• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Stormvind skrev 2014-01-24 21:29:48 följande:

Märkligt nog så ifrågasattes inte denna ursprungsdata av dig innan när den användes som argument av er.
    Jag har kritiserat den tidigare om inte i denna tråd så i en annan. Detta "namnmoln" som skapades av någon på Expressen (om jag inte minns fel) är ju ganska gamla "nyheter".
  • nihka
    Digestive skrev 2014-01-24 21:38:28 följande:

Javisst! Eller då det fantastiska när någon underkänner en studie för att den enbart omfattar 1549 domar och sedan lyfter fram något hemmasnickrat som omfattar 126.
    Skräp som kommer från skräp.
  • Digestive
    Milton01 skrev 2014-01-24 21:57:28 följande:
    Vad menar du Digestive, menar du att man inte ska addera problemet(Muhammed) i ekvationen? Nu får du allt lugna ner dig med drickandet, verkar som att PK-nerven triggas till den milda grad att förnuftet trängs bort.

Inte bra.
    LadyInRed skrev 2014-01-24 22:02:56 följande:
    Att man inte förstod Muhammeds fullständiga bidrag till dagens diskussion, redan på 90-talet, säger en hel del om den allmänna inställningen Kanske Al-Qaida och likasinnade har har påverkat. Men samtidigt bekämpar vi själva Jehovas vittnen, livet ord mfl:rs ideologier samt sundets fullvärdiga förnuft...

Och då presenterar ovanstående radarpar, varför den hårt arbetande 3-trebarnsmamman inte får ekonomiskt bistånd för att "Muhammed" får det.

Att det överhuvudtaget inte finns ett socialt skydd instiftat i Sverige och av svenskar, som då erbjuder ensamstående samt arbetande föräldrar någon ekonomisk lättnad - (så länge ekonomin går under normen) - kan stå osagt, för humorns skull.

Att börja proklamera för ett sådant socialt skydd hade ju kunnat ses som en god start överhuvudtaget men uppenbarligen så ligger fokuset minst lika mycket på "Muhammed" - men som sagt, sådant här kan stå osagt för humorns skull. 

Aja, över till allvaret! Drömmer Svara på översta stycket.

• Stormvind
    nihka skrev 2014-01-24 22:13:57 följande:
    Jag: när någon påstår att människor med ett visst namn begår flest våldtäkter förväntar jag mig att man backar upp det påståendet med någon slags källa, om inte annat för att man ska kunna gå vidare med varför man INTE kan räkna så eller om källan misstolkats.

Och då återstår frågan vad är oklart med detta? Research gruppen har uppenbarligen räknat förekomsten av namn bland domar i våldtäktsmål (Domarnas utslag framgår inte), antalet domar man han processa på en timma iallafall... Man kommenterar också att något namn här och där tappats bort.

Detta har på upprepade "interasistmen" och dyl sidor används som "Dubbelt så troligt du blir våldtagen av en Andreas än en Ahmed"

En person som läst detta har helt riktigt gjort en statistiskt korrekt uträkning på detta där man också tar in fördelningen av antalet individer med dessa namn och då visar datan något verkligt istället, det är snarare tvärtom antalet invandrar namn är klart överrepresenterade i våldtäktsmål kontra hur många personer som varit involverade.

Det dom research gruppen tagit fram är som att säga "Det finns 100 m
  • Stormvind
    nihka skrev 2014-01-24 22:13:57 följande:
    Jag: när någon påstår att människor med ett visst namn begår flest våldtäkter förväntar jag mig att man backar upp det påståendet med någon slags källa, om inte annat för att man ska kunna gå vidare med varför man INTE kan räkna så eller om källan misstolkats.

Och då återstår frågan vad är oklart med detta? Research gruppen har uppenbarligen räknat förekomsten av namn bland domar i våldtäktsmål (Domarnas utslag framgår inte), antalet domar man han processa på en timma iallafall... Man kommenterar också att något namn här och där tappats bort.

