• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-23 15:20:04 följande:
    Klart du inte känner dig hotad när du är på samma sida som SMR!

Nu fabulerar du. jag vill inte ha någonting med SMR att göra.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-23 21:14:47 följande:

Jodå. Krig gör att människor gör bestiala saker mot varandra. Det är inte en ovanlig historia att en kvinna vars man har blivit dödad måste fly med barnen för att hon nu saknar någon som kan beskydda henne.

Ja naturligtvis men våldtäkt är inte asylskäl. Men vi kanske borde kvotera in fler kvinnor bland flyktingar då de generellt verkar ha högre skyddsbehov för sig och sina barn.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-23 22:40:28 följande:

Ni kallar er "invandringskritiska" men det ger er inte rätten att uttrycka nedsättande om invandrare. Man KAN kritisera något utan att använda de orden. Men ni kan inte hålla er, ni tillskriver invandrare både det ena nedsättande epitetet. Av någon orsak blir ni oerhört kränkta av att det inte är okej att säga n-boll eller att Sveriges lucia ett år råkar ha mörk hudfärg.

Jag förstår uppriktigt inte vad tusan det spelar för roll?

Dra inte alla över samma kam. Normala människor inser att det finns fantastiska invandrare och det finns rötägg. Jag är enbart intresserad av volymen om det kommer till kritan. Jag vill ha liknande nivå som våra nordiska grannländer. Vi behöver reda upp de problem vi har i Sverige redan. Vi har ghetton och nu även på senare tid kåkstäder. Vi behöver strama till och göra det drägligt för de människor vi redan släppt in. Våra barn ska växa upp här och man måste se till de människor som redan bor här innan vi försöker förändra världen. Vi kan inte göra allt.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-23 23:18:23 följande:

Ok varumärket då. Skitsamma om det är en glass eller dryck, eller hur?
    För vissa blev dödligt kränkta över att vissa produkter bytte namn, luciatåget såg annorlunda ut och vissa skolor slutade med avslutning i kyrkan. Men du tycker det är helt ok?
    Tjafset över nogger var larvigt. Nogger syftar på nougat och det är väl ett neutralt ord.
  • de Robespierre
    Naranjos skrev 2014-01-23 16:39:21 följande:
    Om det nu finns 100.000-tals människor på gränsen till Syrien, så är det väl alldeles utmärkt att i stället för att Sverige tar emot 20.000 personer och minskar sin biståndsbudget för att ha råd med detta, ökar biståndet med 1 miljard för att kunna hjälpa 100000?

Jo, det står redan idag i motsatsförhållande eftersom det minskade biståndet används för att som en del bekosta invandringen till Sverige. Resultatet blir alltså att UNHCR kan hjälpa färre än vad de skulle kunna med SD:s politik.
    Problemet är att hjälp på plats inte är en helt fungerande lösning. Vilket UNHCR även har sagt. Förhållanden i alla flyktingläger är bedrövliga och att placera folk där är bara en temporär lösning. Det behövs både länder som kan ta emot flyktingar samt ökat bistånd på plats. Biståndet används inte bara till "uppehälle för folk på flykt" utan för all humanitär hjälp som människor på flykt undan krig kan behöva (mat, läkarvård, kläder mm). 
  • sjuttiofemman

Se där, till och med Sd tycks vara positiva till en samtyckeslag, nu kanske dess företrädare kan ansluta sig till partilinjen och sluta tänka med reptilhjärnan hela tiden.

Bara moderaterna som är bakåtsträvare nu. Tur att s vid en valvinst lovat att utreda lag om samtycke.

• sjuttiofemman

Erik Almkvist berättar att han respekterar nazister och deras engagemang, inget annat parti skulle komma undan med detta uppenbart pro-nazistiska utspel men Sd gör det gång på gång.

Ännu en gång visar Sd att de inte tar avstånd från rasism utan respekterar dessa organisationer som attackerar demokrati och meningsmotståndare.

Vidrigt!

wp.me/p2oCcR-3nM

• Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-01-23 21:28:29 följande:
    Jag personligen har varit föremål för oräkneliga inlägg där våldtäkt av mig är ämnet. Trots olika nick är de från samma störda människa som dyrkar SD.

Det är ju iofs inte SDs fel, men de drar onekligen till sig en hög andel drägg.
    Som sagt, det är SD som ringer/skriver och våldtäktshotar kvinnor, inte muslimer. Säger allt tycker jag.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-01-24 08:29:45 följande:

Nu fabulerar du. jag vill inte ha någonting med SMR att göra.
    Det var inte vad jag skrev. vad du tycker om SMR är irrelevant, du står höger om högern, och då behöver du inte frukta något från SMR, så inte konstigt att du inte är rädd för dem. Försök att komma ut som vänsterpartist, antirasist, homosexuell eller liknande så kanske din känsla för SMR ändras markant.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-01-24 12:45:58 följande:
    Erik Almkvist berättar att han respekterar nazister och deras engagemang, inget annat parti skulle komma undan med detta uppenbart pro-nazistiska utspel men Sd gör det gång på gång.
    Ännu en gång visar Sd att de inte tar avstånd från rasism utan respekterar dessa organisationer som attackerar demokrati och meningsmotståndare.
    Vidrigt!
    wp.me/p2oCcR-3nM
    Skärpning! Han heter faktiskt Szilág Érik numer, ety han givetvis assimilerat sig till ungersk kultur och ungerskt namnskick!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?