• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Sensitiveguy
    Aqt skrev 2015-03-30 07:38:09 följande:

Ja, den videon med en i det här fallet väldigt nervös SD politiker från 2011 är faktiskt rolig men har inget att göra med migrationsverkets anspråk på 157 miljarder kr. Magdalena Andersson som faktiskt är finansminister svenska folket större anledning att vara orolig för.

mobil.dn.se/nyheter/sverige/migrationsverket-ber-om-miljarder/

Jag skulle kunna klippa in länkar om MP, V, S, FP politiker o.s.v som gör bort sig, men det har inget med dessa migrstionspolitiska fakta att göra. Det blir dålig argumentation och så jobbar M, V, S när de försvarar den fallerade och kostsamma invandringspolitiken som på allvar tar resurser från välfärden, för de har inga vettiga svar, då vill man få fokus på något irrelevant i ämnet.

Det som utarmar välfärden långsiktigt är inte invandring, det är skattesänkningar. SD förespråkar sådana, men hävdar att dessa inte på något sätt påverkar välfärden. Mycket märkligt.
  • FDFMGA
    Aqt skrev 2015-03-30 07:38:09 följande:
    Ja, den videon med en i det här fallet väldigt nervös SD politiker från 2011 är faktiskt rolig men har inget att göra med migrationsverkets anspråk på 157 miljarder kr. Magdalena Andersson som faktiskt är finansminister svenska folket större anledning att vara orolig för.

mobil.dn.se/nyheter/sverige/migrationsverket-ber-om-miljarder/

Jag skulle kunna klippa in länkar om MP, V, S, FP politiker o.s.v som gör bort sig, men det har inget med dessa migrstionspolitiska fakta att göra. Det blir dålig argumentation och så jobbar M, V, S när de försvarar den fallerade och kostsamma invandringspolitiken som på allvar tar resurser från välfärden, för de har inga vettiga svar, då vill man få fokus på något irrelevant i ämnet.
    Det verkar som somliga sverigedemokrater är på tok för insnöade på Ryssland och särskilt då gamla Sovjet.

I en annan tråd var det en SD-kramare som trodde Putin var kommunist och Ryssland ett kommunistiskt land.

Och du har tydligen fått för dig att regeringen presenterar femårsplaner i gammal Sovjetkommunistisk anda.

Så är det emellertid inte alls, vilket innebär  att du inte alls kommer att se att Migrationsverket får ett anslag på 157 miljarder i budgetpropositionen.

Ja herregud, tänk att sverigedemokrater inte ens kan lära sig hur långt ett år ärSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Aqt
    FDFMGA skrev 2015-03-30 09:34:40 följande:

Det verkar som somliga sverigedemokrater är på tok för insnöade på Ryssland och särskilt då gamla Sovjet.

I en annan tråd var det en SD-kramare som trodde Putin var kommunist och Ryssland ett kommunistiskt land.

Och du har tydligen fått för dig att regeringen presenterar femårsplaner i gammal Sovjetkommunistisk anda.

Så är det emellertid inte alls, vilket innebär  att du inte alls kommer att se att Migrationsverket får ett anslag på 157 miljarder i budgetpropositionen.

Ja herregud, tänk att sverigedemokrater inte ens kan lära sig hur långt ett år är

Du kommer bara med irrelevanta inlägg och beskyllningar för att smita undan, men det är som vanligt i den politiska migrationsdebatten.
  • Aqt
    Sensitiveguy skrev 2015-03-30 07:52:45 följande:

Det som utarmar välfärden långsiktigt är inte invandring, det är skattesänkningar. SD förespråkar sådana, men hävdar att dessa inte på något sätt påverkar välfärden. Mycket märkligt.

Vet du om att Sverige har världens näst högsta kommunalskatter och fortfarande sammantaget topp 5 i skattetryck i världen?

Skattehöjningar kan inte skrapa ihop 157 miljarder extra åt migrationsverket samt laga välfärdshålen. Det är den röda regeringens problem; de vet att pengarna inte räcker.
  • Velouria

Det är först när Sverigedemokraterna slutar existera som man kan ta itu med invandrings- och integrationsproblemen på allvar. Som det ser ut nu så tvingas vi kämpa mot SDs hatsvans som SD egentligen använder som någon sorts krigsmaskin så att SD i bakgrunden kan jobba ostört, genom att t.ex. nästla in sig i alla viktiga samhällsfunktioner och förstöra livet för miljontals människor.

Good thoughts-Good words-Good deeds
  • FDFMGA
    Aqt skrev 2015-03-30 10:30:55 följande:
    Du kommer bara med irrelevanta inlägg och beskyllningar för att smita undan, men det är som vanligt i den politiska migrationsdebatten.
    Klart jag förstår att det inte är relevant för dig att koppla en utgift till ett korrekt tidsintervall. 
    Aqt skrev 2015-03-29 22:24:27 följande:
    Men deras egna budget är faktiskt bra för Sverige.

Inga 157 miljarder kr till migrationsverket där inte utan andra behövliga välfärdssatsningar för de pengarna, knappast nåt regeringen har råd med nu då alltåt alla gäller.
    Men vill man vara någotsånär sanningsenlig är det viktigt att göra detta.

Ja, dessa sverigedemokraterSkrattande

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Aqt
    Velouria skrev 2015-03-30 13:13:12 följande:

Det är först när Sverigedemokraterna slutar existera som man kan ta itu med invandrings- och integrationsproblemen på allvar. Som det ser ut nu så tvingas vi kämpa mot SDs hatsvans som SD egentligen använder som någon sorts krigsmaskin så att SD i bakgrunden kan jobba ostört, genom att t.ex. nästla in sig i alla viktiga samhällsfunktioner och förstöra livet för miljontals människor.

