• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Stormvind
    Digestive skrev 2014-01-24 20:09:26 följande:
    Ja, skämt till analys. Att matematik har utförts korrekt betyder inte att svaret visar upp verkligheten. Inte riktigt i matematiken som den så kallade "statistiken" brister, utan i dess utförande.

Vilket är problemet med ursprungssidan snarare än denna vägda uträkning.
  • nihka
    Digestive skrev 2014-01-24 20:05:23 följande:

Våldtäktsanmälningarna kommer alltid att stå relativt jättehöga jämfört med andra länder - varför Sverige får leva med Sverigedemokraternas förställande av vad dess siffror betyder, även om varenda immigrant kastas ut och gränserna stängs.

Antalet utsatta för sexualbrott i Sverige har stått stadigt mellan åren 2005-2011, enligt NTU.

Men vi kunde få ner siffrorna om vi utvisar och stoppar alla som heter Juan vad det verkar från tveksamma källors håll.

Om vi samtidigt i förebyggande syfte spärrar in alla som heter Tommy så får vi ner antalet massmördare på gatan med 66% eftersom 2/3 av alla livstidsdömda massmördare heter Tommy. Om vi dessutom spärrar in alla som heter Mattias kommer vi åt 100% för alla livstidsdömda massmördare i Sverige heter antingen Tommy eller Mattias.
    Resonerat på samma sätt som från tveksamma källors håll Flört
  • Stormvind
    nihka skrev 2014-01-24 20:32:51 följande:
    Men vi kunde få ner siffrorna om vi utvisar och stoppar alla som heter Juan vad det verkar från tveksamma källors håll.

Om vi samtidigt i förebyggande syfte spärrar in alla som heter Tommy så får vi ner antalet massmördare på gatan med 66% eftersom 2/3 av alla livstidsdömda massmördare heter Tommy. Om vi dessutom spärrar in alla som heter Mattias kommer vi åt 100% för alla livstidsdömda massmördare i Sverige heter antingen Tommy eller Mattias.

Resonerat på samma sätt som från tveksamma källors håll

Precis de tveksamma källorna är ju research gruppen, den kända anti SD organisationen.
  • nihka
    Stormvind skrev 2014-01-24 20:35:56 följande:

Precis de tveksamma källorna är ju research gruppen, den kända anti SD organisationen.

Nope. Diagrammet kommer inte från Reasearchgruppen och båda dina källor är lika tveksamma - även den du inte nämner.
  • Stormvind
    nihka skrev 2014-01-24 20:55:55 följande:
    Nope. Diagrammet kommer inte från Reasearchgruppen och båda dina källor är lika tveksamma - även den du inte nämner.

Den ena processar enbart datan från researchgruppen på ett statisktisk korrektsätt.

Att du är obildad har redan etablerats och behöver inte ytterligare förtydligande.
  • LadyInRed

En diskussion bygger inte på källor, en diskussion bygger på en människas egna åsikt samt förmågan att kunna förtydliga otydligheter. Den som brister i sin tydlighet, förlorar...

Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • nihka
    Stormvind skrev 2014-01-24 21:00:37 följande:

Den ena processar enbart datan från researchgruppen på ett statisktisk korrektsätt.

Att du är obildad har redan etablerats och behöver inte ytterligare förtydligande.
    Om man processar data som inte tagits fram på ett korrekt sätt blir båda rådatan och det man drar ut av den inte korrekt.

Att du har en hang-up på min person har redan etablerats och behöver inte ytterligare förtydligande. Släpp den och fokusera på sakfrågorna i stället. Tack.
  • nihka
    LadyInRed skrev 2014-01-24 21:01:38 följande:
    En diskussion bygger inte på källor, en diskussion bygger på en människas egna åsikt samt förmågan att kunna förtydliga otydligheter. Den som brister i sin tydlighet, förlorar...
    En diskussion som handlar om statistik behöver byggas på källor annars kan vem som helst slänga ur sig vilka siffror som helst.

En diskussion som handlar om vad man tycker eller där man benar i ideologi, filosofi och liknande, där är statistik och källor ofta inte relevanta.
  • LadyInRed
    nihka skrev 2014-01-24 21:09:06 följande:
    En diskussion som handlar om statistik behöver byggas på källor annars kan vem som helst slänga ur sig vilka siffror som helst.

En diskussion som handlar om vad man tycker eller där man benar i ideologi, filosofi och liknande, där är statistik och källor ofta inte relevanta.
    Sedan när blev denna diskussion en fråga om statistik istället för den spontana och nyfikna frågan:

Citat "Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?"

Jag: Ja något har gått snett när en "Muhammed" får försörjningsstöd istället för en hårt arbetande tre-barns mamma,född inom landets gränser, och som samtidigt begär en trygghetszon för mina barn...
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • de Robespierre

Definition plus tolkning av indata samt resultat och sedan objektiv presentation av statistik från detta är inte lätt. Med statistik kan man i princip hävda vad som helst. Det är därför viktigt att alla parametrar är korrekta. För som historien förtäljer: Om man har två hinkar där den ena innehåller iskallt vatten och den andra kokhet vatten, och man sedan sticker ned en hand i vardera hink samtidigt så har man statistiskt sett i genomsnitt det ganska så skönt. 

Svar på tråden Varför hatar folk SD?