• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-01-18 20:28:32 följande:

Skönt att vi är överäns om något, och tackar för att du tar framsiffror som bekräftar att Sverige har en dålig ekonomi ( vilket jag har misstänkt) likt många andra. Men att vi tex ska rädda vad ska vi ta. Tex Swedband när dom lånar ut pengar tillhalva Baltikum så att dom kan åka en fet BMW och bygga halvfärdiga hus, med en säkerhet som består av ett falskt anställningsbevis från Sverige där man är och jobbar svart för 60kr i timmen. Låt skitbanken kursa , absolut inget staten ska rädda, kan lova dig att 80-90 % av alla idioter som hade konto där då har det nu med och att samma inkompetenta idioter jobbar kvar. Så ditt skitsnack att allt måste räddas stämmer inte alls. Är man så jävla dum så att man har äffärer men dom kan man gott bli av med alla sina besparingar( jag vet att andra beter sig lika, men konsumenten har faktiskt makt) Annars får väl skitbankerna ta över ALLA fastigheter dom har lånat ut till och bli fastighetsbolag man kan leva på det med vettu, eller du kanske tror att alla hus/ fastigheter annars skeppas till Kina eller Israel. Du vet, gör om gör rätt???? Att du sitter och förvar ett skitsystem/ och ser det som den ändå vägen, när detskulle gå att reglera /anpassa om man ville. Men angående tråden så har du ju verkligen bevisat att det inte finns plats för arbetslösa , kanske tom deportering av invandrare och dödstraff för alla kriminella vore något att satsa på . Sorry nu tänkte jag ju fel det är ju bra att låna pengar för att ge bort och att ha så högakostader som möjligt , det gynnar ju marknaden.

Sverige har ingen dålig ekonomi. Om bankerna går i konkurs så gör svensken det samma. Om någon har fått för sig att systemet uppskattas härborta så kan inte tänkarkepsen sitta åt särskilt väl.

Orkar inte kommentera resten, det når helt enkelt inte fram och tvåbitarspussel verkar för svåra att klara av. Lev kvar i den totalt felaktiga bilden utav national- och makroekonomi.

• Thomas66
    Digestive skrev 2014-01-18 22:39:38 följande:
    Sverige har ingen dålig ekonomi. Om bankerna går i konkurs så gör svensken det samma. Om någon har fått för sig att systemet uppskattas härborta så kan inte tänkarkepsen sitta åt särskilt väl. Orkar inte kommentera resten, det når helt enkelt inte fram och tvåbitarspussel verkar för svåra att klara av. Lev kvar i den totalt felaktiga bilden utav national- och [quote=72272792][quote-nick]Digestive skrev 2014-01-18 22:39:38 följande:[/quote-nick]
    Thomas66 skrev 2014-01-18 20:28:32 följande:
    Skönt att vi är överäns om något, och tackar för att du tar framsiffror som bekräftar att Sverige har en dålig ekonomi ( vilket jag har misstänkt) likt många andra. Men att vi tex ska rädda vad ska vi ta. Tex Swedband när dom lånar ut pengar tillhalva Baltikum så att dom kan åka en fet BMW och bygga halvfärdiga hus, med en säkerhet som består av ett falskt anställningsbevis från Sverige där man är och jobbar svart för 60kr i timmen. Låt skitbanken kursa , absolut inget staten ska rädda, kan lova dig att 80-90 % av alla idioter som hade konto där då har det nu med och att samma inkompetenta idioter jobbar kvar. Så ditt skitsnack att allt måste räddas stämmer inte alls. Är man så jävla dum så att man har äffärer men dom kan man gott bli av med alla sina besparingar( jag vet att andra beter sig lika, men konsumenten har faktiskt makt) Annars får väl skitbankerna ta över ALLA fastigheter dom har lånat ut till och bli fastighetsbolag man kan leva på det med vettu, eller du kanske tror att alla hus/ fastigheter annars skeppas till Kina eller Israel. Du vet, gör om gör rätt???? Att du sitter och förvar ett skitsystem/ och ser det som den ändå vägen, när detskulle gå att reglera /anpassa om man ville. Men angående tråden så har du ju verkligen bevisat att det inte finns plats för arbetslösa , kanske tom deportering av invandrare och dödstraff för alla kriminella vore något att satsa på . Sorry nu tänkte jag ju fel det är ju bra att låna pengar för att ge bort och att ha så högakostader som möjligt , det gynnar ju marknaden.
    Sverige har ingen dålig ekonomi. Om bankerna går i konkurs så gör svensken det samma. Om någon har fått för sig att systemet uppskattas härborta så kan inte tänkarkepsen sitta åt särskilt väl. Orkar inte kommentera resten, det når helt enkelt inte fram och tvåbitarspussel verkar för svåra att klara av. Lev kvar i den totalt felaktiga bilden utav national- och makroekonomi.

Så nu har Svenskabanker bra ekonomi ? Du får nog bestämma dig, kan man aldrig någonsin betala/ minska sina skulder och att man är på väg mot en oundviklig konkurs så har man väl dålig ekonomi?? Du får nog fundera ett varv till. Skicka in ditt iq test här så skickar jag in mitt om du nu tror att du skulle vara ubersmart.
  • Digestive

Finns inte så mycket mer att säga än - ja och att frustrationen känns här med. Om människor kunde lägga känslor där de hör hemma - mellan människor - istället för att hänge dem åt ideologier, politik, ekonomi och annat, som istället ska ha iskall analys. Det görs verkligen helt tvärt om på sina håll.

