• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Naranjos
    Digestive skrev 2014-01-22 21:56:02 följande:
    Halmgubbar fungerar säkert.

Källa på att den här skribenten har påstått något sådant?
    Vad i helvete har antalet oanmälda sexualbrott med saken att göra?
    Haha, givetvis önskas det 100% anmälningar - då har ju immigranterna skapat en JÄTTESTOR våldtäktsvåg. Skrattande

Sitta och förvrida statistik och sedan tro att det finns en spottstyver att komma med. Obestämd Sågar sådant här vid anklarna.

Hur känns det att peka ut och förvrida en svensk stolthet till någonting fruktansvärt och hemskt? Tror våldtäktsoffren ställer sig på rad för att tacka Sverigedemokraterna och för denna insats.

Varför inte bara gå ut och pissa på våldtäktsoffer? Förstår inte riktigt skillnaden. Eller jo, det ger inga röster till Sverigedemokraterna. Men att pissa på dem direkt hade väl ändå känts bättre? Eller vad tror vederbörande att denna gör med sådan här skit egentligen?
    Kom inte och snacka med mig om våldtäktsoffer. Jag har en nära släkting som blivit våldtagen, jag har en lite avlägsen bekant vars vän blivit våldtagen och mördad och jag har en hyfsat nära bekant vars syster blivit våldtagen och mördad. Alla tre var överfallsvåldtäkter. Två gärningsmän sitter inne, min nära släktings våldtäktsman greps aldrig. 
    Jag skall inte tråka ut dig med männens etnicitet, men du kanske kan gissa. Jag kan namnge två av dem. Våldtäkt är enligt min uppfattning ett brott i nästan i paritet med mord och dråp, vilket borde straffas hårdare än alla egendomsbrott och absolut hårdare än de flesta våldsbrott som inte leder till döden.

En stor anledning till de många överfallsvåldtäkterna är den höga invandringen från vissa länder. Tror du inte på det har du huvudet så långt nere i sanden att du riskerar att kvävas om du inte får upp det snart.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-22 22:26:06 följande:
    Jag tycker man ska skilja på att kriga för att annat land och att ansluta sig till terrorister även om det säkert kan vara svårt att bena ut vad som  är vad.

Hur kan det vara svårt? Nu förtiden är det väl bara mångkulturella länder som har inbördeskrig ?
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-01-22 20:53:22 följande:
    Ja men visst, vad fan som helst liksom - bara offren håller tyst så att det inte syns i statistiken senare. Liksom bara det Sverigedemokraterna bryr sig om, att vinkla en situation som kvinnor har fått kämpa för. I BBC, alltså i andra länder, så har de klart för sig att Sverige har en helt annan rubricering för vad som klassas som våldtäkt. Svensken verkar dock för blåst, ärligt talat. I Sverige så anmäls våldtäkter i stor utsträckning för att människor bryr sig, för att det finns en kristallklar anmälningsplikt och för att sexuellt våld har fått en väldigt låg tolerans i Sverige och hamnar därmed lättare under rubriken våldtäkt - och det här spottar Sverigedemokraterna på, med nöje. Äckliga svin. Fy fan alltså.. "Stolta svenskar." Helvete, skulle kunna spotta, spotta och spotta - tills de fick kravla sig ut. Som att kniva sin syster - och två gånger om hon har råkat ut för en våldtäkt.

• Digestive
    Naranjos skrev 2014-01-22 22:32:04 följande:
    Kom inte och snacka med mig om våldtäktsoffer. Jag har en nära släkting som blivit våldtagen, jag har en lite avlägsen bekant vars vän blivit våldtagen och mördad och jag har en hyfsat nära bekant vars syster blivit våldtagen och mördad. Alla tre var överfallsvåldtäkter. Två gärningsmän sitter inne, min nära släktings våldtäktsman greps aldrig. 
    Jag skall inte tråka ut dig med männens etnicitet, men du kanske kan gissa. Jag kan namnge två av dem. Våldtäkt är enligt min uppfattning ett brott i nästan i paritet med mord och dråp, vilket borde straffas hårdare än alla egendomsbrott och absolut hårdare än de flesta våldsbrott som inte leder till döden.

En stor anledning till de många överfallsvåldtäkterna är den höga invandringen från vissa länder. Tror du inte på det har du huvudet så långt nere i sanden att du riskerar att kvävas om du inte får upp det snart.
    Ja, världen går att beskåda genom fönstret. Hjärta Det finns inga hemligheter kvar nu, allt har blottlagts. Vederbörande har levt en stund, färdigt nu. Har flertalet berättelser och härkomst utav blandade slag, totalt irrelevant. Det har knappast gjorts rätt för att det finns offer att lyfta fram som snyftkort.

Det som dock skiljer - ena sidan hanterar siffror som Sverige ska blänka och glänsa med, som en skymf för Sverige och som ett ok att överhuvudtaget behöva förknippa Sverige med. Allt för att propagera emot immigrationen, som tydligen inte kan göras på vare sig ett ärligt eller ett smakfullt vis.

