• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    LadyInRed skrev 2014-02-01 13:59:29 följande:
    Jag tror att SD i slutändan hamnar kring 14% innan det vänder, efter ett par år där de fått möjlighet att ställa till för mycket oreda. Högerblocket skyr dem som pesten för tillfället men tongången kommer ändras inom ett decenium eller så efter att de har insett att SD röstar med dem i ca 80% och inte tvärtom som som gargongen är idag.

Nej, det tror jag inte.

Det är inte så svårt att förstå att SD har analyserat sin roll i politiken korrekt, med fokus på nolltolerans mot rasism och socialkonservatism som metod att kunna attrahera andra väljargrupper och att kunna nå politiskt inflytande. Men vad hjälper en korrekt analys om man inte förmår att anpassa sig till den.

Visst, ett parti som uppfattades som invandringskritiskt utan rasistiska förtecken och relativt moralkonservativt men utan överdrifter skulle säkert kunna etablera sig på allvar i svensk politik och framförallt locka borgerliga väljare, men även en del socialdemokrater och drssutom kunna fungera som en möjlig borgerlig samarbetspartner.

Men imagemässigt är SD ljusår från detta. Det går inte att klona Åkesson och ersätta varenda övrig SD-politiker på riks eller kommunal nivå och  med en Åkessonkopia.

Av någon märklig anledning lyckas partiet inte ens ta det första stapplande steget mot att bli mer salongsfähigt, att klippa banden till Ekeroth och sajten avpixlat.

Dessutom är ju många sverigedemokrater mycket nätaktiva - vilket faktiskt bara förvärrar imageproblemet. Det är liksom fel personer som är aktiva, i den mån de inte diskuterar politik så verkar de främst gnälla över att det måste vara något fel på Sveriges kvinnor som inte finner dem attraktiva.

Kvinnornas riddare Anton gjorde ju ett sällsynt inhopp i den politiska diskussionen idag - det är sådana debattörer SD skulle behöva på nätet eller typ Vitryssen som åtminstone har kunskaper och bitvis kan glimta till med en viss självdistans.

Men om du tittar på inlägget ovan mitt - så har du  den typiska SD-representanten.

IMAGEPROBLEM, vore ett lämpligt alias, kan jag tycka.
  • LadyInRed
    effemgea skrev 2014-02-01 19:20:15 följande:
    Nej, det tror jag inte.

Det är inte så svårt att förstå att SD har analyserat sin roll i politiken korrekt, med fokus på nolltolerans mot rasism och socialkonservatism som metod att kunna attrahera andra väljargrupper och att kunna nå politiskt inflytande. Men vad hjälper en korrekt analys om man inte förmår att anpassa sig till den.

Visst, ett parti som uppfattades som invandringskritiskt utan rasistiska förtecken och relativt moralkonservativt men utan överdrifter skulle säkert kunna etablera sig på allvar i svensk politik och framförallt locka borgerliga väljare, men även en del socialdemokrater och drssutom kunna fungera som en möjlig borgerlig samarbetspartner.

Men imagemässigt är SD ljusår från detta. Det går inte att klona Åkesson och ersätta varenda övrig SD-politiker på riks eller kommunal nivå och  med en Åkessonkopia.

Av någon märklig anledning lyckas partiet inte ens ta det första stapplande steget mot att bli mer salongsfähigt, att klippa banden till Ekeroth och sajten avpixlat.

Dessutom är ju många sverigedemokrater mycket nätaktiva - vilket faktiskt bara förvärrar imageproblemet. Det är liksom fel personer som är aktiva, i den mån de inte diskuterar politik så verkar de främst gnälla över att det måste vara något fel på Sveriges kvinnor som inte finner dem attraktiva.

Kvinnornas riddare Anton gjorde ju ett sällsynt inhopp i den politiska diskussionen idag - det är sådana debattörer SD skulle behöva på nätet eller typ Vitryssen som åtminstone har kunskaper och bitvis kan glimta till med en viss självdistans.

Men om du tittar på inlägget ovan mitt - så har du  den typiska SD-representanten.

IMAGEPROBLEM, vore ett lämpligt alias, kan jag tycka.
    Jag hoppas att du har rätt men min magkänsla säger annat.

Visst vi kan analysera hur det ser ut idag och göra en beräkning åt vilket håll det borde leda åt. Men människor är oberäkneliga och mer komplicerade än ett par snygga diagram som egentligen inte säger ett skit om något utöver att det är som det är.

Jag hör mer och ute bland människor jag pratar med under veckorna åt vilket håll det egentligen går mot. Som sagt, hoppas du har rätt.
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • Absofuckinglutely
    LadyInRed skrev 2014-02-01 19:29:41 följande:
    Jag hoppas att du har rätt men min magkänsla säger annat.