Tänk all energi som har slösats bort här, på analyser, statistik och så vidare - som berör människor - och hur det hade kunnat se ut om lika höga ambitioner riktades åt systemen som styr både högt och lågt. Systemen utgör grunden för alla problem som tas upp men, precis som påpekat, så väljer en del att lägga allt fokus på människorna som har drabbats.

• Thomas66
    Digestive skrev 2014-01-18 23:01:28 följande:
    Finns inte så mycket mer att säga än - ja och att frustrationen känns här med. Om människor kunde lägga känslor där de hör hemma - mellan människor - istället för att hänge dem åt ideologier, politik, ekonomi och annat, som istället ska ha iskall analys. Det görs verkligen helt tvärt om på sina håll.   Tänk all energi som har slösats bort här, på analyser, statistik och så vidare - som berör människor - och hur det hade kunnat se ut om lika höga ambitioner riktades åt systemen som styr både högt och lågt. Systemen utgör grunden för alla problem som tas upp men, precis som påpekat, så väljer en del att lägga allt fokus på människorna som har drabbats.

Jo men varför vill du framstå som en reklampelare för den ända vägen att gå ? Jo bara för att någon säger vi kanske inte kan bjuda in hur många som helst hit. Annars verkar han vara en förnuftig man,
  • Missermajser
    Thomas66 skrev 2014-01-18 21:09:46 följande:
    Om en kommunist håller med en som förespråkar kapitalism bara för att man tror att kapitalisten vill ha invandring pga att vara snäll. Då är det nog mera så att din hatt består av bly.

Ja men nu är ju varken kommunister eller kapitalister snälla i detta avseendet. För eller emot invandring har heller ingen större roll i detta. Jag är förövrigt ingen förespråkare för det SDare kallar "massinvandring" men jag är heller inte särskilt oroad över den. Det är inte den politiska frågan som jag anser vara grundbulten i dagens problem. Det som hotar mina visioner om mänskligheten är helt andra saker. Det ekonomiska systemet är väl en av de saker som oroar mig. Att det ska finnas naturresurser till mina barn och deras kommande generationer oroar mig.
  • sjuttiofemman
    Thomas66 skrev 2014-01-18 22:26:10 följande:
    Fattar du inte det ?

Jag ser inget problem i det så då får du förklara varför det är ett problem enligt dig.

Jag ser ett stort problem i att ett parti som vill vara tredje största partiet och ett seriöst sådant, har så enorma problem med rasism. Vad är det då som inte syns? Kaliber i P1 visade insidan av Sd för fyra år sedan, frågan är om det har hänt något sedan dess?
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-01-18 23:19:36 följande:

Jag ser inget problem i det så då får du förklara varför det är ett problem enligt dig.
    Jag ser ett stort problem i att ett parti som vill vara tredje största partiet och ett seriöst sådant, har så enorma problem med rasism. Vad är det då som inte syns? Kaliber i P1 visade insidan av Sd för fyra år sedan, frågan är om det har hänt något sedan dess?
    Det roliga är att om folk ser den genomträngande rasismen och hycklandet inom SD så är det PK-medias fel och folket är korkade som bara tror vad de läser i PK-media.

Men när SD presenterar något är det ren och i synnerhet sann fakta.

Och folk är korkade om de inte tror på det.
    Mother cake
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-01-18 22:59:45 följande:

Så nu har Svenskabanker bra ekonomi ? Du får nog bestämma dig, kan man aldrig någonsin betala/ minska sina skulder och att man är på väg mot en oundviklig konkurs så har man väl dålig ekonomi?? Du får nog fundera ett varv till. Skicka in ditt iq test här så skickar jag in mitt om du nu tror att du skulle vara ubersmart.

Då återgår det till det här tvåbitarpusslet som verkar för svårt därborta. Det finns ingen bank i världen som inte har snarlika skulder, då dessa skulder har byggts in i hela pengasystemet. Systemet har sett så ut sedan det såg dagens ljus.

Fatta nu; banker förmedlar pengar som har lånats mot ränta, utav centralbanker som skapar pengar. Det kan alltså inte komma 1 krona in i existens och för användning utan att det samtidigt uppstår en skuld på över 1 krona. Backa nu tillbaka och förstå att det har sett ut så genom hela den moderna historien - och därför har bankerna gigantiska skulder vid det här laget.

Bankerna har inte skött ekonomin dåligt, utan ekonomin ser sådan ut i sin kärna - att det alltid finns en skuld högre än det tillgängliga kapitalet, hur det än görs inom systemet.

Systemet används globalt och det går knappast att trolla bort det hur som helst - inte minst för att det inte skulle tillåtas utav de som äger nyckelvalutorna, de som med andra ord ska ha tillbaka pengarna i slutändan, och dessa aktörer kan göra precis vad som helst, de har ändlösa resurser i ett globalt accepterat system.

Slutar Sverige betala sina skulder, det vill säga vägrar delta i systemet något mer - så säljs skulden till X som får ändlösa resurser i ryggen til att göra köttfärs av Sverige.

Låter det som maffia? I sådant fall så har iallafall en polett trillat ner.

• Digestive
    Thomas66 skrev 2014-01-18 23:12:01 följande:

Jo men varför vill du framstå som en reklampelare för den ända vägen att gå ? Jo bara för att någon säger vi kanske inte kan bjuda in hur många som helst hit. Annars verkar han vara en förnuftig man,

Exakt vad kan göras i dagens läge? För att komma ur systemet så krävs det så gott som ett globalt samarbete.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?