• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-05 18:26:14 följande:
    Jag anser inte heller att man ska döma folk efter utseende även om folk förmodligen har förutfattade meningar om mig härinne.

Vilka förutfattade meningar skulle det vara?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-05 20:54:18 följande:

Vilka förutfattade meningar skulle det vara?
    Folk tror gärna att man är rasist och främlingsfientlig. Men det bekommer mig inte särskilt mycket. Folk får tro vad dom vill.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-05 21:12:08 följande:
    Folk tror gärna att man är rasist och främlingsfientlig. Men det bekommer mig inte särskilt mycket. Folk får tro vad dom vill.

Baserat på utseende???
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-05 21:19:49 följande:

Baserat på utseende???
    Nej. Det var inte så jag skrev. Det var bara ett tillägg till att man inte ska döma människor.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-05 21:21:09 följande:
    Nej. Det var inte så jag skrev. Det var bara ett tillägg till att man inte ska döma människor.
    OK, då fattade jag dig fel och fick därför inte ihop det.
  • PGA
    Errol Flynn skrev 2014-02-05 21:12:08 följande:
    Är du främlingsfientlig och du inte ger en uteliggare som knackar på dörren mat och husrum?
    Många människor kan inte tänk rationellt i dessa frågor. Att neka personer som enbart kommer belasta systemet är inte främlingsfientligt utan intelligent. 
  • Quintus Zebra
    PGA skrev 2014-02-05 21:28:46 följande:
    Är du främlingsfientlig och du inte ger en uteliggare som knackar på dörren mat och husrum?
    Många människor kan inte tänk rationellt i dessa frågor. Att neka personer som enbart kommer belasta systemet är inte främlingsfientligt utan intelligent. 
    Nja, det handlar nog inte om att vara intelligent. Utan om att vara synsk! Eftersom du aldrig i förhand kan veta vilken individ som blir en vinst eller en förlust för samhället. Såg nyss en artikel om en undersökning i Storbritannien som visade att det ofta är välavlönade, välutbildade yrkesmänniskor som innebär den största ekonomiska belastningen. Som exempel gavs bl.a. skatterådgivare, vars yrke går ut på att hjälpa rika människor att slippa betala skatt.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2014-02-05 22:45:33 följande:
    Nja, det handlar nog inte om att vara intelligent. Utan om att vara synsk! Eftersom du aldrig i förhand kan veta vilken individ som blir en vinst eller en förlust för samhället. Såg nyss en artikel om en undersökning i Storbritannien som visade att det ofta är välavlönade, välutbildade yrkesmänniskor som innebär den största ekonomiska belastningen. Som exempel gavs bl.a. skatterådgivare, vars yrke går ut på att hjälpa rika människor att slippa betala skatt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-02-05 20:22:43 följande:
    De håller ju SDs presschef ganska busy med kommetarer som "Vi kan inte uttala oss jadajadajada"

Den vanliga harangen är "vi kan inte uttala oss för vi har inte sett eller hört något. Medlemsutskottet får träffas och bedöma". Ett bra sätt att slippa uttala sig, som även myndigheter och ministrar använder sig av. Fegt säger jag men så är jag inte heller i den positionen.
  • Naranjos
    Quintus Zebra skrev 2014-02-05 22:45:33 följande:
    Intressant… Hur gör man som välavlönad för att inte betala skatt? I Sverige är det åtminstone så att har man lön, dras det skatt - och ju högre lön, desto högre skatt. Det finns säkert en och annan nolltaxerare i busken, men särskilt hög lön lär ju personen inte ha.

Vi kan däremot med hyfsad träffsäkerhet baserad på empiri förutspå hur olika kollektiv kan tänkas bidra till statskassan, eller ligga samma kassa till last. IT-entreprenörer från Indien skulle t.ex kunna bidraga mer än outbildade från valfri kontinent.
    Tragiskt nog är Sverige inte ett land som hittills har attraherat de duktigaste och där är de höga skatterna en stor bov.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?