• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive

Sverige visar extremt låg intolerans mot sexuellt våld, rubricerar det mesta som våldtäkt och har ritkigt hög anmälningsvilja = för en Sverigedemokrat; BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU ut med immigranterna, låt dem inte komma hit!

Som att sticka systern rakt i bröstet.

Skäms inte folk!????!

Kan sänka det våldtäktsanmälningarna med ett handsvep. Bara att införa "sexuellt utnyttjande" och så vidare, avslå anmälningsplikt och dylikt, avveckla kvinnojourer och sedan låta offren sitta tysta om saken.

LÅTER VÄL BRA, KÄRE SVERIGEDEMOKRAT?

Finns det något mer sjukligt stört att hitta i denna propagandamaskinen?

"Sverige på andra plats för våldtäktsanmälningar." Fy, fy vad dåligt! Usch - bort med skiten. Här ska våldtäkter hamna under mattan lika effektivt som i alla andra länder.

Kanske inte så konstigt att samtyckeslagen inte står så populär bland Sverigedemokraterna. Oj, tänk när den förs in!!!! Tänk vilken VÅG av våldtäkter det stundar då, en riktig pandemi!! Panik och helvete, och fy fan för alla immigranter det säkerligen beror på då med.

ÄCKLIGT!!

• M Y L F

Tycker man ska kolla uppdrag granskning. Kvinnan i Biskopsgården säger ju precis det som är ett stort problem.

• effemgea
    Naranjos skrev 2014-01-22 01:37:09 följande:
    Den friande domen i Lund. Jag har nu läst delar av domen. Det hade inte varit roligt att sitta med på den rättegången. Emellertid ser det ut som det fanns en del samtycke till en början:

A drack bara lite och Den Åtalade erbjöd henne att hälla över sitt i hans glas,vilket hon också gjorde. De började på ömsesidigt initiativ att kyssas i soffan efterca 20 minuter. De kysstes ett tag och smekte varandra. Han hjälpte henne av med strumpbyxorna, men hon hade kvar kläderna på överkroppen under hela händelse-förloppet. Han klädde av sig själv medan de var i soffan, men hade kalsongerna kvar. De hånglade och tog på sina egna och varandras könsorgan. "Den Åtalade" gick och hämtade en kondom och glidmedel. Efter ett tag bar han in A tillsängen i sovrummet och lade henne på rygg i sängen. Så långt var allt som hände ömsesidigt.

"I sovrummet fortsatte förspelet en stund. När "Den Åtalade" inledningsvis skulle penetrera A vaginalt protesterade hon däremot. Enligt vad som framkommer nedan har de berättat olika om vad A närmare sa och om vad som hände härnäst. Båda har uppgett att de, i vart fall så småningom, hade vaginalt samlag, först i missionärsställning och därefter när A låg på mage. Båda har berättat att "Den Åtalade" höll handen över A:s mun och vid i vart fall ett tillfälle även över hennes näsa så att hon inte kunde andas. Däremot skiljer sig deras uppgifter åt om i vilken omfattning och vid vilket tillfälle han skulle ha gjort så. "Den Åtalade" och A har också samstämmigt uppgett att han vid något tillfälle tog initiativ till ett analt samlag, men deras uppgifter skiljer sig åt om huruvida penetrationen kom att fullbordas. De har också uppgett att försök gjordes till oralsex,men att dessa avbröts."

Sen skiljer sig berättelserna åt en del. Och senast här borde "Den Åtalade" avbrutit. Om någon är intresserad av domen, hojta till så kan jag skicka den. Vill inte lägga upp den här, trots att det är allmän handling.
    Tack för redovisningen.

Lite drastiskt skulle man kanske kunna påstå att en hand för munnen är ett innovativt sätt att slippa höra fler nej och att motivera handen utifrån att han trodde att kvinnans nej betydde ja som en del i ett rollspel och att han därför ville ge henne tillfredsställelse av lite dominans en fantasifull efterkonstruktion.

Tydligen kommer domen att kunna få konsekvenser för lagstiftningen. Själv är jag inte så säker på att det verkligen behövs en ändrad lagstiftning utan snarare att domstolarna inte söker efter skäl att få ett nej att inte vara ett nej. Antar att åklagaren kommer att överklaga till hovrätten.

www.expressen.se/kvp/efter-valdtaktsdomen--nu-vill-s-se-ny-lag/
  • Digestive
    effemgea skrev 2014-01-22 20:39:19 följande:
    Tack för redovisningen.

