest på välfärden.

"Det handlar om volymer eftersom det är en fråga om pengar inte om människovärde." Det är just det det handlar om när människor flyr för sina liv: Människovärde.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?