• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • M Y L F
    sjuttiofemman skrev 2014-01-23 11:20:43 följande:

Errol, nej jag uttalar mig inte känslostyrt. Bara finner att sverigedemokraternas politik faller på sin egen otydlighet. De säger en massa men förklarar inte HUR.
    Som en hel del andra politiska partier...
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-01-23 11:26:58 följande:
    Som en hel del andra politiska partier...

Jaså? Som vilken fråga till exempel?
  • M Y L F
    sjuttiofemman skrev 2014-01-23 11:31:25 följande:

Jaså? Som vilken fråga till exempel?
    Spelar du dum nu eller?
  • de Robespierre
    M Y L F skrev 2014-01-23 11:26:16 följande:
    Jag pratar om dem unga som idag "utbildar" sig utomlands för att sedan strida någonstans. 

Jag kan bli överkörd idag, men det jag pratar om är människor som kan vara ett potentiellt hot när dem kommer tillbaks. Är det ok?
    Okey.

Men i ärlighetens namn så har väl "svenskar" i alla former frivilligt utbildat sig och sedan stridit i konflikter och krig i andra länder? Finska Vinterkriget, Andra Världskriget för t.ex Waffen SS eller De Allierade, kriget i fd Jugoslavien? 

Till de kommer de som sökt sig till frivilliga militärarméer som Främlingslegionen och andra typer av Soldiers of Fortunes. Där många utav dem senare blev skickade till strid i aktuella konflikter. 

Krig förändrar människor. Om de har tur att klara sig. De brukar i princip aldrig vara samma person när de kommer hem. Många dras med PTD som blir ett handikapp och där de som skickade iväg den först på senare tid har tagit ansvaret för att få dem tillbaka till en fungerande människa. Men detta drabbar även de som inte bär vapen, inte har en chans att försvara eller skydda sig och ändå är ett mål för alla vapen. Det är dessa som är flyktingar.

Men du kanske snarare menar radikal indoktrinering av unga?    
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-01-23 11:32:37 följande:
    Spelar du dum nu eller?

Standardsvaret från de på högersidan när man vill syna era påståenden..
  • M Y L F
    de Robespierre skrev 2014-01-23 11:40:02 följande:
    Okey.

Men i ärlighetens namn så har väl "svenskar" i alla former frivilligt utbildat sig och sedan stridit i konflikter och krig i andra länder? Finska Vinterkriget, Andra Världskriget för t.ex Waffen SS eller De Allierade, kriget i fd Jugoslavien? 

Till de kommer de som sökt sig till frivilliga militärarméer som Främlingslegionen och andra typer av Soldiers of Fortunes. Där många utav dem senare blev skickade till strid i aktuella konflikter. 

Krig förändrar människor. Om de har tur att klara sig. De brukar i princip aldrig vara samma person när de kommer hem. Många dras med PTD som blir ett handikapp och där de som skickade iväg den först på senare tid har tagit ansvaret för att få dem tillbaka till en fungerande människa. Men detta drabbar även de som inte bär vapen, inte har en chans att försvara eller skydda sig och ändå är ett mål för alla vapen. Det är dessa som är flyktingar.

Men du kanske snarare menar radikal indoktrinering av unga?    
    Jag pratar om dom radikala unga som åker iväg. Jag ser det som ett problem oavsett om det bara skulle vara en som kommer tillbaks och smäller av en bomb.

Man gör ett val när man åker iväg. 

Om ni vill ha era barn där en ev bomb smäller av, så får det stå för er, men jag är inte villig att offra mina barn för fanatiska dårar.

Och detta är ju inget hittepå...Bara det att det mörkas och vanliga människor har ingen aning om att "svenskar" åker iväg på Jihad...

Andra länder ser detta som ett stort hot, vi i Sverige verkar ju tro gott om alla och det händer inte oss vi som är så goda.

