• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-02-03 10:56:21 följande:
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...
    *misslyckas med att fejka upprördhet och låter bara trött* "Åh nej, PK-lögner, urs, marxistsvenskhatarmuslimkramare, är ni så dumma i huvudet att ni tror på fakta istället för på Affes Blogg??+++???? VARFÖR HATAR NI SD??+????+??"
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-03 11:39:30 följande:
    *misslyckas med att fejka upprördhet och låter bara trött* "Åh nej, PK-lögner, urs, marxistsvenskhatarmuslimkramare, är ni så dumma i huvudet att ni tror på fakta istället för på Affes Blogg??+++???? VARFÖR HATAR NI SD??+????+??"

• Thomas66

Nu hade dom trotts det 100 skottlossningar 2013 , men visst är det bra om det går från katastrof till illa.
  • Thomas66

Kanske därför ni inte gillar Danmark och Norge? Danmark har ju diskuterat att införa passtvång, och Norge förstärker sin gränsövervakning, då det har blivit ett stort problem att * Svenskar* väller över gränserna och begår brott.
  • sjuttiofemman
    Thomas66 skrev 2014-02-03 20:27:35 följande:
    Kanske därför ni inte gillar Danmark och Norge? Danmark har ju diskuterat att införa passtvång, och Norge förstärker sin gränsövervakning, då det har blivit ett stort problem att * Svenskar* väller över gränserna och begår brott.

Det är bara "människor" som du som uttrycker sig på det sättet.
  • UniqueSnowflake
    Thomas66 skrev 2014-02-03 20:27:35 följande:

Det är bara så att alla utom Svärje är rasister Glad
    ~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
  • sjuttiofemman
    Thomas66 skrev 2014-02-03 22:09:53 följande:
    Nä, jag besvarade Dorians div gafflande ,där han antyde att det aldrig har funnit några problem i Malmö. Inser man inte att Malmö än i dag har stora problem , du får ursäkta. Är man dum i huvudet. Tycker du att 100 skottlossningar/ mordförsök är acceptabelt , har du missat att dom i dagarna har sprängtlite ? Eller du kanske tror att det är pojkstreck.

Kriminalitet ska bekämpas, inget tvivel om det. Det räcker så, inga antydningar och inga påhopp. Det borde stanna där men när du skriver "svenskar" så sänker du nivån direkt.
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-02-03 22:09:53 följande:

Nä, jag besvarade Dorians div gafflande ,där han antyde att det aldrig har funnit några problem i Malmö. Inser man inte att Malmö än i dag har stora problem , du får ursäkta. Är man dum i huvudet. Tycker du att 100 skottlossningar/ mordförsök är acceptabelt , har du missat att dom i dagarna har sprängtlite ? Eller du kanske tror att det är pojkstreck.
    Jag uppfattade det som att Dorian raljerade lite över det faktum att Malmö av sverigedemokrater brukar uppfattas  som helvetet på jorden och ett helvete som bara blir värre och värre.

Den bild som Malmöborna själva ger i polisens intervjuer av 4.500 Malmöbor är ju långt mer nyanserad och i grunden positiv. Om du läser ursprungsartikeln i Sydsvenskan kan du få mer "kött på benen". Jag testar att länka till den, men av någon anledning brukar det vara svårt att få till fungerande länkar till Sydsvenskan på FL.

Jag påstår inte att du känner så, men min uppfattning är att många sverigedemokrater blir rejält besvikna när det kommer uppgifter som pekar på att det går åt rätt håll.

Du fokuserar på skjutningarna, Malmöborna på att de känner sig tryggare och att brottsligheten minskar.

www.sydsvenskan.se/malmo/vald-i-malmo-minskar-stadigt/
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-02-03 22:27:49 följande:
    Jag uppfattade det som att Dorian raljerade lite över det faktum att Malmö av sverigedemokrater brukar uppfattas  som helvetet på jorden och ett helvete som bara blir värre och värre. Den bild som Malmöborna själva ger i polisens intervjuer av 4.500 Malmöbor är ju långt mer nyanserad och i grunden positiv. Om du läser ursprungsartikeln i Sydsvenskan kan du få mer "kött på benen". Jag testar att länka till den, men av någon anledning brukar det vara svårt att få till fungerande länkar till Sydsvenskan på FL. Jag påstår inte att du känner så, men min uppfattning är att många sverigedemokrater blir rejält besvikna när det kommer uppgifter som pekar på att det går åt rätt håll. Du fokuserar på skjutningarna, Malmöborna på att de känner sig tryggare och att brottsligheten minskar. www.sydsvenskan.se/malmo/vald-i-malmo-minskar.../

Tyvärr litar inte jag på någon * undersökning* som du vet har kommit alldeles för många tveksamma sådana. Men att polisen iaf delvis bekräftar det så är det ju positivt .
Svar på tråden Varför hatar folk SD?