• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Ermenegildo
    Errol Flynn skrev 2014-01-22 14:34:46 följande:
    Om du frågar så kommer ett svar.
    Om man inte är född här skulle jag nog bara räkna personen som svensk om denne själv anser att den är det. Fullt assimilerad. Om man kom hit i 30-års åldern, knappt pratar svenska och tillber märkliga gudar så kommer jag aldrig anse att denne är svensk.
    Men det är en komplex fråga och inte helt lätt att besvara. Man kanske bör ha bott i Sverige 3 generationer i alla fall. Dock så anser jag inte att alla i Sverige är svenskar och ordet somalie-svenskar är det dummaste hittepåordet någonsin.

Dom vi känner i Thailand är väletablerade och hade bott där ca 20 år. Jag har bara fått overstay i ett land och det är Nya Zealand men jag hade flyt och slapp böter.
    Vilka gudar är inte märkliga?
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-22 14:33:38 följande:
    Givetvis kan det se annorlunda ut när människor kommer hit förstörda utav krigskulturer. Eller vilka kulturer skulle i det närmaste sanktionera våldtäkter? Anser dock inte att våldtäkter därborta har mindre effekt på människor än här i Sverige - samma skit - men att det här i Sverige, iallafall kan uppstå någon som helst juridisk uppfostran samt rättvisa.
    Jag  vet inte. Afghanistan kanske. Kvinnor är väl värda mindre än vägdamm där. Hyrde en fantastiskt bra dokumentär om kvinnorna i Afghanistan.

http://www.svd.se/kultur/film/systrar-bakom-dubbla-galler_8100844.svd

Jag kan nog säga att Sverige inte skulle lida om vi slapp manlig invandring från nämnda land.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17440087.ab

Afghanistan är världens farligaste land för kvinnor och den kulturen skulle jag inte ens vilja ta in 1% av.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-22 14:39:16 följande:
    Vilka gudar är inte märkliga?

Eftersom gud inte existerar så är hela företeelsen bisarr. Avskyr all religion. Dock islam mer än de andra då jag anser att det är ett statsskick som även styr banker och lagar och har alldeles för stort inflytande.
  • de Robespierre
    Errol Flynn skrev 2014-01-22 14:34:46 följande:
    Om du frågar så kommer ett svar.
    Om man inte är född här skulle jag nog bara räkna personen som svensk om denne själv anser att den är det. Fullt assimilerad. Om man kom hit i 30-års åldern, knappt pratar svenska och tillber märkliga gudar så kommer jag aldrig anse att denne är svensk.
    Men det är en komplex fråga och inte helt lätt att besvara. Man kanske bör ha bott i Sverige 3 generationer i alla fall. Dock så anser jag inte att alla i Sverige är svenskar och ordet somalie-svenskar är det dummaste hittepåordet någonsin.
    Det är komplext som alla andra liknande saker där man försöker styra upp något med hjälp av regelverk, krav och lagar men den verkligheten inte låter sig regleras så lätt. Det kommer alltid att finnas fall där något faller mellan två stolar eller blir felklassat. Vår historia och världens händelser påverkar utvecklingen och det som idag kan kännas självklart kan imorgon hamna i ett helt annat ljus. 

Man skall också vara noga med att granska personers agenda. Ibland är det man ser inte det som egentligen döljer sig under ytan. Något som till i början låter vettigt och sunt kan med tiden och med utökade befogenheter utvecklas till något helt annat.

Det där med märkliga gudar - gäller det även asatro, buddism och thulism? Flört

• Ermenegildo
    Errol Flynn skrev 2014-01-22 14:41:09 följande:
    Jag  vet inte. Afghanistan kanske. Kvinnor är väl värda mindre än vägdamm där. Hyrde en fantastiskt bra dokumentär om kvinnorna i Afghanistan.

www.svd.se/kultur/film/systrar-bakom-dubbla-g...

Jag kan nog säga att Sverige inte skulle lida om vi slapp manlig invandring från nämnda land.

www.aftonbladet.se/nyheter/article17440087.ab

Afghanistan är världens farligaste land för kvinnor och den kulturen skulle jag inte ens vilja ta in 1% av.
    Varför tror du människor flyr från Afghanistan hit?
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-22 14:46:18 följande:

För att det är ett underutvecklat land och de vet att Sverige erbjuder högre levnadsstandard. Alla flyr inte från krig. Ekonomiska flyktingar finns det även något som heter.
    Oavsett anledning tycker jag att vi sätter ett stopp för afghanska män och släpper in ett par fruntimmer istället. De verkligt behövande.
  • Ermenegildo
    Errol Flynn skrev 2014-01-22 14:43:04 följande:

Eftersom gud inte existerar så är hela företeelsen bisarr. Avskyr all religion. Dock islam mer än de andra då jag anser att det är ett statsskick som även styr banker och lagar och har alldeles för stort inflytande.
    Så det finnns alltså inga speciellt märkliga gudar när du tänker efter? Islam är inget statsskick utan en religion. Du hittar ungefär lika många stolligheter i Bibeln som i Koranen. Det är inte religionen som styr samhället, det är samhället som styr religionen. Och samhället är inte statiskt, utan utvecklas. Det är ju positivt om du stöder en progressiv utveckling mot ett mer modernt och jämlikt samhälle. Synd då att du sympatiserar med det svenska parti som är mest traditionalistiskt, kvinnofientligt och bakåtsträvande.

Det är en intressant paradox det där. SDs anhängare framhåller gärna att de ogillar andra länder för att dessa håller sig med gamla. omoderna värderingar, samtidigt som SD med näbbar och klor försöker stoppa samhällsutvecklingen hemma..
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-22 14:52:42 följande:
    Så det finnns alltså inga speciellt märkliga gudar när du tänker efter? Islam är inget statsskick utan en religion. Du hittar ungefär lika många stolligheter i Bibeln som i Koranen. Det är inte religionen som styr samhället, det är samhället som styr religionen. Och samhället är inte statiskt, utan utvecklas. Det är ju positivt om du stöder en progressiv utveckling mot ett mer modernt och jämlikt samhälle. Synd då att du sympatiserar med det svenska parti som är mest traditionalistiskt, kvinnofientligt och bakåtsträvande.

Det är en intressant paradox det där. SDs anhängare framhåller gärna att de ogillar andra länder för att dessa håller sig med gamla. omoderna värderingar, samtidigt som SD med näbbar och klor försöker stoppa samhällsutvecklingen hemma..
    All religion är patetisk och det står jag fast vid. Religion är för svaga människor. Får i flock.
    Nu hinner jag inte skriva utförligare dessvärre. Ska hämta barnen och sen till gymmet.

Ha det gott.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-22 14:41:09 följande:

www.svd.se/kultur/film/systrar-bakom-dubbla-g...

www.aftonbladet.se/nyheter/article17440087.ab

I långt krigsdrabbade länder och invånare i lerhyddor har givetvis en annorlunda världsbild än den etablerade svensken, ja.

Verkligen rimligt att diskutera som om Sverige skulle apa efter sådant, bara för att människor därifrån kommer hit. Snälla, sluta bara.
  • Digestive
    Ermenegildo skrev 2014-01-22 14:46:18 följande:
    Eller hur..
Svar på tråden Varför hatar folk SD?