Lite drastiskt skulle man kanske kunna påstå att en hand för munnen är ett innovativt sätt att slippa höra fler nej och att motivera handen utifrån att han trodde att kvinnans nej betydde ja som en del i ett rollspel och att han därför ville ge henne tillfredsställelse av lite dominans en fantasifull efterkonstruktion.

Tydligen kommer domen att kunna få konsekvenser för lagstiftningen. Själv är jag inte så säker på att det verkligen behövs en ändrad lagstiftning utan snarare att domstolarna inte söker efter skäl att få ett nej att inte vara ett nej. Antar att åklagaren kommer att överklaga till hovrätten.

www.expressen.se/kvp/efter-valdtaktsdomen--nu.../
    Ja men visst, vad fan som helst liksom - bara offren håller tyst så att det inte syns i statistiken senare. Liksom bara det Sverigedemokraterna bryr sig om, att vinkla en situation som kvinnor har fått kämpa för.

I BBC, alltså i andra länder, så har de klart för sig att Sverige har en helt annan rubricering för vad som klassas som våldtäkt. Svensken verkar dock för blåst, ärligt talat.

I Sverige så anmäls våldtäkter i stor utsträckning för att människor bryr sig, för att det finns en kristallklar anmälningsplikt och för att sexuellt våld har fått en väldigt låg tolerans i Sverige och hamnar därmed lättare under rubriken våldtäkt - och det här spottar Sverigedemokraterna på, med nöje.

Äckliga svin. Fy fan alltså.. "Stolta svenskar." Helvete, skulle kunna spotta, spotta och spotta - tills de fick kravla sig ut.

Som att kniva sin syster - och två gånger om hon har råkat ut för en våldtäkt.
  • Digestive

Kan som svensk ärligt talat kräkas på det här lågbudgetkalaset Sverigedemokraterna och de maskar som har krälat upp i deras spår och som på allvar tror att de har fått vindar i seglen med sin garderobsrasism.

Ingen utav er når upp till knäna på en stolt svensk. Sitta och äckelförvrida vad Sverige har lyckats med i våldtäktsfrågor och kalla det för en "våldtäktsvåg", peka ut immigranter som boven för detta "hemska" (som svensken fucking ska stå stolt för!! ) och fan vet allt.

VIDRIGT!!!!!!!!

åpäh öihqjkamw,se.

• Naranjos
    Digestive skrev 2014-01-22 20:34:15 följande:
    Sverige visar extremt låg intolerans mot sexuellt våld, rubricerar det mesta som våldtäkt och har ritkigt hög anmälningsvilja = för en Sverigedemokrat; BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU ut med immigranterna, låt dem inte komma hit!

Som att sticka systern rakt i bröstet.

Skäms inte folk!????!

Kan sänka det våldtäktsanmälningarna med ett handsvep. Bara att införa "sexuellt utnyttjande" och så vidare, avslå anmälningsplikt och dylikt, avveckla kvinnojourer och sedan låta offren sitta tysta om saken.

LÅTER VÄL BRA, KÄRE SVERIGEDEMOKRAT?

Finns det något mer sjukligt stört att hitta i denna propagandamaskinen?

"Sverige på andra plats för våldtäktsanmälningar." Fy, fy vad dåligt! Usch - bort med skiten. Här ska våldtäkter hamna under mattan lika effektivt som i alla andra länder.

Kanske inte så konstigt att samtyckeslagen inte står så populär bland Sverigedemokraterna. Oj, tänk när den förs in!!!! Tänk vilken VÅG av våldtäkter det stundar då, en riktig pandemi!! Panik och helvete, och fy fan för alla immigranter det säkerligen beror på då med.

