• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    M Y L F skrev 2014-01-23 16:52:41 följande:
    En del påstår att Sverige behöver tillväxt av befolkningen, till vad undrar jag?

Folk som kommer hit kommer ju inte till någon ljusnande framtid. Har dem tur så hamnar dom i skjutvänliga Biskopsgården, och där måste det ju kännas otryggt precis som "hemma".

Tar vi emot folk pga av humanitära skäl eller av andra skäl?

Det är inte rimligt att så många människor ska tas hand om Sverige. Det är ju något som är fel. 

Personligen hjälper jag hellre ett par hundra tusen människor istället för ett tusental. Men det är jag det.

Att påstå att invandringen inte för med sig problem eller ekonomiska sviter är ju att ljuga.
    För att ekonomiskt överleva i ett penningsystem som kräver ständig tillväxt kanske? Så enkelt ser det ut. Kanske på tiden att folk börjar inse att hela det här ekonomiska systemet kanske inte fungerar särskilt tillfredsställande per se och att det därmed skapas problem.

Framtiden mörknar överallt. 97% utav världens pengar består idag utav skulder och utvecklingen sker därefter.

Av båda skäl.

Ja, mycket kan klassas som "fel".

Det ska gå att röra sig bort ifrån en plats och än mer så ska det gå att fly ifrån den. Skiter fullständigt i vad vederbörande försöker kompensera sådana självklarheter med. Det går inte att etiskt försvara någonting som att göra det svårare för människor att ta sig ur ett helvete, genom att hjälpa dem på plats i och omkring helvetet.
    Det senare handlar inte om ett mer behövligt eller ett mer självklart behov för mänskligheten, bara för att ordet "hjälpa" står med.
    Det finns ingen här att lura med skev etik och än mindre någon att lura, med att det ena skulle spela ut det andra på något vis.

Vilken tur att ingen har påstått något sådant då. På tal om att ljuga så försvann det där lilla utspelet av försvar, angående den förvanskade och hänsynslöst förställda våldtäktsstatistiken, rätt fort. Kan inte riktigt se hur någon som sprider sådan dynga ens har medvetenhet nog för att hantera ens någon fråga inom ämnet etik, då det står rätt givet att sådant kan puttas undan överlag bland gelikar.
  • Digestive
    Rataxes skrev 2014-01-23 17:08:49 följande:
    Naturligtvis skulle allt dödande upphöra om Sverige slutade sälja vapen till någon som inte lovade att aldrig använda dem vilket alla godhetsapostlar tycks tro.
    Vad diskuterar vederbörande egentligen, hjärnspöken? Ingen har påstått något sådant.

Kan dock påstå att troligen ingen hade missbrukat våldtäktsanmälningsstatistik så hänsynslöst som aktuellt - utifall Sverigedemokraterna inte fanns. Våldtagna kvinnor som inte har så mycket till över för Sverigedemokraterna, kan nu få äran att välja mellan 1.) hålla käften om våldtäkten eller 2.) låta händelsen figurera i Sverigedemokraternas äckliga lågbudgetmänskliga propagandamaskin, där siffror att stoltsera med för Sverige används för att peka ut en påhittad immigrationstät våldtäktsvåg över Sverige.

Äckligt, så jävla äckligt - helt enkelt så sverigedemokratiskt.
  • Digestive

"- Tja, vi missbrukar statistik och ljuger så att det påverkar människors förutsättningar i livet på helt falska grunder samt utnyttjar hänsynslöst svenskens ringa stöd åt våldtäktsoffer - för vi tycker att Sverige utvecklas åt ett håll som har oacceptabla värderingar!"

Fucking örfil på örfil på lavett som gäller - om än verbalt. Äckligt, folk.

• Rataxes
    Digestive skrev 2014-01-23 17:39:19 följande:
    Vad diskuterar vederbörande egentligen, hjärnspöken? Ingen har påstått något sådant.

Kan dock påstå att troligen ingen hade missbrukat våldtäktsanmälningsstatistik så hänsynslöst som aktuellt - utifall Sverigedemokraterna inte fanns. Våldtagna kvinnor som inte har så mycket till över för Sverigedemokraterna, kan nu få äran att välja mellan 1.) hålla käften om våldtäkten eller 2.) låta händelsen figurera i Sverigedemokraternas äckliga lågbudgetmänskliga propagandamaskin, där siffror att stoltsera med för Sverige används för att peka ut en påhittad immigrationstät våldtäktsvåg över Sverige.

Äckligt, så jävla äckligt - helt enkelt så sverigedemokratiskt.
    Tagga ner lite nu så kanske du ser vad som citerades, ditt våldtäktssnack får du ta med forumets sverigedemokrater.

