• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-01-28 21:23:49 följande:

Ja, det är nog väldigt vanligt att när man är på väg hem på kvällen att man kommer på att man ska anmäla någon för våldtäkt.
    Om man ska tro SD-politiker, så ja. Få se nu, vilket parti tillhörde politikern som menade att det är okey om en misshandel av ens kvinnliga partner om det bara sker "någon enstaka gång"?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-01-28 21:41:22 följande:

Sorry mindes lite fel, men tror att du vet att jag inte samlar statistik. Men det spelar ingen roll jag kan påstå att 5 Svenskar har begått överfallsvåldtäkter sista 5- 10 åren kontra 2000 eller 4000 . Antalet kvittar men det är ett stort problem för tjejer i Sverige idag.
    Nej. Överfallsvåldtäkter är inte ett stort problem för tjejer idag - VÅLDTÄKTER är ett stort problem för tjejer idag. Och de flesta sker INTE i överfallsvarianten, utan i någons hem, utav en partner eller annan närstående. Alternativt på fyllefester.
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-28 21:30:51 följande:
    Ja men det förstår du väl att de 24 = 24 SD-kvinnor som fejkar anmälningar av våldtäkter begångna av män som ser ut som att de diggar Muhammed.

Det så klart. Drömmer
    Med tanke på vad SD-are gjort tidigare för att fakea brott så skulle det tyvärr inte förvåna mig om någon kvinnlig SD-stjärna kom på den idén...
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-01-28 23:05:38 följande:

Vad Sd tycker bryr mig föga , men om ca 1/5 är Svensk ej Svenska % som döms i domstol så misstänker iaf jag en viss överrepresentation .

Och där är nyckelfrasen: som döms!

Som du kanske vet, om du läst på i frågan, så har svenskar mycket lättare att komma undan anmälning, häktande, att det kommer till domstol och inte minst att dömas. Det finns ett problem i domstolsväsendet att svenskar har lättare att komma undan med brott än folk med "fel hudfärg/namn".

• Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-28 23:42:12 följande:
    Nej. Överfallsvåldtäkter är inte ett stort problem för tjejer idag - VÅLDTÄKTER är ett stort problem för tjejer idag. Och de flesta sker INTE i överfallsvarianten, utan i någons hem, utav en partner eller annan närstående. Alternativt på fyllefester.

Nä , du för kolla på Brå ( några gamla feministsidor duger inte längre) ca 26% sker i någons hem. Så det innebär ju även förövarens hem ( dvs inte hos folk i allmänhet ) Så hoppas att du inser vilka förljugna siffror du har trott på.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-28 23:49:49 följande:
    Och där är nyckelfrasen: som döms! Som du kanske vet, om du läst på i frågan, så har svenskar mycket lättare att komma undan anmälning, häktande, att det kommer till domstol och inte minst att dömas. Det finns ett problem i domstolsväsendet att svenskar har lättare att komma undan med brott än folk med "fel hudfärg/namn".

Äsch klart dom inte gör.
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-01-28 23:32:24 följande:

Nä, det behövs verkligen inte, det ger en helt fel bild. Så hoppas att vi i detta land någon ggn kan sluta tycka synd om allt och alla, och använda dom lagar som finns och skicka hem dom som har förbrukats sin rätt. Är helt säker på att om vi hade möjlighet att skicka ut alla rasister, antirasister, ultrafeminister, och kriminella invandrare så skulle vi få ett mycket bättre land.
    Smått kluven här faktiskt. Anarkistsidan vill bara skjuta ifrån människor som inte kan samarbeta eller respektera samarbetsparter på en aktuellt hänsynslös nivå - medan empatiskt förnuft ändå meddelar om det precis lika illa scenariot, där samma skräpmänniskor bara gör samma skit någon annanstans och kanske under mer eller mindre konsekvenslösa förhållanden.

Helt enkelt svårt för att skiten önskas bort helt och hållet. Tror inte heller på att dödsstraff hjälper något. Nog bara fostran som kan få bukt med dessa problem, alltså nå dess rot. Ah.. svårt.
  • sjuttiofemman

Ännu ett skäl att hata Sd:

wp.me/p2oCcR-3ov

Carl Linusson är ersättare till Sd-styrelsen i Norrtälje. Han gillar terrorstämplade nazistorganisationer på Facebook så pass att han tom lägger in en bild på sin FB-sida för att visa sitt stöd. Jag säger det igen, hur många "enstaka fall" måste till för att Sd ska erkänna att partiet är rasister?

• Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-29 10:22:08 följande:
    Ännu ett skäl att hata Sd:
    wp.me/p2oCcR-3ov

Carl Linusson är ersättare till Sd-styrelsen i Norrtälje. Han gillar terrorstämplade nazistorganisationer på Facebook så pass att han tom lägger in en bild på sin FB-sida för att visa sitt stöd. Jag säger det igen, hur många "enstaka fall" måste till för att Sd ska erkänna att partiet är rasister?
    ... och trots att så många av SD:s företrädare uppenbarligen är rikspuckon växer stödet för dem snarare än minskar. Säger inte det något om folks missnöje, att de trots det konstant ökande antalet rejäla skönhetsfläckar ändå väljer att fortsätta stödja SD?

Eller är det viktigare att kasta skit och tro att det löser situationen?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-29 10:35:42 följande:
    ... och trots att så många av SD:s företrädare uppenbarligen är rikspuckon växer stödet för dem snarare än minskar. Säger inte det något om folks missnöje, att de trots det konstant ökande antalet rejäla skönhetsfläckar ändå väljer att fortsätta stödja SD?

Eller är det viktigare att kasta skit och tro att det löser situationen?

I senaste mätningen sjönk stödet med 0,2% så det ökar inte. Kasta skit? Är sanningen skit?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?