Visst vi kan analysera hur det ser ut idag och göra en beräkning åt vilket håll det borde leda åt. Men människor är oberäkneliga och mer komplicerade än ett par snygga diagram som egentligen inte säger ett skit om något utöver att det är som det är.

Jag hör mer och ute bland människor jag pratar med under veckorna åt vilket håll det egentligen går mot. Som sagt, hoppas du har rätt.

Vadå hoppas att han har rätt?

Hatar du Sverige? Är du en ondskefull person eller finns det andra orsaker till att du vill förstöra ditt hemland?
  • sjuttiofemman
    Absofuckinglutely skrev 2014-02-01 19:36:58 följande:

Hatar du Sverige? Är du en ondskefull person eller finns det andra orsaker till att du vill förstöra ditt hemland?

Hördu din breivik-wannabe kan du inte avregistrera ditt konto och krypa tillbaka under den svastika du kom från?
  • Absofuckinglutely
    sjuttiofemman skrev 2014-02-01 19:56:07 följande:
    Hördu din breivik-wannabe kan du inte avregistrera ditt konto och krypa tillbaka under den svastika du kom från?

Jag är 100% säker på att du inte är någon mensa-medlem. (75)

Kryp tillbaks till kommentarsfälten på någon av dom vänsterextrema hatbloggarna. Ni hör inte hemma i mer städade sammanhang.
  • LadyInRed
    Absofuckinglutely skrev 2014-02-01 19:36:58 följande:

Jag är genomrutten rakt igenom! Jag kan tänka mig att offra en liten extra slant varje månad på skatt för att fler ska kunna leva ett bättre liv än idag. Hatar inte du också Sverige, som är ett praktexempel här i världen vad som sker när välfärd går före högfärd?
  • LadyInRed
    Absofuckinglutely skrev 2014-02-01 20:02:48 följande:

Jag är 100% säker på att du inte är någon mensa-medlem. (75)

Kryp tillbaks till kommentarsfälten på någon av dom vänsterextrema hatbloggarna. Ni hör inte hemma i mer städade sammanhang.
    Att mensas siffror är en förlegad tabell som ej tar hänsyn till förhållandet mellan EQ och IQ är inget som de som enbart fokuserar på IQ, någonsin kommer att förstå sig på.
  • Absofuckinglutely
    LadyInRed skrev 2014-02-01 20:12:33 följande:
    Jag är genomrutten rakt igenom! Jag kan tänka mig att offra en liten extra slant varje månad på skatt för att fler ska kunna leva ett bättre liv än idag. Hatar inte du också Sverige, som är ett praktexempel här i världen vad som sker när välfärd går före högfärd?

Ja, vill man söndra och splittra ett helt land till oigenkännlighet genom en extrem neger och arabinvandring så har man antagligen inga goda intentioner, ett klockrent exempel på synd. Det där med att du vill hjälpa människor till ett bättre liv är ju bara politiskt korrekt snömos, hade du verkligen velat hjälpa så många människor som möjligt till ett bättre liv hade du knappast förespråkat en extremt kostsam massinvandring utan istället prioriterat så att pengarna skulle räckt till hjälp åt flera.

Jag hatar givetvis inte Sverige utan vill till skillnad från dig och andra vänsterextrema på varje plan göra det som är bäst för Sverige och våra medborgare, dvs mindre bilbränder, färre gruppvåldtäkter, islamförbud, inga stenar kastade på polis och brandkår, ingen bostadsbrist, ett sammanhållet tryggt sverige, valuta för skattepengar med god välfärd mm m.m m.m

Allt det här vill du förstöra genom ditt ondskefulla synsätt och din vilja att importera tiotusentals mena-parasiter årligen.

Det är ju uppenbart att dina sympatier inte ligger hos svenskarna och Sverige, jag föreslår därför att du flyttar till något barbariskt mena-land istället för att dra skiten hit.

Vi sköter vårt så sköter dom deras, det är givetvis inte intellektuellt försvarbart att beblanda sig med utomeuropeer - inget gott kan kan komma ur det, det förstår alla normalbegåvade.
  • Absofuckinglutely
    sjuttiofemman skrev 2014-02-01 20:41:11 följande:
    Japp Sd kan inte låta bli att sprida sin tvivelaktiga kvinnosyn, den här gången upprörs man över orakade armhålor(!)

wp.me/p2oCcR-3qI

Snälla, håll det där pubertala tramset inom hatbloggs-sfären. Det är mestadels normalbegåvade vuxna här.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?