• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-28 21:28:58 följande:
    Menar du verkligen allvar med att länka till en fristående blogg och ... till EXPONERAT?! Den pajas-sajten klickar jag mig inte in på.
    Den fristående bloggen står som en opinionsskapare åt Sverigedemokraterna, vilket det handlade om.

Haha, så roligt när sverigedemokrater försöker hymla i den här frågan. Om det förra inte dög så kommer då här Sverigedemokraternas valmanifest 2010; https://molndal.sverigedemokraterna.se/2012/08/14/valdtaktsvagen-ar-det-storsta-hotet-mot-svenska-tjejer/ 

Inte illa att gå till val med en förställd betydelse av Sveriges höga våldtäktsanmälningar - men för en sverigedemokrat så finns det helt enkelt inga gränser.

Känns det här fortfarande tveksamt för vederbörande?
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-28 21:32:01 följande:

Att det är sommar stämmer. Klart det är en speciellgrupp, vet du några flera än en handfull svenskar som har Begått överfallsvåldtäkter ? Contra några tusen. .Jag fattar inte varför det ska vara så farligt att inse sanningen? Det är ju trots allt inte alla som gör det , bara några få idioter, så varför försvarar du dom ?
    Jag försvarar ingen. Jag gör motsatsen till dig och det är att jag inte bestämmer mig för något jag inte har en susning om. Eller du kanske kan styrka dina påståenden?
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-01-28 21:32:01 följande:
    Har aldrig påstått att ingen eller färre våldtäkter än 24 uppstod under dessa 3 dagar - berättade enbart vad siffran 24 anbelangade. Försök inte, rättsprocessmotståndaren. Det når inte långt. Stick iväg och skaffa en känsla för civiliserad rättsprocess nu - det kan nämligen behövas i Sverige, även för en Sverigedemokrat. Fast nog med rutten retorik nu. Gå istället iväg som en tvättäkta Sverigedemokrat och förställ betydelsen utav Sveriges höga anmälningssiffror angående våldtäkt, relativt till andra länder - inte så att det enbart skadar den svenska anmälningsviljan generellt utan även så att Sveriges anseende skadas utåt. Allt för Sveriges bästa, inte sant?

Återkommer när jag har röstat på dom. Ska rekommendera min dotter det ,anmäl aldrig en våldtäkt för det kommer att se illa ut för Sverige, så bit ihop bara.
  • Digestive

Svenskens goda anmälningsförmåga vid särskilt svåra brott som våldtäkter, Sveriges kristallklara anmälningsplikt vid våldtäkter och Sveriges hårda rebrucering kring alla former utav sexuellt våld och utnyttjanden - något för en Sverigedemokrat att förställa som en "våldtäktsvåg" och sedan gå till val med!

Hedern och stoltheten, speciellt vurmen för Sveriges goda anseende - verkligen lyser igenom.

"- Men Jimmie - kommer inte andra länder att se på Sverige som ett våldtäktsland om våra siffror förställs på det här viset?"

"- Håll käften Daniel - partiet ska in i riksdagen så att vi kan bidragsfuska."

• Digestive
    Thomas66 skrev 2014-01-28 21:49:19 följande:

Återkommer när jag har röstat på dom. Ska rekommendera min dotter det ,anmäl aldrig en våldtäkt för det kommer att se illa ut för Sverige, så bit ihop bara.
    Ja, bara att tacka Sverigedemokraterna för sådana tankar - som spär på bilden om att Sveriges höga våldtäktsanmälningar pekar ut någonting dåligt överhuvudtaget.

För helvete det här partiet som har förställt den goda svenska anmälningsvilja, den goda svenska anmälningsplikten och Sveriges hårdare rubrik för allt sexuellt våld och utnyttjande (som tidigare hade enskilda rubriker och inte alls hamnade under våldtäkt).
  • Digestive
    Digestive skrev 2014-01-28 21:57:08 följande:
    Ja, bara att tacka Sverigedemokraterna för sådana tankar - som spär på bilden om att Sveriges höga våldtäktsanmälningar pekar ut någonting dåligt överhuvudtaget.

För helvete det här partiet som har förställt den goda svenska anmälningsvilja, den goda svenska anmälningsplikten och Sveriges hårdare rubrik för allt sexuellt våld och utnyttjande (som tidigare hade enskilda rubriker och inte alls hamnade under våldtäkt).
    *pekar ut någonting dåligt i sig
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-01-28 21:53:23 följande:
    Svenskens goda anmälningsförmåga vid särskilt svåra brott som våldtäkter, Sveriges kristallklara anmälningsplikt vid våldtäkter och Sveriges hårda rebrucering kring alla former utav sexuellt våld och utnyttjanden - något för en Sverigedemokrat att förställa som en "våldtäktsvåg" och sedan gå till val med! Hedern och stoltheten, speciellt vurmen för Sveriges goda anseende - verkligen lyser igenom. "- Men Jimmie - kommer inte andra länder att se på Sverige som ett våldtäktsland om våra siffror förställs på det här viset?" "- Håll käften Daniel - partiet ska in i riksdagen så att vi kan bidragsfuska."

Förstår att du ser det positivt. Ökade våldtäker/ polis anmälningar. Inga problem det skapar ju mera jobb, antagligen tom positivt i din värld, det ökar ju BNP .
  • nihka
    Digestive skrev 2014-01-28 21:41:51 följande:
    Den fristående bloggen står som en opinionsskapare åt Sverigedemokraterna, vilket det handlade om.

Haha, så roligt när sverigedemokrater försöker hymla i den här frågan. Om det förra inte dög så kommer då här Sverigedemokraternas valmanifest 2010; molndal.sverigedemokraterna.se/2012/08/14/val...

Inte illa att gå till val med en förställd betydelse av Sveriges höga våldtäktsanmälningar - men för en sverigedemokrat så finns det helt enkelt inga gränser.

Känns det här fortfarande tveksamt för vederbörande?

Ger uttrycket "som fan läser bibeln" en helt ny dimension när det gäller tolkning av statistik och uppgifter. Inte undra på att ingen tog in "artikeln". Om utlänningar var en folkgrupp skulle man kunna anmäla för hets mot folkgrupp.

Man påstår att kvinnor i Sverige våldtas "på löpande band" och att det beror på invandring från MENA-länder. Det här är ett ju praktexempel på den sortens skit de kommer med som gör att folk kan hata SD.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-28 21:41:22 följande:

Sorry mindes lite fel, men tror att du vet att jag inte samlar statistik. Men det spelar ingen roll jag kan påstå att 5 Svenskar har begått överfallsvåldtäkter sista 5- 10 åren kontra 2000 eller 4000 . Antalet kvittar men det är ett stort problem för tjejer i Sverige idag.
    Men snälla Thomas, du kan inte bara hitta på statisktik för att du tycker det låter rätt.

Det är kanske det du skulle göra, samla statistik, innan du uttalar dig om statistik...
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-28 22:00:58 följande:

Förstår att du ser det positivt. Ökade våldtäker/ polis anmälningar. Inga problem det skapar ju mera jobb, antagligen tom positivt i din värld, det ökar ju BNP .
    Det fanns en tid då en gift kvinna i lagens namn inte kunde bli våldtagen av sin man. De var ju gifta så han hade "rätt till henne". Men nu kan en kvinna våldtas av sin man.

Bara som ett glasklart exempel förstår du hur en lagändring kan få det att se ut som att det sker fler våldtäkter UTAN att personen som påtalar detta tycker det är positivt med våldtäkter?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?