• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • familjenstygg
    Velouria skrev 2015-04-07 21:17:38 följande:
    Jag anser att det definitivt finns problem i integrationen, ja! Det är helt sanslöst att tro annat.

Dock förvärrar SD detta genom att sätta folk mot folk. Det gör att folk hatar varann mer och exkluderar varann mer. Alltså är Jimmie Åkessons politik ett av de största integrationsproblemen i dagens Sverige.
    Det verkar ju inte direkt som du älskar din nästa när nästan kan misstänkas hysa en annan åsikt än dig så nog drar även du ditt strå till stacken när det gäller att exkludera. Du tycks dessutom ha taggarna utåt och bära på mycket obearbetad ilska så ett litet råd i all välmening är att försöka bearbeta din ilska för att sedan, genom ett gott exempel, försöka förändra världen.
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2015-04-06 11:20:44 följande:

Kan du komma på något mer som finansieras av skattepengar?

Nej, tror inte han gör det. För dessa människor som får kväljningar när hen ser en muslim så finns det bara en viktig fråga i svensk politik: stoppad invandring.

Tänk om Sd hade avhållit sig från rasism och inte kapat frågan om invandring och gjort den omöjlig ur politisk synvinkel. Då hade man kunnat diskutera nivåer eller vad de nu stör sig på. Men tyvärr gör de exakt samma sak som på 80- och 90-talen när de kapade den svenska flaggan och nationalsången så till den milda grad att tex skolor inte längre kunde använda dessa symboler vid skolavslutningar.
  • themia

SD är för PK för sitt ungdomsförbund (DN:s ledare 9 april)

Vad kan man annat än gapflabba! Skrattande

• KillBill
    themia skrev 2015-04-09 08:44:56 följande:

SD är för PK för sitt ungdomsförbund (DN:s ledare 9 april)

Vad kan man annat än gapflabba! Skrattande

Nu kan man också läsa att Sverigedemokraternas presschef Henrik Vinge har umgåtts med samma nyfascister som är orsaken till att Gustav Kasselstrand och William Hahne ska uteslutas. Vilken soppa.
  • Gert

Var det inte en sverigedemokrat som skrev att det finns våldtäktsgener bland araber? Genast blev han uthängd i media och kallad rasist av etablissemanget. Nu visar en ny studie från Karolinska Institutet att det finns våldtäksgener. Sexualbrott sitter stor del i generna. Det har diskuterat på Sveriges Radio hela dagen. Återigen har en sverigedemokrat rätt.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • themia
    Gert skrev 2015-04-09 16:24:39 följande:

Var det inte en sverigedemokrat som skrev att det finns våldtäktsgener bland araber? Genast blev han uthängd i media och kallad rasist av etablissemanget. Nu visar en ny studie från Karolinska Institutet att det finns våldtäksgener. Sexualbrott sitter stor del i generna. Det har diskuterat på Sveriges Radio hela dagen. Återigen har en sverigedemokrat rätt.

Det var just "araber" som sverigedemokraten pekade ut - vilket du också gör nu.

Den s.k. "våldtäktsgenen" (om den finns) känner inte av någon etnicitet.
    Den finns alltså även hos ett folk nära dig.
  • themia
    KillBill skrev 2015-04-09 12:46:26 följande:
     Nu kan man också läsa att Sverigedemokraternas presschef Henrik Vinge har umgåtts med samma nyfascister som är orsaken till att Gustav Kasselstrand och William Hahne ska uteslutas. Vilken soppa.
    Dom går samma väg som salig Ny Demokrati
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-04-09 16:24:39 följande:

En annan studie visade att det finns våldtäktsgener bland sverigedemokrater.
  • Sensitiveguy
    themia skrev 2015-04-09 21:49:25 följande:

Ha ha!
    themia skrev 2015-04-09 21:50:36 följande:

Hoppas!
  • Sensitiveguy
    themia skrev 2015-04-09 21:49:25 följande:

Ha ha!
    themia skrev 2015-04-09 21:50:36 följande:

Hoppas!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?