• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Fru Blanka av Namur
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 08:18:45 följande:
    Jo men BÅDA sidor drar ju ner nivån på debatten. Hens (använder aldrig det pronomenet annars, men jag gör ett undantag! ) har i alla fall lite talang!
    Hmmm... "hen" heter det visst.
  • Errol Flynn
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 08:17:17 följande:
    Finns till och med dom som är gråsprängda...
    Jag har sett bilder på män som tappat tänder och ser närmare 50 ut. Och får åldern 17.
    Men vad förväntar man sig av ett land som på allvar funderar på att öppna fritidsgårdar så att invandrade män i 25-års åldern har någonstans att hänga.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-21 08:17:54 följande:
    Nej, men man kan vara äldre än 14 och ändå vara under 18. Jag menar att tanken på att skäggväxt ska vara ett kriterium vid bedömning om någon är under 18 eller inte måste ha sitt ursprung hos någon som borde få medicinsk behandling för sina hormonella rubbningar..

Nu menar jag egentligen inte att hormonrubbningar skulle vara särskilt vanligt förekommande bland sverigedemokrater, men att bilden av skäggbarn naturligtvis har sitt ursprung i en liten grupp hormonstörda pojkar som också frekvent ägnar sig år våldtäktsfantasier genom ombud - eftersom de själva är så fast i sin fysiska otillräcklighet att de inte ens kan vara sina egna subjekt i sina egna våldtäktsfantasier.

Men detta om detta. Min personliga erfarenhet är att det finns vissa etniska mognadsskillnader, d v s att barn från viss delar av världen tycks mogna lite snabbare fysiskt än andra. Jag har åtminstone känt ett par stycken där åldern varit känd men om man inte hade känt till den skulle det vara lätt att lägga till ett par år vid en gissning.

Nu menar jag inte att det inte förekommer fusk - bara att uppskattning av ålder utifrån utseende är en rätt hopplös sysselsättning. Fråga någon som jobbar på Systembolaget om du inte tror mig.

Och att vi har några få sverigedemokrater här på FL som är mycket obalanserade har egentligen inget med SD att göra, det är väl bara så att de i SD har hittat något som får dem att hålla igång om nätterna och känna sig som de män de aldrig kommer att bli med mindre än att de vågar söka medicinsk hjälp.
    Enligt undersökningar i olika europeiska länder ljög väl 80% om sin ålder har jag för mig.
  • Errol Flynn
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 08:18:45 följande:
    Jo men BÅDA sidor drar ju ner nivån på debatten. Hens (använder aldrig det pronomenet annars, men jag gör ett undantag! ) har i alla fall lite talang!

Löjliga noveller med våldtäktsfantasier ger jag inte mycket för. Jag brukar inte bry mig men det var lågt.
  • Fru Blanka av Namur
    Errol Flynn skrev 2014-01-21 08:28:35 följande:

Löjliga noveller med våldtäktsfantasier ger jag inte mycket för. Jag brukar inte bry mig men det var lågt.
    Fast "våldtäktsfantasier"..? Jag håller med alla som har yttrat (fast jag aldrig skulle skriva så till någon själv), att de kvinnor som leker att de är PK, antagligen skulle ändra sig om det var de själva som blev utsatta för en gruppvåldtäkt. Eller deras döttrar...

Det är ju alltid lätt att nonchalera andras lidande, precis som det är lätt att vara generös med andras (skatte)pengar.
  • Fru Blanka av Namur
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 08:31:41 följande:
    Fast "våldtäktsfantasier"..? Jag håller med alla som har yttrat (fast jag aldrig skulle skriva så till någon själv), att de kvinnor som leker att de är PK, antagligen skulle ändra sig om det var de själva som blev utsatta för en gruppvåldtäkt. Eller deras döttrar...

Det är ju alltid lätt att nonchalera andras lidande, precis som det är lätt att vara generös med andras (skatte)pengar.
    Tillägg till detta: det är ju precis detta det har handlat om, när folk har skrivit till kvinnliga journalister och debattörer (på PK-sidan) att de önskar att de ska våldtas och liknande. Det har alltså handlat just om att dessa kvinnor skrivit varmt om importen av män från de kulturer, som vi vet står för samtliga gruppvåldtäkter och nästan samtliga överfallsvåldtäkter.

Men detta tigs ihjäl, och i media skriks det om att män har skrivit så till kvinnliga skribenter i allmänhet - bara för att de är kvinnor, typ. Man glömmer att berätta sammanhanget.
  • Errol Flynn
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 08:34:14 följande:
    Tillägg till detta: det är ju precis detta det har handlat om, när folk har skrivit till kvinnliga journalister och debattörer (på PK-sidan) att de önskar att de ska våldtas och liknande. Det har alltså handlat just om att dessa kvinnor skrivit varmt om importen av män från de kulturer, som vi vet står för samtliga gruppvåldtäkter och nästan samtliga överfallsvåldtäkter.

Men detta tigs ihjäl, och i media skriks det om att män har skrivit så till kvinnliga skribenter i allmänhet - bara för att de är kvinnor, typ. Man glömmer att berätta sammanhanget.
    Jag är medveten om allt detta men jag tror inte en gruppvåldtäkt ändrar något. Det är väl bättre att de våldtar här där offret får bättre hjälp efteråt eller hur var det.....
    Hursomhelst så tycker jag att vi kan lämna önskningar om våldtäkt därhän då det inte tillför något.
  • themia
    Valkyrian Brunhilde skrev 2014-01-21 01:04:49 följande:
    Men du var ju inte stereotypen av en miljöpartist - dvs extremt ung, naiv och lite småkorkad.

Vad gör en gammelkärring som du uppe så här sent?
    Du ha tack för alla dina inlägg. Du är verkligen en tillgång för Miljöpartiet!
    Dina spyor ger oss många nya medlemmar.
    Fortsätt gärna och bre på lite extra.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?