Intressant konspirationsteori.

Låt oss istället diskutera sveriges 180 st invandrartäta utanförskapsområden där det bor mer än 500000 invånare, välfärdsbristerna, de 215000 fattigpensionärerna, det höga skattetrycket på 43 % (7% högre än OECD genomsnittet), flyktingprognosen på 400000 kommande 3-4 åren, bostadsbristen och migrationverkets behov av 157 miljarder kr.

Men det är en kalkyl och verklighet som de rödgröna inte kommer att få ihop. Tror man det, berätta gärna hur.
  • Velouria
    Aqt skrev 2015-03-30 16:49:31 följande:

Intressant konspirationsteori.

Låt oss istället diskutera sveriges 180 st invandrartäta utanförskapsområden där det bor mer än 500000 invånare, välfärdsbristerna, de 215000 fattigpensionärerna, det höga skattetrycket på 43 % (7% högre än OECD genomsnittet), flyktingprognosen på 400000 kommande 3-4 åren, bostadsbristen och migrationverkets behov av 157 miljarder kr.

Men det är en kalkyl och verklighet som de rödgröna inte kommer att få ihop. Tror man det, berätta gärna hur.

Det är ingen konspirationsteori. Er bajsbruna politik hindrar resten av Sverige att faktiskt kunna diskutera bl.a. de punkter du tar upp på ett konstruktivt, ickehatande sätt. Er aggressiva och krigiska ton tvingar resten av Sverige att hela tiden behöva försvara sig själva först istället för att kunna ta tag i problemen. Under tiden vänds mångas livsöden upp och ner. Men det är ju så ni jobbar. Det är det ni vill egentligen, att ingen annan ska kunna ta tag i saker och ting för att ni själva ska kunna ta tag i saker genom era egna metoder. Sedan beskyller ni resten av Sverige för att vara ansvarslösa och Sverigefientliga när de tvingas kämpa mot era krigsmaskiner istället för emot de problem som finns.

Diskutera på du de punkter du drog upp. All din argumentation bygger på och genomsyras ändå av ren främlingsfientlighet. Så...ganska meninglöst att diskutera med en sverigedemokrat till att börja med.
    Good thoughts-Good words-Good deeds
  • Fjäll

"Det är ingen konspirationsteori."

"Det är först när Sverigedemokraterna slutar existera som man kan ta itu med invandrings- och integrationsproblemen på allvar."

- SD sitter i riksdagen pga av dessa problem, de skapades inte när de kom in i riksdagen vilket du får det att låta som.

"Er bajsbruna politik hindrar resten av Sverige att faktiskt kunna diskutera bl.a. de punkter du tar upp på ett konstruktivt, ickehatande sätt."

- Hur säger man: "Invandringen kostar för mycket i dagsläget vilket påverkar ALLA sdelar av samhället." utan att vara så kallat "hatisk"?

"Er aggressiva och krigiska ton tvingar resten av Sverige att hela tiden behöva försvara sig själva först istället för att kunna ta tag i problemen."

- Hur är "Rasist/Nazist/Fascist!" ett försvar? Precis som du själv undviker ju all politiker att frågorna totalt genom att byta ämne eller kasta epitet.På så sätt blir frågorna som ställs aldrig besvarade och måste då upprepas.

"Under tiden vänds mångas livsöden upp och ner."

- Vems liv? Hur påverkas de av att ett parti som knappt har inflytande sitter i riksdagen? Alliansen och S/MP/V har ju inga problem att ta hjälp av SD i omröstningar när det passar dem, vilka är det som enbart lider av SD existens?

"Men det är ju så ni jobbar. Det är det ni vill egentligen, att ingen annan ska kunna ta tag i saker och ting för att ni själva ska kunna ta tag i saker genom era egna metoder."

-HUR exakt sätter 13% av väljarna dagordningen? Är det inte ni 87% som hela tiden påpekar hur svaga och utan inflytande SD är?

"Sedan beskyller ni resten av Sverige för att vara ansvarslösa och Sverigefientliga när de tvingas kämpa mot era krigsmaskiner istället för emot de problem som finns."

- 7 klövern älskar att upprepa "Ställ inte folkgrupper mot varandra!" medan de driver en invandringsPOLITIK (seriöst läs vad det står, POLITIK, inte invandrare) som urholkar välfärden på andra delar. Alltså deras egen politik = invandring vs. pensionärer vs. sjuka. vs skola, osv.

"Diskutera på du de punkter du drog upp. All din argumentation bygger på och genomsyras ändå av ren främlingsfientlighet. Så...ganska meninglöst att diskutera med en sverigedemokrat till att börja med."

-Kan inte du bjuda på lite argument om hur vi ska ha råd med allting? (Vilket är vad Aqt frågade om) Ökade kostnader för allt, hur ska det gå? Höjda skatter? Så folk köper mindre (mindre moms intäkter)? Lågavlönade slutar jobba för att de betalar merparten av sin lön i skatt så att de istället lika gärna kan leva på bidrag? Hur ska problemen lösas, snälla svara på frågan istället för att komma med anklaganden. Det är inte SD som har skapat problemen vi ser i samhället idag så snälla berätta hur vi löser problemen de andra partierna har skapat under lång tid genom att fortsätta samma politik som skapade detta.

Snälla svara på frågor istället för att beskylla eller ställa motfrågor utan ett enda svar, det leder inte till diskussion om en part vägrar delta.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?