• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Enter Sandman
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 21:37:24 följande:

Vad du tycker är inte relevant.
    Varför skriver du ens här? Du har ju inget vettigt att tillföra diskussionen.
    Eller så spammar du för att spola bort obekväma inlägg och frågeställningar.

Nja, var inte så hård, förvisso är det mycket skitsnack men hen har bra musiksmak, det måste jag tillstå. Skrattande
  • AnnaKarinAK
    Enter Sandman skrev 2014-01-04 21:44:36 följande:

Då ska inte jag vara sämre jag.
    Som tack för att du fortsätter skriva i tråden.

Här gott folk har vi vad vi får om vi röstar på sd, då får vi ......suffering.
    Den här låten tror jag speglar ditt liv rätt bra, så det är till dig suff nä, förlåt, Crnac förstås.

" rel="nofollow" target="_blank">

Skål
    Vill inte vara en sk "party-pooper". Men sanningen är den att vi alla enbart lyssnar på pippi lång-strump efter 8 på kvällen...
  • themia
    Crnac1 skrev 2014-01-04 21:16:21 följande:
    Ursäkta? Nu pratar vi om Carolus Rex - Lejonet ifrån norden.

Det här är inget som ni historielösa och okunniga Sverigehatare förstår er på. han har förmodligen gjort mer för dig än dina egna föräldrar.

Dessa Miljöhaverister asså Foten i munnen
    Det var som jag trodde -- du kan inte din svenska historia. Så ta och läs på innan du diskuterar med mig.

Men Kalle Dussin passar säkert Sverigefiender som ni. Han lämnade efter sig ett förött och utfattigt land.
    Som du kanske hört blev han troligen skjuten av sina egna.
    Varför skjuter man sin egen härförare? Tugga på den du ...

Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 16:00:03 följande:

Klart att om en eller några förtroendevalda beter sig illa så är det inte representativt för partiet.
    Hur många ska det vara då? Tänker på valstugereportaget nu...där moderater och folkpartister och sossar visade sig vara ena riktiga rasister!

Sen ska du ju ha i åtanke att Sd granskas så oerhört mycket hårdare än de andra partierna. Det räcker ju att en sverigedemokrat släpper en fjärt i Riksdagen för att det ska stå i Mutexpressen eller Aftonlögnen dagen därpå.

Bildts business i Sudan gjorde Bonniermedia däremot allt för att tysta ned, och vapenfabriken i Saudiarabien. Folk har väl redan glömt vem Stön Tolgfors är. Och hur var det med den där torsken Pittorin? Och Insider-Dillström? Och ex-nassen Anti Avsan?  Och M. Borelius. Och Stegö-Chiló?

Men det är klart, dessa är ju bara ministrar (bortsett Avsan) som missbrukat sin ställning. Det är ju mycket allvarligare att Bengt B., Sd-företrädare i Furuvik, råkade skriva "jävla svarting" på fyllan.

Du verkar liksom inte ha fattat att det finns olika nivåer på saker & ting

• Philipsson
    themia skrev 2014-01-04 21:54:25 följande:

Källa på det?

Vad ska vi med historieforskare till, när Fb:are slr fast "sanningen" sådär bara, helt utan bevis. De bara " vet det", på samma sätt som de "vet" att de som röstar på Sd är rasister.

Pst! Vill ni veta hur det är? Jo, de tar det från luften.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-01-04 21:59:59 följande:
    Hur många ska det vara då? Tänker på valstugereportaget nu...där moderater och folkpartister och sossar visade sig vara ena riktiga rasister!

Sen ska du ju ha i åtanke att Sd granskas så oerhört mycket hårdare än de andra partierna. Det räcker ju att en sverigedemokrat släpper en fjärt i Riksdagen för att det ska stå i Mutexpressen eller Aftonlögnen dagen därpå.

Bildts business i Sudan gjorde Bonniermedia däremot allt för att tysta ned, och vapenfabriken i Saudiarabien. Folk har väl redan glömt vem Stön Tolgfors är. Och hur var det med den där torsken Pittorin? Och Insider-Dillström? Och ex-nassen Anti Avsan?  Och M. Borelius. Och Stegö-Chiló?

Men det är klart, dessa är ju bara ministrar (bortsett Avsan) som missbrukat sin ställning. Det är ju mycket allvarligare att Bengt B., Sd-företrädare i Furuvik, råkade skriva "jävla svarting" på fyllan.

Du verkar liksom inte ha fattat att det finns olika nivåer på saker & ting

Pja hur många har blivit uteslutna ur Sd pga rasism vid det här laget? 80-90 förtroendevalda? Och främlingsfientligheten slutar inte där, det pågår vecka för vecka. Så ja, skillnaden är påtaglig mot andra partier.

Sd granskas hårdare? Är inte så säker på det, men Sd kommer undan med saker som andra partier inte gör. Tex på sociala medier som tydligen fungerar som en tryckventil för Sd-politiker när främlingsfientligheten trycker på för mycket..
  • Digestive
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 21:40:31 följande:

Som sagt, dessa högerextrema har inga fakta att komma med. Bara en massa ogrundade och fördomsfulla påståenden.
    Alla regler tillåtna för "stolta svenskar". Solig Allt ska säljas ut, billigt, åt kampen för, öh.. allt annat än svensk kultur och just det, för att sänka immigrationen.
  • Terrorese

Why dont you trust in my selfrightious suicide... (?)

• Terrorese
    themia skrev 2014-01-04 21:54:25 följande:
    Det var som jag trodde -- du kan inte din svenska historia. Så ta och läs på innan du diskuterar med mig.

Men Kalle Dussin passar säkert Sverigefiender som ni. Han lämnade efter sig ett förött och utfattigt land.
    Varför skjuter man sin egen härförare? Tugga på den du ...

Skam till den som ger sig. Du kanske gillar att läsa Kalle Anka på fritiden men det har ju inget att göra med problemet med att vi betalar för mycket skatt att göra...
  • Terrorese
    Crnac1 skrev 2014-01-04 22:17:02 följande:
    Din retorik påminner om den man kan se på den vänsterextrema hatsajten IRM, varför är det så?

Den retoriken är väldigt enkelriktad och enformig om man säger så, tror inte någon som kommenterar där har ett tresiffrigt IQ-värde om jag ska vara ärlig.

PM.a mig gärna då jag vill veta mer om din bakgrund, om hur hatet och oikofobin fick fäste i ditt känsliga undermedvetna.

Tack.
    En retorik är enbart ett verktyg till att nå dit man vill komma. Men tyvärr, det är en fin tanke men fungerar inte i praktiken...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?