ÄCKLIGT!!
    Du måste ha en hel del otur när du tänker. Källa på att SD önskar mildra nuvarande sexualbrottslagstiftning? Enligt kvinnojourerna (som citerar Brå) anmäls endast 10-20 procent av alla sexualbrott i Sverige. Menar du att det är för mycket? Skall det anmälas mindre för att du skall slippa höra talas om eländet?
    Själv skulle jag gärna se att 100% anmäls och att förövarna får sitt straff. Har du en annan åsikt är du välkommen att ventilera den här. Jag skall inte kritisera dig för den åsikten i så fall, även om jag nog tar mig friheten att förvånas över att sådana kvinnofientliga åsikter fortfarande frodas..
  • de Robespierre
    M Y L F skrev 2014-01-22 20:38:35 följande:
    Tycker man ska kolla uppdrag granskning. Kvinnan i Biskopsgården säger ju precis det som är ett stort problem.
    Såg programmet och håller med. Och alla politiker med den minsta bit av verklighetsförankring håller nog med också. Men sen går åsikterna isär hur man skall åtgärda problemet. (s) mfl som var med i programmet ville förändra politiken och åtgärderna. Det vissa andra vill göra är att stoppa invandringen och helst skicka ut de som redan finns här. Det är det som skiljer partierna åt.
  • Digestive
    Naranjos skrev 2014-01-22 21:45:56 följande:
    Du måste ha en hel del otur när du tänker. Källa på att SD önskar mildra nuvarande sexualbrottslagstiftning? Enligt kvinnojourerna (som citerar Brå) anmäls endast 10-20 procent av alla sexualbrott i Sverige. Menar du att det är för mycket? Skall det anmälas mindre för att du skall slippa höra talas om eländet?
    Själv skulle jag gärna se att 100% anmäls och att förövarna får sitt straff. Har du en annan åsikt är du välkommen att ventilera den här. Jag skall inte kritisera dig för den åsikten i så fall, även om jag nog tar mig friheten att förvånas över att sådana kvinnofientliga åsikter fortfarande frodas..
    Halmgubbar fungerar säkert.

Källa på att den här skribenten har påstått något sådant?
    Vad i helvete har antalet oanmälda sexualbrott med saken att göra?
    Haha, givetvis önskas det 100% anmälningar - då har ju immigranterna skapat en JÄTTESTOR våldtäktsvåg. Skrattande

Sitta och förvrida statistik och sedan tro att det finns en spottstyver att komma med. Obestämd Sågar sådant här vid anklarna.

Hur känns det att peka ut och förvrida en svensk stolthet till någonting fruktansvärt och hemskt? Tror våldtäktsoffren ställer sig på rad för att tacka Sverigedemokraterna och för denna insats.

Varför inte bara gå ut och pissa på våldtäktsoffer? Förstår inte riktigt skillnaden. Eller jo, det ger inga röster till Sverigedemokraterna. Men att pissa på dem direkt hade väl ändå känts bättre? Eller vad tror vederbörande att denna gör med sådan här skit egentligen?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-01-22 11:05:17 följande:

På flyget: reste ungen med eller utan sådan där skylt runt halsen? Hur fungerade det med incheckningen?

Att kunna åldersbestämma en "ensamkommande" tvååring är givetvis också nyttigt eftersom det ger en hint om när ungen (bortadopterad som den kan antas bli) skall börja skolan.

Så mycket extrajobb är det inte att försöka skaffa sig den kunskapen. Om inte annat kanske ungen senare vill ha ett hum själv om hur gammal han/hon är.

Så jodå, alla.

Din personliga erfarenhet kan vi givetvis inte bedöma. Däremot kom man i Norge fram till att 8 av 10 som sa sig vara omyndiga var över 18 - och kommer jag ihåg rätt så var det INKLUDERAT osäkerhetsmarginalen.
    Utan skylt skulle jag tro. Barnet kom med en vuxen person som inte var familj och jag antar att denne skötte det praktiska- Någon ålderbestämning behövdes inte för att åldern var känd. Mamman skulle komma efter med ett spädbarn så någon adoption var nog inte aktuellt om inte något händer mamman förstås.Jag ka ha fel på någon detalj, men det var så jag mindes det.

Jag ramlade på detta för en tid sedan men hittar det inte nu när jag googlar. Däremot har jag hört talas om fler fall av riktigt små barn även om de är ovanliga.

Det man kom fram till i Norge har ju varit kritiserat just pga av att man inte kan säga så säkert hur gammal en person är just pga felmarginalen. 

• Digestive

"Varför hatar folk SD?"

Just det här, när små usla svenskar sitter och förvrider dyr och helig statistik och vid avslöjande inte har kurage nog för att göra annat än att stå upp för uselheten.

Bedrövligt. Hoppa runt, fäkta med armarna, kliv för fan på varandra - men ingen av dessa ynkliga svenskar kommer upp till knäna på en stolt svensk.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?