• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-29 10:57:40 följande:

I senaste mätningen sjönk stödet med 0,2% så det ökar inte. Kasta skit? Är sanningen skit?
    Sanningen är att du är gravt anti-SD och att detta färgar dina inlägg väldigt väldigt väldigt mycket. Du är ungefär som Avpixlat, fast tvärtom. Digestive ingår också i den kretsen.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-29 11:03:45 följande:
    Sanningen är att du är gravt anti-SD och att detta färgar dina inlägg väldigt väldigt väldigt mycket. Du är ungefär som Avpixlat, fast tvärtom. Digestive ingår också i den kretsen.

Som jag har skrivit tidigare, Sd är ett falskt parti och jag avskyr rasism. Avpixlat använder orättvisa metoder för att spä på fördomar och genererar hat. Det är inte vad varken jag eller digestive sysslar med.

Tveksamma väljare måste få reda på hur Sd är bakom den trevliga fasaden. Inget annat riksdagsparti har det här dubbla ansiktet som Sd har.

Sanningen är att Sd kommer undan väldigt lätt gång efter gång med händelser som andra partier skulle jagas hårt för.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-29 11:43:28 följande:

Sanningen är att Sd kommer undan väldigt lätt gång efter gång med händelser som andra partier skulle jagas hårt för.
    Det beror på att de redan betraktas som lägre stående av snart sagt alla som har något att säga till om vad gäller t.ex. nyhetsrapportering. Fallet är s.a.s. betydligt högre när någon annan politiker sätts åt för "oegentligheter" än när det är en SD-politiker som råkar ut för det.

Men ändå är stödet för dem fortsatt starkt. Det måste tyda på ett enormt missnöje med någonting, när till och med ett sådant pajasparti kan bli så pass populärt bland väljarna. Det är det intressanta i diskussionen, inte huruvida SD har en massa dolda agendor och så vidare.

Det väljer du och de dina dock att bortse helt ifrån, utan det viktigaste tycks vara att gång på gång på gång länka till artiklar om alla dumheter SD-representanter har hittat på, samt att antyda rasism och främlingsfientlighet och whatnot till höger och vänster (för att samtidigt bli upprörda när andra kallar er för "stenkastande vänsterextremister" vilket är ungefär lika larvigt). Som om det skulle hjälpa mot nyss nämnda missnöje att röka ut Sverigedemokraterna ur riksdagen.
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-29 10:35:42 följande:
    ... och trots att så många av SD:s företrädare uppenbarligen är rikspuckon växer stödet för dem snarare än minskar. Säger inte det något om folks missnöje, att de trots det konstant ökande antalet rejäla skönhetsfläckar ändå väljer att fortsätta stödja SD?

Eller är det viktigare att kasta skit och tro att det löser situationen?
    Skulle snarare vilja påstå att det sker en polarisering. Att det för de som är anhängare av SD:s förklaringar om vilka som bär skulden för allt som är fel i Sverige så spelar det ingen som helst roll om Jimmie Åkesson är en bidragsfuskare, det spelar ingen roll om ledande företrädare ger uttryck för rasistiska åsikter eller kallar folk fittor, horor eller babbar men för många andra spelar det roll.

Polariseringen ökar. Sverigedemokrater känner sig förföljda av pressen och publiciteten kring partiets återkommande skandaler får dem säkert bara att känna sig än mer förföljda och stärker dem i övertygelsen att allt kan förklaras utifrån tre parametrar, invandring, politisk korrekthet  och förföljelsen av dem som vågar säga sanningen om Sverige - men samtidigt ökar föraktet för SD hos många som inte köper deras Sverigebild.

Själv tycker jag att detta bara är bra, men jag vet att det finns personer som anser att den utvecklingen är olycklig.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-29 11:03:45 följande:

Japp, att ljuga om människor, så att det berör människor intimt, med syfte att snara åt andra människor samt i politiska syften - ska ingen kommma undan med, rasist eller inte.

Tycker att vederbörande kan syna inläggen som skrevs
    för cirka 4-5 månader sedan, här i forumet för politik. Nuvarande ton har nämligen utvecklats med takten skönhetsfläckar som har uppdagats. 

Finner det fantastiskt när människor inte ser skillnad på grundat hat och på exempelvis rasism och än mer fantastiskt när människor kommenterar det grundade hatet och inte
    exempelvis rasism - i en fråga om hat, i ett debattforum.

