• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    LadyInRed skrev 2014-01-24 22:32:54 följande:
    Att du inte kan skillja på människa och människa säger väl en hel del...

Att skilja på människor redan vid namnet säger allt. Skiljer allt på människor, har bara betydlig adderat med avsevärt samt multiplicerat med extremt mindre försmak till blott yta.
  • LadyInRed
    Digestive skrev 2014-01-24 22:39:43 följande:

Att skilja på människor redan vid namnet säger allt. Skiljer allt på människor, har bara betydlig adderat med avsevärt samt multiplicerat med extremt mindre försmak till blott yta.
    Du frågar vad det betyder att vara människa med andra ord... Nu, förklara vad det innebär, tack...
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • Stormvind
    Digestive skrev 2014-01-24 22:27:33 följande:

Den där så kallade "statistiken" som presenterades i bild - den omfattar, tar hänsyn till och bygger slutsatser med totalt 126 domar som grund. Eller det kanske låter mäktigare utfört om det poängteras att den så kallade "statistiken" omfattar, tar hänsyn till och bygger slutsatser med hela 0,526% domar som grund?
    Kan du inte läsa? Det som presenteras i bild bygger på exakt den data research gruppen presenterat. Däremot har man inte gjort samma uträkning för samtliga namn. Du kan göra detta om du vill, detta är topp namnen som research gruppen presenterat om räknat till statistik fördelning.
  • Digestive
    LadyInRed skrev 2014-01-24 22:44:42 följande:
    Du frågar vad det betyder att vara människa med andra ord... Nu, förklara vad det innebär, tack...

Knappast, använder varken termen "vara" eller accepterar tanken om att "vara" överhuvudtaget - så nej, en omöjlighet.

Här finns det en dynamisk samling universiell information och potential. Det samma gäller alla och någon annan hållning skulle bara förminska potential och göra dynamik statisk.

• Digestive
    Stormvind skrev 2014-01-24 22:56:03 följande:
    Kan du inte läsa? Det som presenteras i bild bygger på exakt den data research gruppen presenterat. Däremot har man inte gjort samma uträkning för samtliga namn. Du kan göra detta om du vill, detta är topp namnen som research gruppen presenterat om räknat till statistik fördelning.

Har redan svarat med att det inte spelar någon roll vilka som gör undermålig statistik - likväl undermålig, i båda fallen och i samtliga fall som skulle följa i samma spår.
  • Stormvind
    Digestive skrev 2014-01-24 23:09:43 följande:

Har redan svarat med att det inte spelar någon roll vilka som gör undermålig statistik - likväl undermålig, i båda fallen och i samtliga fall som skulle följa i samma spår.
    Och då är frågan varför du i förstahand använde dig av denna statistik i ditt uttalande? För om du inte minns så var det du som drog upp detta.
  • Missermajser
    Digestive skrev 2014-01-24 23:16:36 följande:
    Exakt hur hotar en tonårings frispel på en anstalt, tryggheten i Sverige? Känner människor som jobbar på rättspsyk, akutpsyk och i olika fasstadier tillbaka till samhället - vardagsmat och även "ensamkomna flyktingbarn" kan flippa.    Räcker det inte med mänskliga krav?

• Digestive
    Stormvind skrev 2014-01-24 23:19:50 följande:
    Och då är frågan varför du i förstahand använde dig av denna statistik i ditt uttalande? För om du inte minns så var det du som drog upp detta.

Nej, skrev ursprungligen om det så gott som fördubblade antalet våldtältsanmälnimgar som har uppstått sedan 2005 och frammåt - som många sverigedemokrater förställer som ett tecken på att en "våldtäktsvåg" går genom Sverige.

Det kanske skapades missförstånd om sak. 

• Ermenegildo
    Stormvind skrev 2014-01-24 22:26:58 följande:

Lär dig skillnaden på att vara rasist och diskriminerande.
    Eftersom mitt citerade inlägg modererades bort - de är känsliga, de där rasisterna - lär ditt göra det också. Men jo, jag har nog en hyfsat klar uppfattning om skillnaden.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
Svar på tråden Varför hatar folk SD?