Vad ska det med trampas på för sakens skull? Kanske vrida lite på lite andra siffror.. det här kanske inte drabbar våldtäktsoffer så hårt ändå. Nog kul för dem att åka utomlands och få höra hur den här propagandan speglas tillbaka - inte som ett land där människorna värna om varandra och reagerar därefter, att det därför ser ut som det gör i statistiken, utan för att i Sverige våldtar folk varandra hej vilt.

Hur långt sträcker sig tanken egentligen? Väldigt kul med sådan här propaganda som lär florera långt efter att immigrationen har sänks - för anmälningarna kommer förhoppningsvis inte att minska - och om de gör det så vet alla vilka som ska tackas.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-01-22 22:21:09 följande:
    Så, så himla ensamkommande var inte ungen då ...

Minnet är bra men överbelastat.

Det var ca 50% av de som testades i Norge som befanns vara över 20 år. Dvs felmarginalen i modellen är medräknad. Bara var fjärde var under 18 år och resten i gränslandet, dvs metoden felmarginal:
    www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?arti...

Det var i Danmark som ca 80% av de som testades som hade fuskat.

Jag ser många vinster med att göra dessa typer av tester obligatoriska, enligt tidigare inlägg.
    I

Jo, barnet var ensamkommande eftersom det kom utan någon ur sin familj.

Oavsett vilket land som kommer med bestämda åldrar på ålderstestade personer kan man inte kan säga så säkert hur gammal en person är just pga felmarginalen. En person som åldersbestäms till 20 kan lika sannolikt vara 17 som 23, och även mindre sannolikt men ändå möjligt, utanför spannet åt båda håll. Jag har exempel på personer som ålderstestats som det inte finns några planer på att de är den ålder som bestämts. Då menar jag både att de är mycket yngre och mycket äldre och det blir tydligt när det gått några år.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-01-22 22:31:40 följande:

Det går bra att läsa utlänningslagen.

Vissa grupper är till viss del straffbefriade för sina brott mot utlänningslagen. Se text jag la in och följ länk.

Det innebär dock inte att de inte bryter mot lagen.

Nej, det är inte ett lagbrott att följa en statlig myndighets anvisningar. När en myndighet exempelvis lämnar ett utvisningsbeslut och talar om att personen kan stanna i Sverige tills det går att verkställa beslutet och fortsätter att hjälpa dem ekonomiskt och på andra vis bryter varken myndigheten eller personen mot lagen och ingendera är kriminella.
  • Flash Gordon
    nihka skrev 2014-01-22 22:51:04 följande:
    Jo, barnet var ensamkommande eftersom det kom utan någon ur sin familj.

Oavsett vilket land som kommer med bestämda åldrar på ålderstestade personer kan man inte kan säga så säkert hur gammal en person är just pga felmarginalen. En person som åldersbestäms till 20 kan lika sannolikt vara 17 som 23, och även mindre sannolikt men ändå möjligt, utanför spannet åt båda håll. Jag har exempel på personer som ålderstestats som det inte finns några planer på att de är den ålder som bestämts. Då menar jag både att de är mycket yngre och mycket äldre och det blir tydligt när det gått några år.

Ja, en marginal på om det nu är två eller tre år. Därför är vi snälla och friar heller än fäller och säger att alla som kommer inom felmarginalen (20 eller 21 år) får räknas som barn.

Och bara det faktum at vi överhuvudtaget inför obligatorisk ålderbedömning ger positiva effekter - oavsett vad resultatet sedan vid den enskilde individens test.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-22 22:59:27 följande:
    Nej, det är inte ett lagbrott att följa en statlig myndighets anvisningar. När en myndighet exempelvis lämnar ett utvisningsbeslut och talar om att personen kan stanna i Sverige tills det går att verkställa beslutet och fortsätter att hjälpa dem ekonomiskt och på andra vis bryter varken myndigheten eller personen mot lagen och ingendera är kriminella.

Korrekt , samma som Reva och som ej Sd är inblandat i .
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-22 22:32:13 följande:

Hur kan det vara svårt? Nu förtiden är det väl bara mångkulturella länder som har inbördeskrig ?
    Tänk nu lite. I inbördeskrig finns flera sidor...Eller du kanske klassar alla parter i alla inbördeskrig som terrorister som slåss mot varandra?
  • Digestive
    Naranjos skrev 2014-01-22 22:32:04 följande:
    För att det i Norge gavs ut en rapport där de 5 identifierade, utav 21 fall, hade utomeuropeisk härkomst? Att flera av de övriga 16 beskrevs ut som "etnisk norska" spelar såklart ingen roll? Att 2 av de 5 identifierade hade diagnostiserats med psykiska störningar har naturligtvis inget med saken att göra heller.

www.utrop.no/22210

Men, men - kampen mot våldtäktsoffer bland nära och kära går såklart vidare därborta. Hela världen kan förklaras genom vederbörandes liv, allt - inga hemligheter finns, utbildningar överflödiga och statistik, speciellt korrekt hanterad sådan, totalt onödig. Allt kan avvecklas, vederbörande har levt och vet nu.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?