Menar vederbörande att det inte finns gott om anledningar till att uttrycka hat mot Sverigedemokraterna, dessa lögnare på så fula grunder att det väcker uppstöt? Ställ i så fall om den etiska kompassen, tack, istället för att förvånas och sanktionera etiskt avfall med tystnad och reagera på motreaktioner.

Har fan hyllat Sverigedemokraternas politik - men som sagt tidigare; har det INTE gjorts bra så HAR det gjorts dåligt. Och att ljuga på det sättet som Sverigedemokraterna gör, ligger under all kritik och på en sådan nivå, att de skulle kunna ha en politik inspirerad utav gudar utan att komma undan med det. Förutom för vederbörande och gelika då, som ser mellan fingrarna och låter det passera i tystnad, och öppnar käften först när motreaktioner kokar över.

• Digestive
    sjuttiofemman skrev 2014-01-29 10:22:08 följande:
    Ännu ett skäl att hata Sd:
    wp.me/p2oCcR-3ov

Carl Linusson är ersättare till Sd-styrelsen i Norrtälje. Han gillar terrorstämplade nazistorganisationer på Facebook så pass att han tom lägger in en bild på sin FB-sida för att visa sitt stöd. Jag säger det igen, hur många "enstaka fall" måste till för att Sd ska erkänna att partiet är rasister?

Underbart. Undrar vad som fyller stolarna vid dubbelt så många procent eller kanske till och med vid 15%. Knappast i linjte med partichimären iallafall. Det kunde ha gjorts bra men nej, människors ogrundade hat ska naturligtvis förpesta allt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-01-29 12:34:33 följande:

Japp, att ljuga om människor, så att det berör människor intimt, med syfte att snara åt andra människor samt i politiska syften - ska ingen kommma undan med, rasist eller inte.

Tycker att vederbörande kan syna inläggen som skrevs
    för cirka 4-5 månader sedan, här i forumet för politik. Nuvarande ton har nämligen utvecklats med takten skönhetsfläckar som har uppdagats. 

Finner det fantastiskt när människor inte ser skillnad på grundat hat och på exempelvis rasism och än mer fantastiskt när människor kommenterar det grundade hatet och inte
    exempelvis rasism - i en fråga om hat, i ett debattforum.

Menar vederbörande att det inte finns gott om anledningar till att uttrycka hat mot Sverigedemokraterna, dessa lögnare på så fula grunder att det väcker uppstöt? Ställ i så fall om den etiska kompassen, tack, istället för att förvånas och sanktionera etiskt avfall med tystnad och reagera på motreaktioner.

Har fan hyllat Sverigedemokraternas politik - men som sagt tidigare; har det INTE gjorts bra så HAR det gjorts dåligt. Och att ljuga på det sättet som Sverigedemokraterna gör, ligger under all kritik och på en sådan nivå, att de skulle kunna ha en politik inspirerad utav gudar utan att komma undan med det. Förutom för vederbörande och gelika då, som ser mellan fingrarna och låter det passera i tystnad, och öppnar käften först när motreaktioner kokar över.

Du ser det som att uttrycka hat. Jag ser det som att hänga fram offerkoftor. Och dessa är - därom är vi nog överens - inte särskilt klädsamma på någon.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-01-28 23:54:06 följande:

Nä , du för kolla på Brå ( några gamla feministsidor duger inte längre) ca 26% sker i någons hem. Så det innebär ju även förövarens hem ( dvs inte hos folk i allmänhet ) Så hoppas att du inser vilka förljugna siffror du har trott på.
    Jasså? Varför duger inte "några gamla feministsidor"?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-01-29 10:22:08 följande:
    Ännu ett skäl att hata Sd:
    wp.me/p2oCcR-3ov

Carl Linusson är ersättare till Sd-styrelsen i Norrtälje. Han gillar terrorstämplade nazistorganisationer på Facebook så pass att han tom lägger in en bild på sin FB-sida för att visa sitt stöd. Jag säger det igen, hur många "enstaka fall" måste till för att Sd ska erkänna att partiet är rasister?
    "Det är bara enstaka fall att 99% av våra politiker gör rasistiska, misogyna och andra hatiska tabbar!" Drömmer
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-28 22:35:54 följande:
    Men herrrre.... det var ett skämt, en poäng jag gjorde.
    Jaha, du tycker det är roligt (skämt) att påstå att de 21 våltäkterna som skapade rubriker i somras begicks av muslimer när du inte har någon som helst aning om vilka gärningsmännen var och att detta skulle utgöra en poäng. Vilken poäng skulle det vara?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?