• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • themia
    Terrorese skrev 2014-01-04 22:22:04 följande:
    Skam till den som ger sig. Du kanske gillar att läsa Kalle Anka på fritiden men det har ju inget att göra med problemet med att vi betalar för mycket skatt att göra...
    Som sagt var - läs historia.
    Som omväxling till det ständiga jagandet av nya nicknames.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • LadyInRed
    sjuttiofemman skrev 2014-01-05 00:00:12 följande:

Och vad är problemet?
    Att vi inte har möjligheten att hålla på en det på en jämnlik nivå

">

Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • UniqueSnowflake

nice copypasta från flashback mannen.

• sjuttiofemman
    LadyInRed skrev 2014-01-05 00:05:55 följande:
    Att vi inte har möjligheten att hålla på en det på en jämnlik nivå

Orkar inte med alla youtube länkar. Vad ska hållas på en jämlik nivå? Debatten?
  • nihka

Ser att Suffering har hunnit avverka ett antal nya nick senaste dygnet och att hen nådde det sedvanliga stadiet där det hätska hatet för vad hen betecknar som "negrer" hann jobba upp sig till nästan full styrka.

• Digestive
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 23:48:58 följande:

Och jag tycker Sverige är på fel spår när främlingsfientligheten och rasismen sprider sig. Det är ovärdigt Sverige som nation att låta denna rädsla ta överhanden.
    Nej, låt det hållas. Låt deras dubbelnatur gro som hos en skamsen pedofil - för inte tänker de visa sig offentligt som individer, för de vet vad svensken tycker om dem. Så länge sanningen ligger i att de skulle stöttas ut av samhället likt en pedofil så har det faktiskt ingen betydelse och bara intressant att se på hur det utvecklar sig.

Vilket företag anställer människor som besitter öppen rasism och/eller fascism? Kanske något fler än de som anställer pedofiler öppna med sin läggning. Fler än 8/10 svenskar (troligen 9,5/10 i realiteten) tycker likväl att de kan dela garderob, i ren allmänhet.

Att de inte förstår och klarar av att inse att konsensus inom hela den etablerade och vedertagna akademiska världen, står eniga om att de har fel och att deras åsikter bygger på, i bästa fall, herrelösa forskare som debunkas på rad respektive serietidningsmaterial ala übermench.
    Det ena kan ses som forskningstolkning som påminner om bedrifterna bland fundamentalt religiösa (selektiv som bara förnamn, alternativt som en enorm konspiration) och det andra kan liknas med att ha sett för mycket på X-men och fattat ett för stort tycke för Magneto (i bästa fall).

Dagen då de inser och känner av det faktiska värdet som svensken ger dem, ända in i ryggmärgen. Hjärta

Det handlar knappast om utbredd rasism, kanske till 0,2% eller dylikt, utan i själva verket så sitter det säkerligen samma gamla åsiktsrullare som tidigare och alltid - men som nu äntligen tror att deras tur har kommit i och med Sverigedemokraterna och i sin iver och hets helt enkelt vågar låta lite mer (fast inte offentligt, såklart, för då skulle verkligheten göra sig påmind snabbt).
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 18:52:07 följande:

Haha berätta om min resa? Jag har inte gjort någon resa och även om jag gjort det så skulle jag inte diskutera det med någon som är så uppenbart färgad i sin uppfattning. Jag har ingen lust att hamna i någon propagandaskrift. Vad får dig att tro att jag är en våldsbejakande vänsterextremist?
    Påhoppen och de grundlösa antagandena är favoriter i repris av andra gamla påhopp och grundlösa antaganden till en lång rad andra människor som inte håller med vederbörande om något. De är helt meningslösa att bemöta.
  • nihka
    Digestive skrev 2014-01-05 03:13:40 följande:
    Hihi.. presentera det där för arbetsgivaren eller vid nästa anställningsintervju. Ta helt enkelt reda på vad svensken tycker om sådant där och återgå sedan till garderoben där svensken i allmänhet placerar pedofiler, vederbörande och dylikt i.

Färre än 2/10 röstar på ett parti som Sverigedemokraterna, 70% gör det troligen enbart för att sänka immigrationen - och rasister börjar tro att de har fått vind i seglen. Snacka om att åka optimistjolle! Solig

Svensken hatar rasister. Svensken hatar människan bakom det citerade nicket, hatar, alltså spott-hatar, ser-ner-på-hatar, talar-ordentligt-med-skit-om-bakom-ryggen-hatar, undviker-umgänge-hatar och just-därför-slutade-de-höra-av-sig-hatar. Allt för att vederbörande envist vill leva kvar i en värld som hela den etablerade och vedertagna akademivärlden, i konsensus, förklarar icke överensstämmande med verkligheten.

Till vilken nytta väljer människor att leva så? Pedofiler har hemliga nätverk i skymundan, har säkerligen möten med aktivitet efter gemensamma intressen och som döljs för allmänheten som inte riktigt skulle acceptera det och så vidare - känns det igen på något vis? Att människor väljer ett sådant liv byggt på blott fantasier häpnar faktiskt.

Det kan besittas hur många och vilka åsikter som helst - hata svarta och se ner på dem bara för att - men att faktiskt inbilla sig att det ligger någon slags empirisk verklighet bakom åsikterna, kan ses som så dumt att det faktiskt inte skulle förvåna om vederbörande tog med sig det citerade vid nästa anställningsintervju.

Seriöst, gå ut och skylta med dessa åsikter och smaka sedan på lite svensk kultur (som även önskas bevaras, paradoxalt nog). Det kanske inte delas ut någon regelrätt smäll men anseendet lär förstöras rejält, om det nu redan inte har förstörts av samma anledning. Gört bara gört. Sker det ingen skillnad alls så lever vederbörande så långt ut på landet att det säger sitt, alternativt har bravaden redan gjorts.
    Den typen av högrasistiska inlägg som du svarat på här brukar försvinna ganska fort vilket är lite synd för de är så talande.

• Digestive
    nihka skrev 2014-01-05 03:36:08 följande:
    Den typen av högrasistiska inlägg som du svarat på här brukar försvinna ganska fort vilket är lite synd för de är så talande.

De kommer med ölen som ett brev på posten.

"När man vill vara sig själv för en stund."
  • hajna
    Eugenie skrev 2014-01-04 19:42:35 följande:
    "Samer" ska enligt Sd ha en särställning som minoritet, så där har du fel. Finländare har jag inte orkat kolla upp, men varken samer eller finländare innebär något problem i Sverige (nästan alla är ju helt integrerade), och är därför inte heller intressanta för Sd.

Alltså, nationen är ju något större än staten. [...]
    Vad hade jag fel i, menar du? Tvärtom är allt jag sagt om detta korrekt.

SDs idemässiga tankegods, alltså  idén om "nationer", är en mycket god anledning att "hata SD". 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?