Detta har på upprepade "interasistmen" och dyl sidor används som "Dubbelt så troligt du blir våldtagen av en Andreas än en Ahmed"

En person som läst detta har helt riktigt gjort en statistiskt korrekt uträkning på detta där man också tar in fördelningen av antalet individer med dessa namn och då visar datan något verkligt istället, det är snarare tvärtom antalet invandrar namn är klart överrepresenterade i våldtäktsmål kontra hur många personer som varit involverade.

Det dom research gruppen tagit fram är som att säga "Det finns 100 miljonvinster i detta lotteri" men detta säger inget om vinstchansen eller ens medel vinsten, sannolikheten att få en vinst om det inte sägs hur många lotter som totalt finns.
  • Stormvind
    nihka skrev 2014-01-24 22:16:35 följande:
    Jag har kritiserat den tidigare om inte i denna tråd så i en annan. Detta "namnmoln" som skapades av någon på Expressen (om jag inte minns fel) är ju ganska gamla "nyheter".

Ja och jag tog fram det och demonstrerade för Kexet hur felaktig denna data är.

Eftersom han/hon använde det som argument att "Svenskar" var våldtäktsmän.
  • Stormvind
    Ermenegildo skrev 2014-01-24 22:24:26 följande:
    Jo, du är nog rasist. Du tycker uppenbarligen redan det faktum att någon heter Muhammed gör att denne inte skulle ha rätt till samma sociala skydd som den som heter Lennart. Du insinuerar också att Muhammed inte kan vara en hårt arbetande trebarnsförälder. Slutligen gör du en klassisk grumlig SD-insinuation om något som ser ut som om barn måste skyddas från invandrare.

Vid närmare eftertanke är du nog just den värsta sortens rasist som närmast koketterar med sina flagranta fördomar. Här är en krönika för dig: www.expressen.se/kultur/toppnyheter-/framlingarna/

Lär dig skillnaden på att vara rasist och diskriminerande.
  • Digestive
    Stormvind skrev 2014-01-24 22:05:35 följande:

Hemmasnickrat ja visst, uppenbart av någon med betydligt mer genomgripande kunskap i statistik än den sammanslutning som kallar sig research gruppen. För mig veterligen består inte denna av några akademiker.

Att man dessutom börjar kommentera på sidan "Så mycket jag hann på en timma" säger väl det mesta om hur inkompetent denna person är.
    Vad omfattar 126? Svara grafen är baserad på research gruppens data vägt över antalet individer med respektive namn.

Det borde inte vara så svårt att förstå att hitta ett ruttet äpple bland 14000 är betydligt mer troligt än att hitta ett ibland 140000.

Den där så kallade "statistiken" som presenterades i bild - den omfattar, tar hänsyn till och bygger slutsatser med totalt 126 domar som grund. Eller det kanske låter mäktigare utfört om det poängteras att den så kallade "statistiken" omfattar, tar hänsyn till och bygger slutsatser med hela 0,526% domar som grund?
  • LadyInRed
    Digestive skrev 2014-01-24 22:20:24 följande:

Och då presenterar ovanstående radarpar, varför den hårt arbetande 3-trebarnsmamman inte får ekonomiskt bistånd för att "Muhammed" får det.

Att det överhuvudtaget inte finns ett socialt skydd instiftat i Sverige och av svenskar, som då erbjuder ensamstående samt arbetande föräldrar någon ekonomisk lättnad - (så länge ekonomin går under normen) - kan stå osagt, för humorns skull.

Att börja proklamera för ett sådant socialt skydd hade ju kunnat ses som en god start överhuvudtaget men uppenbarligen så ligger fokuset minst lika mycket på "Muhammed" - men som sagt, sådant här kan stå osagt för humorns skull. 

Aja, över till allvaret! Drömmer Svara på översta stycket.

Att du inte kan skillja på människa och människa säger väl en hel del...
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • Digestive
    Stormvind skrev 2014-01-24 22:25:23 följande:

Ja och jag tog fram det och demonstrerade för Kexet hur felaktig denna data är.
    Eftersom han/hon använde det som argument att "Svenskar" var våldtäktsmän.

Har aldrig argumenterat för något sådant och det har ingen större betydelse vilka som utför undermålig statistik (likväl undermålig statistik, om inte det framkommer automatiskt).
Svar på tråden Varför hatar folk SD?