Snälla FL, inför en ignorera användarefunktion ASAP
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-23 15:16:54 följande:
    Tur att ni har den galningen att kontra med i alla fall.
    Jag tror inte att det är så många av oss som tycker att det är tur att vi har Breivik att kontra med. Det är en mycket obehaglig upplevelse att jämföra retoriken hos Breivik med den som en del av debattörerna i den här tråden har.

Det kan också vara en nyttig läxa att räkna offren för terrorism i Norden eller i Sverige och fördela ansvaret på vänsterextremister, islamister och högerextremister - och med offer menar jag då personer som har mördats, inte sverigedemokrater med lika utvecklat självskadebeteende som publicitetshunger.

"Nästa jävel som ojar sig över hur synd det är om alla snälla muslimer när det ligger blödande norrmän på gatan kommer avföljas!", skrev Linus Bylund innan det blev känt vem som låg bakom massmorden i Norge. Medan Ekeroth frågade om någon vågade gissa vika som låg bakom - och att han inte skulle kalla den som gissade islamofob.

Och sen när det stod klart att terroristen var en person med åsikter snarlika dem som många sverigedemokrater för fram, blev det tyst, mycket tyst.

Innan de ryggradslösas förening tog till orda igen och förklarade att det handlade om- ja just det en ensam galning.

Vari ligger skillnaden mellan en islamistisk terrorist och en rasistisk, för vissa? Svaret är enkelt: Den ena är inte terrorist utan en galning vars åsikter existerar i ett politiskt vakuum, medan den andra står som representant för alla världens muslimer och handlingen är en direkt konsekvens av den religion hen tillhör.
  • Erika08

Ni som förespråkar den invandring vi har nu och även vill ha mer av den varan, och kallar alla andra för olika epitet som vill göra annorlunda .

Jag tycker att ni tar och var månad framöver tar och skänker än 80 procent av eran lön till några av alla dom 40 fattiga miljoner människor på flykt i världen.

Jaså det går inte, varför inte?

Men vadå! har inte ni hur mycket pengar som helst, och måste prioritera andra saker i erat liv, säger du.

Det låter som ni är alldeles inhumana och främlingsfientliga, nästan rasistiska, tänk på dom där människorna som inte får era pengar, lilla Fatima och Muhammed, som kanske nu dör.

Men ok, om några av dom här flyttar in i erat hus.

Men vadå! Vill ha dit hus för dig själv, det var det mest egoistiska jag har hört på länge, att någon annan ska få lösa det problemet.  
    Det låter som ni är alldeles inhumana och främlingsfientliga, nästan rasistiska.

Ett litet utdrag ur stycket, en vänsterpartists  uppvaknande.

• themia
    Erika08 skrev 2014-01-23 17:51:41 följande:

Ni som förespråkar den invandring vi har nu och även vill ha mer av den varan, och kallar alla andra för olika epitet som vill göra annorlunda .

Jag tycker att ni tar och var månad framöver tar och skänker än 80 procent av eran lön till några av alla dom 40 fattiga miljoner människor på flykt i världen.

Men vadå! har inte ni hur mycket pengar som helst, och måste prioritera andra saker i erat liv, säger du.

Det låter som ni är alldeles inhumana och främlingsfientliga, nästan rasistiska, tänk på dom där människorna som inte får era pengar, lilla Fatima och Muhammed, som kanske nu dör.

Men ok, om några av dom här flyttar in i erat hus.

Men vadå! Vill ha dit hus för dig själv, det var det mest egoistiska jag har hört på länge, att någon annan ska få lösa det problemet.  
    Det låter som ni är alldeles inhumana och främlingsfientliga, nästan rasistiska.

Ett litet utdrag ur stycket, en vänsterpartists  uppvaknande.

Ingen förespråkar någon invandring utöver den som företagen efterfrågar av affärsmässiga skäl.
    Däremot accepterar vi flyktinginvandringen av humanitära skäl.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Digestive
    Rataxes skrev 2014-01-23 17:50:27 följande:
    Tagga ner lite nu så kanske du ser vad som citerades, ditt våldtäktssnack får du ta med forumets sverigedemokrater.

Snälla FL, inför en ignorera användarefunktion ASAP
    Oj, ursäkta om inte en halmgubbe ala one liner de twist fick önskad/seriös/accepterande respons.

Eller upphör helt enkelt med att svara på den här skribentens inlägg. Det löser rätt mycket. Tänk så lätt.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-23 15:45:42 följande:
    Hur många "svenska" jihadkrigare går det på varje Breivik då?
    Det vet vi inte eftersom vi inte har siffror på vare sig jihadkrigare eller potentiella breiviks. Men då det finns fler järnrörsglada SD-are än det finns jihadister i Sverige så...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?