• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Krascha

Jag hatar SD för Åkesson påminner om en riktigt dryg jävel från gymnasietiden.

• Digestive
    Thomas66 skrev 2014-01-28 22:00:58 följande:

Förstår att du ser det positivt. Ökade våldtäker/ polis anmälningar. Inga problem det skapar ju mera jobb, antagligen tom positivt i din värld, det ökar ju BNP .
    Ja, det ger fler våldtäkter att överhuvudtaget utreda och skapar oro bland våldtäktsmän - något att hylla. Medan Sverigedemokraterna pissar på det och sprider en våg av lättnad bland våldtäktsmän (för i Sverige går det tydligen att våldta hej-vilt och komma undan med det hur lätt som helst, berättar Sverigedemokraternas förställning om för dem).

Antalet utsatta för sexbrott har - enligt NTU - stått i det närmaste oförändrade det senaste; http://www.bra.se/bra/brott--statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html

Mot bakgrunden överst så tyder det alltså det sammanlagda på, snarare en positiv utveckling! Men såklart att det kan skräpas, bara Sverigedemokraterna får vatten på sin opinionskvarn.

Kräks
  • UniqueSnowflake
    nihka skrev 2014-01-28 21:41:43 följande:

Och så mer än implicerar du att alla 24 anmälda våldtäkter, som var 21, där var den misstänkta gärningsmannen muslim. Oberoende källa på det?
    Men herrrre.... det var ett skämt, en poäng jag gjorde.
    ~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-01-28 22:20:43 följande:
    Ja, det ger fler våldtäkter att överhuvudtaget utreda och skapar oro bland våldtäktsmän - något att hylla. Medan Sverigedemokraterna pissar på det och sprider en våg av lättnad bland våldtäktsmän (för i Sverige går det tydligen att våldta hej-vilt och komma undan med det hur lätt som helst, berättar Sverigedemokraternas förställning om för dem). Antalet utsatta för sexbrott har - enligt NTU - stått i det närmaste oförändrade det senaste; www.bra.se/bra/brott--statistik/valdtakt-och-... Mot bakgrunden överst så tyder det alltså det sammanlagda på, snarare en positiv utveckling! Men såklart att det kan skräpas, bara Sverigedemokraterna får vatten på sin opinionskvarn.

Åh, va skönt att det står still på en högnivå? Förstår inte vad Sd har med detta att göra, varje parti borde ju givetvis ha detta som en viktig fråga.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-28 22:14:04 följande:
    Det fanns en tid då en gift kvinna i lagens namn inte kunde bli våldtagen av sin man. De var ju gifta så han hade "rätt till henne". Men nu kan en kvinna våldtas av sin man. Bara som ett glasklart exempel förstår du hur en lagändring kan få det att se ut som att det sker fler våldtäkter UTAN att personen som påtalar detta tycker det är positivt med våldtäkter?

Det tycker jag är bra, alla våldtäker bör anmälas.
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-01-28 22:40:11 följande:

Åh, va skönt att det står still på en högnivå? Förstår inte vad Sd har med detta att göra, varje parti borde ju givetvis ha detta som en viktig fråga.
    Ja, en bra sak att det sker fler och fler anmälningar - även år efter lagändringen - samtidigt som antalet som uppger sig utsatta för sexbrott, vid en större undersökning, står stadigt. Helt enkelt en god utveckling.

Hur Sverigedemokraterna kommer in genom sin skeva dörr har redan förklarats.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-01-28 22:49:02 följande:
    Ja, en bra sak att det sker fler och fler anmälningar - även år efter lagändringen - samtidigt som antalet som uppger sig utsatta för sexbrott, vid en större undersökning, står stadigt. Helt enkelt en god utveckling. Hur Sverigedemokraterna kommer in genom sin skeva dörr har redan förklarats.

Vad Sd tycker bryr mig föga , men om ca 1/5 är Svensk ej Svenska % som döms i domstol så misstänker iaf jag en viss överrepresentation .
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-01-28 23:05:38 följande:

Vad Sd tycker bryr mig föga , men om ca 1/5 är Svensk ej Svenska % som döms i domstol så misstänker iaf jag en viss överrepresentation .
    Det kan säkert finnas en mätbar överrepresentation bland diverse nationaliteter men saker ska inte blåsas upp i orimliga proportioner och få orimliga konsekvenser.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-01-28 23:21:55 följande:
    Det kan säkert finnas en mätbar överrepresentation bland diverse nationaliteter men saker ska inte blåsas upp i orimliga proportioner och få orimliga konsekvenser.

Nä, det behövs verkligen inte, det ger en helt fel bild. Så hoppas att vi i detta land någon ggn kan sluta tycka synd om allt och alla, och använda dom lagar som finns och skicka hem dom som har förbrukats sin rätt. Är helt säker på att om vi hade möjlighet att skicka ut alla rasister, antirasister, ultrafeminister, och kriminella invandrare så skulle vi få ett mycket bättre land.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-01-28 20:30:49 följande:

V kom ju inte och röstade, så alliansens förslag gick igenom. Bl.a. Sd röstade emot.
    Den här gången. Och med tanke på att de röstade med de tidigare sänkningarna så är det tveksamt om det är annat än taktiklir för att inte skrämma bort vänsterväljare inför valet.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?