• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-01-23 10:24:17 följande:

Syftningsfel där ja...men nu framgår med all önskvärd tydlighet att Sd inte har några som helst avsikter att hjälpa någon i dess närområde. Det enda de vill är att stänga gränserna.
    De är förjävliga de där SD:arna! Men var framgick det att de tänker det du skriver? Jag tar gärna källor på detta så jag kan hänvisa till dem i mina debatter mot SD:are!
  • M Y L F
    nihka skrev 2014-01-22 22:26:06 följande:

Jag tycker man ska skilja på att kriga för att annat land och att ansluta sig till terrorister även om det säkert kan vara svårt att bena ut vad som  är vad.
    Jag tycker att det är sorgligt att det finns personer som uppmuntrar och tycker att det är ok att unga sk Svenskar ger sig ner och ger sig in i ett inbördeskrig.

Vi kan ju lätt räkna ut att dem flesta har blivit rekryterade av terror organisationer och om vissa av personerna återvänder och får för sig att bomba någonstans här i Sverige, så är det helt ok?

Vi kan inte räkna med det eller räkna med några fåtal? Det fåtalet är illa nog.
  • Errol Flynn
    M Y L F skrev 2014-01-23 10:31:11 följande:
    Jag tycker att det är sorgligt att det finns personer som uppmuntrar och tycker att det är ok att unga sk Svenskar ger sig ner och ger sig in i ett inbördeskrig.

Vi kan ju lätt räkna ut att dem flesta har blivit rekryterade av terror organisationer och om vissa av personerna återvänder och får för sig att bomba någonstans här i Sverige, så är det helt ok?

Vi kan inte räkna med det eller räkna med några fåtal? Det fåtalet är illa nog.

Hoppas bara att någon i det lilla fåtalet inte spränger en liten bomb så 100 oskyldiga svenskar stryker med. Men det kanske man får räkna med.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    kenneth768768 skrev 2014-01-23 10:31:00 följande:
    De är förjävliga de där SD:arna! Men var framgick det att de tänker det du skriver? Jag tar gärna källor på detta så jag kan hänvisa till dem i mina debatter mot SD:are!

Då får du nog vänta. 75:an har aldrig källor endast känslostyrda argument.
  • M Y L F
    Errol Flynn skrev 2014-01-23 10:32:57 följande:

Hoppas bara att någon i det lilla fåtalet inte spränger en liten bomb så 100 oskyldiga svenskar stryker med. Men det kanske man får räkna med.
    Vi har ju redan haft ett försök och det gick ju lyckligtvis dåligt, men det kan man ju inte räkna med nästa gång. Även terrorister lär av misstag och att "bara" 100 skulle stryka med får vi nog vara glada för.
  • Errol Flynn
    M Y L F skrev 2014-01-23 10:44:53 följande:
    Vi har ju redan haft ett försök och det gick ju lyckligtvis dåligt, men det kan man ju inte räkna med nästa gång. Även terrorister lär av misstag och att "bara" 100 skulle stryka med får vi nog vara glada för.

Så går det när man skickar Al Quaidas Papphammar.
  • M Y L F

Jag tycker att man borde se uppdrag granskning som gick igår. Det säger väldigt mycket.

Kvinnan, Janna Atta, sätter fingret på en del av problemet.

Politikerna håller med om att det är ett misslyckande och det har bara blivit värre under dem senare åren. Men ingen har ju någon lösning. Man lovar runt med håller jävligt tunt.

Ingen människa på denna jorden har någon lösning. 

Men jag är övertygad om att lösningen inte är denna vansinniga massinvandring från höger och vänster. Jag tror nog att många i områden som Biskopsgården håller med.

Men som man resonerar här på FL så ska ju alla ha det lika dåligt och det gör inget om det blir ännu sämre, för vi hjälper ju folk. Gör vi verkligen det undrar jag? 

• de Robespierre

Angående oron för terrordåd så undrar jag:

1) Om man fruktar att flyktingar/invandrare från länder med terrorhistoria och radikala grupper skall komma hit och sedan utföra terrordåd i Sverige, hur skall man då hindra att personer med samma uppsåt kommer hit fast på turistvisum eller via något annat land där visum inte krävs? Är inte den risken minst lika stor isf?

2) Hur skall man göra med de som redan har kommit från dessa utpekade länder som flyktingar eller invandrare och som har bott här kanske ett 10-tal år? Skall man för säkerhet skull dra tillbaka deras uppehållstillstånd eller medborgarskap och sedan utvisa dem som förebyggande åtgärd?

3) Är inte möjligheten till att fritt resa mellan EU:s länder (för en EU-medborgare) ett hot mot varje lands säkerhet eftersom när en individ väl har fått sitt medborgarskap så är "han inne" innanför Europas fästning?

• sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2014-01-23 10:31:00 följande:

Jag har inte läst eller hört en enda gång Sd berätta HUR de ska göra för att hjälpa människor i sina hemländer. Det är samma visa på repeat varenda gång, Sd vill hjälpa i hemländer men så länge man inte har en plan så är det bara en undanflykt för att slippa hjälpa. Dessutom vill de minska biståndet.

Och Jomshof säger i debatten på www.svt.se/nyheter/val2014/sd-sagar-mp-s-overenskommelse-helt-fel att han inte har något emot att utvisa ett barn som bott här nästan hela sitt liv, kanske i 10 års tid, till ett land där barnets enda koppling till är ett medborgarskap och i bästa fall några släktingar barnet inte minns. Hur humant är det? Totalt samvetslöst.

Errol, nej jag uttalar mig inte känslostyrt. Bara finner att sverigedemokraternas politik faller på sin egen otydlighet. De säger en massa men förklarar inte HUR.
  • M Y L F
    de Robespierre skrev 2014-01-23 11:19:17 följande:
    Angående oron för terrordåd så undrar jag:

1) Om man fruktar att flyktingar/invandrare från länder med terrorhistoria och radikala grupper skall komma hit och sedan utföra terrordåd i Sverige, hur skall man då hindra att personer med samma uppsåt kommer hit fast på turistvisum eller via något annat land där visum inte krävs? Är inte den risken minst lika stor isf?

2) Hur skall man göra med de som redan har kommit från dessa utpekade länder som flyktingar eller invandrare och som har bott här kanske ett 10-tal år? Skall man för säkerhet skull dra tillbaka deras uppehållstillstånd eller medborgarskap och sedan utvisa dem som förebyggande åtgärd?

3) Är inte möjligheten till att fritt resa mellan EU:s länder (för en EU-medborgare) ett hot mot varje lands säkerhet eftersom när en individ väl har fått sitt medborgarskap så är "han inne" innanför Europas fästning?
    Jag pratar om dem unga som idag "utbildar" sig utomlands för att sedan strida någonstans. 

Jag kan bli överkörd idag, men det jag pratar om är människor som kan vara ett potentiellt hot när dem kommer tillbaks. Är det ok?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?