Det ska vara kriminellt att åka iväg för att mörda, tortera och våldta och det ska vara kriminellt att uppmana till det. Det är helt galet enligt mig.
  • M Y L F
    sjuttiofemman skrev 2014-01-23 11:44:37 följande:

sjuttiofemman skrev 2014-01-23 11:44:37 följande:

Kommer ju från någon som inte kan diskutera vettigt. Jag har inte sett något matnyttigt från dig någonstans.

• Dansar alltid nykter
    M Y L F skrev 2014-01-23 11:47:44 följande:
    Jag pratar om dom radikala unga som åker iväg. Jag ser det som ett problem oavsett om det bara skulle vara en som kommer tillbaks och smäller av en bomb.

Om ni vill ha era barn där en ev bomb smäller av, så får det stå för er, men jag är inte villig att offra mina barn för fanatiska dårar.

Och detta är ju inget hittepå...Bara det att det mörkas och vanliga människor har ingen aning om att "svenskar" åker iväg på Jihad...

Andra länder ser detta som ett stort hot, vi i Sverige verkar ju tro gott om alla och det händer inte oss vi som är så goda.

Det ska vara kriminellt att åka iväg för att mörda, tortera och våldta och det ska vara kriminellt att uppmana till det. Det är helt galet enligt mig.
    Om man tror att detta är den enda radikaliseringen av unga som sker eller den enda som skulle kunna utgöra en potentiell fara så kan man inte ha följ vad som har hänt i vårt land.

Radikalisering sker inte bara här utan det är även vanligt bland vänster och högerextrema och det är ju faktiskt de som har stått för det mesta och farligaste våldet i Sverige.

Sen som redan skrivits ovan, svenskar har deltagit i massor av krig frivilligt.
    Problemet är inte att de alla ska komma hem och vara farliga utan det är att de kommer hem med svåra upplevelser som de kommer att dras med livet igenom. 
    Svenska soldater utomlands får hjälp att hantera detta men den hjälpen finns ju inte för de som är frivilliga i andra konflikter.
  • de Robespierre
    M Y L F skrev 2014-01-23 11:47:44 följande:

Tror inte att det "mörkas" utan att SÄPO mfl är medvetna om riskerna. Däremot gäller det att kvantifiera det hela. Och det går aldrig att garantera 100% säkerhet från terrordåd. Inte förrän staten kan läsa våra tankar. Därför kan händelser som t.ex Utöya ske med då av "Enemy within".

F.ö är det kriminellt att mörda, tortera och våldta. Både enligt de krigslagar som finns samt de lagar som reglerar folkmord mm (Haag). De flesta länder har lokal lagstiftning som gäller även under krig och konflikter. Problemet brukar vara att lagföra dessa personer. 
  • M Y L F
    Dansar alltid nykter skrev 2014-01-23 11:58:20 följande:
    Om man tror att detta är den enda radikaliseringen av unga som sker eller den enda som skulle kunna utgöra en potentiell fara så kan man inte ha följ vad som har hänt i vårt land.

Radikalisering sker inte bara här utan det är även vanligt bland vänster och högerextrema och det är ju faktiskt de som har stått för det mesta och farligaste våldet i Sverige.

Sen som redan skrivits ovan, svenskar har deltagit i massor av krig frivilligt.
    Problemet är inte att de alla ska komma hem och vara farliga utan det är att de kommer hem med svåra upplevelser som de kommer att dras med livet igenom. 
    Svenska soldater utomlands får hjälp att hantera detta men den hjälpen finns ju inte för de som är frivilliga i andra konflikter.
    Visst förminska "problemet".

Att du inte ser det som ett problem betyder ju inte att det finns ett ev hot? Eller hur?

Som jag skrev, man kan bli överkörd idag, men det innebär inte att jag tycker att det är ok att dårar kommer tillbaks till Sverige och kanske inte gör något. Den risken vill inte jag ta om det inte behövs. 

Varför sitter du och försvarar våld? Det är en gåta för mig att det finns människor som tycker att det är helt ok att man uppmanar folk att ge sig ut på Jihad. 

Skicka ner ännu fler våldsverkare till Syrien. Känns ju nästan som perverst...Precis som att det behövs mer krig och våld.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?