• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Naranjos
    Digestive skrev 2014-01-04 21:26:23 följande:
    Sveriges folktillväxt stagnerar naturligt och har gjort det sedan 1970, en ohållbar situation i ett kapitalistiskt penningsystem. Omfattningen pengar i Sverige har fördubblats de senaste 30 åren och om den saken anses ge förlust i "all statistik" och i alla ögon inom Sveriges gränser så finns det helt enkelt ingen koll därborta.

Att just vederbörandes fickor inte fylls har inte riktigt med saken att göra.

Immigrationen kan dock sänkas, även om det kunde få pågå några år till för en ordentligt hållbar fortsättning.

Den här synen om att en nation fungerar som ett företag verkar existera så gott som överallt. Det har missats mer än lovligt mycket med den uppfattningen. Vinster för en nation ser inte riktigt likadana ut och drivverken ser absolut inte likadana ut.

Utan immigrationen sedan 1970-talet så hade Sverige haft en befolkning på under 5 miljoner idag och haft lika mycket råd med välfärd som Estland i bästa fall. Människor som påstår något annat lever i det blå och har fått gult stänk på sig.

Immigration kan ses som ett dubbeleggat svärd (när urvalet, på grund av dålig efterfråga eller brådska, inte kan väljas ut hur som helst) som måste tas till emellanåt, för en nation där befolkning inte växer i antal naturligt. Önskas det någon syndabock så ligger kapitalismens penningsystem och bara väntar.
    affes.wordpress.com/2011/06/05/tobias-billstrom-sager-tva-ord-for-mycket/
  • Digestive

Vissa människor får verkligen maginnehållet att försöka fly. Det krävs en genomsnittlig stolt svensk för att förstå att det kan och kunde göras bättre men tydligen klarar varken parti eller anhängare, uppemot 15% av cirka 9 miljoner människor, att ens se det.

Gör om, gör rätt. Ge iallafall skenet av stolthet. Det badas lekfullt i vatten som rörmockare inte ens skulle gå nära, med kallsupar och munsprut om vartannat samt med hängivenhet och glädje.

Stolthet, jo, visst.

• LadyInRed

Jag tycker att Sverige är ute på fel spår så länge Rosengård, Rinkeby och andra fina bakgårdar har förvandlats till slum. Klotter en pappa som arbetar på övertid  varje vardag och en dålig attityd kommer inte avgöra om presskiosken kommer generera en storvinst eller ej vid nästa dragning.

Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • sjuttiofemman
    LadyInRed skrev 2014-01-04 23:36:02 följande:
    Jag tycker att Sverige är ute på fel spår så länge Rosengård, Rinkeby och andra fina bakgårdar har förvandlats till slum. Klotter en pappa som arbetar på övertid  varje vardag och en dålig attityd kommer inte avgöra om presskiosken kommer generera en storvinst eller ej vid nästa dragning.

Och jag tycker Sverige är på fel spår när främlingsfientligheten och rasismen sprider sig. Det är ovärdigt Sverige som nation att låta denna rädsla ta överhanden.
  • sjuttiofemman

Vi i västvärlden kan profitera och suga ut andra delar av världen och när dessa människor flyr som sista utväg så tas de emot av hat och trångsynthet. Vidrigt!

• themia
    Philipsson skrev 2014-01-04 22:07:07 följande:
    Källa på det?

Vad ska vi med historieforskare till, när Fb:are slr fast "sanningen" sådär bara, helt utan bevis. De bara " vet det", på samma sätt som de "vet" att de som röstar på Sd är rasister.

Pst! Vill ni veta hur det är? Jo, de tar det från luften.
    Det finns naturligtvis inga vattentäta bevis, men indicierna är starka.
    Läs Peter Englunds artikel:
    http://www.peterenglund.com/textarkiv/mordslumpskott.htm
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • LadyInRed
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 23:48:58 följande:

Och jag tycker Sverige är på fel spår när främlingsfientligheten och rasismen sprider sig. Det är ovärdigt Sverige som nation att låta denna rädsla ta överhanden.
    Jag tycker du befinner dig inom ett hopplöst underläge vad gäller både åsikt och ideologi... Tråkigt att du hellre fokuserar på den som klottrar än den som gör något åt själva problemet.
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • themia
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 23:48:58 följande:

Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • sjuttiofemman
    LadyInRed skrev 2014-01-04 23:57:46 följande:
    Jag tycker du befinner dig inom ett hopplöst underläge vad gäller både åsikt och ideologi... Tråkigt att du hellre fokuserar på den som klottrar än den som gör något åt själva problemet.

Och vad är problemet?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?