• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Thomas66 skrev 2014-02-04 17:27:19 följande:
    [quote=72421006][quote-nick]Dorian Ertymexx skrev 2014-02-04 11:12:38 följande:[/quote-nick]Självutnämd... vem annars ska utnämna en till antirasist? Kungen? Riksdagen? Kommunfullmäktige?[/ Antirasism handlar ju väldigt lite om att vara emot rasism, lika lite som att extremfeminist handlar om jämlikhet . Den totalabristen hävdade en invandrarkvinna här på fl för över ett årsedan.( Dvs dom fick lite pengar sen va det ingen Svensk som ville ta idet) Men du satt bara och runkade till att Mamita påstod att på hennes boende va det fler Svenskar. Ni vägrade svara en kvinna som verkligen ville förändra och diskutera. Så att du bryr om utsatta flickor är bara skit-snack,

Så det är extremt att vara antirasist? Och vad är vi antirasister mot då om inte rasism?

Extremfeminism existerar inte men du tänker nog på radikalfeminism som har en del gemensamt med marxismen.
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-02-04 07:34:38 följande:
    Vad är en självutnämnd antirasist och vad är en extremfeminist - och hur präglar dessa den offentliga debatten? I går kom det en nyhet där Socialstyrelsen undersökt bristen på samarbete mellan myndigheter för att minska risken för våld i nära relationer ska leda till att kvinnor dödas. Nyheten kommenterades av förbundssekreteraren på Sveriges kvinno- och tjejjourers riksförbund, är hon ett exempel på en extremfeminist som i för stor utsträckning styr medias rapportering?  

Den förra va till Dårjan, ja har du inte fattat det så är det nog ingen ide att prata om det överhuvudtaget. Lycka till.
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-04 11:12:38 följande:
    Självutnämd... vem annars ska utnämna en till antirasist? Kungen? Riksdagen? Kommunfullmäktige?
    Japp. Det var det jag ville få fram - att somliga ord bara är utfyllnad för att ge lite färg till bleka utsagor.

Det vore ett märkligt samhälle där man skulle behöva utnämnas innan man fick ha en åsikt - men då blev man väl proffstyckare i stället. Också ett av dessa märkligt tankebefriade epitet.
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-02-04 17:38:22 följande:

Den förra va till Dårjan, ja har du inte fattat det så är det nog ingen ide att prata om det överhuvudtaget. Lycka till.
    Såg inte ditt inlägg, vi skrev ju ungefär samtidigt

Nej, det är mycket jag inte fattar - t ex inte varför du skriver Dårjan i stället för Dorian.

Nog måste det finnas andra sätt att argumentera mot en person vars åsikter man inte gillar än att förvränga personens alias?
  • Stormvind
    sjuttiofemman skrev 2014-02-04 08:02:48 följande:

Och den som kallar sig "ismet" och ett efternamn jag inte kommer ihåg skriver rätt bra svar. De "invandringskritiska" försöker få det till att ordet rasist är urholkat idag, men det är tvärtom. Ordet betyder att man ser vissa etniska grupper överlägsna andra och de som kallar sig "invandringskritiska" trampar ofta över den gränsen. Då blir man kallad rasist, med all rätt och full betydelse.

Skribenten har en poäng, vi är alla svenskar och ska behandlas som sådana. Även om vissa har annat ursprung. Men hon tycks inte förstå att tex räkna invandrare på en arbetsplats kan ha ett syfte: att påvisa strukturella problem i samhället.
    Och du förstår uppenbarligen inte artikeln överhuvudtaget.
  • LadyInRed
    Stormvind skrev 2014-02-04 19:49:46 följande:
    Det är nu du helt plötsligt känner doften ifrån en stilla ocean
    Plötsligt står där i en levande orkan

Samt känner dig fångad av en stormvind
    Fast för dig
    Ingenting kan hindra dig
    När det blåser i vårt hjärta
    Fångad av en SD-vind!!!!

Här finns bara vi och jag,
    och det hat som himlen lämnat kvar....

Det är dags att ge sig av
    För folk som har flytt kommer aldrig mer
    Reser ut på öppet hav
    Där altting blir SD-hat!!!

Utan saknad lämnar de sin trygga hamn
    Fria men ändå bunda till ett öppet hat...
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • sjuttiofemman
    Stormvind skrev 2014-02-04 19:49:46 följande:

Det är ditt standardsvar. Den dagen du kan förklara vad du menar eller i det här fallet, vad artikeln handlar om så blir jag riktigt överraskad :)
  • Stormvind
    LadyInRed skrev 2014-02-04 20:34:28 följande:
    Det är nu du helt plötsligt känner doften ifrån en stilla ocean
    Plötsligt står där i en levande orkan

Samt känner dig fångad av en stormvind
    Fast för dig
    Ingenting kan hindra dig
    När det blåser i vårt hjärta
    Fångad av en SD-vind!!!!

Här finns bara vi och jag,
    och det hat som himlen lämnat kvar....

Det är dags att ge sig av
    För folk som har flytt kommer aldrig mer
    Reser ut på öppet hav
    Där altting blir SD-hat!!!

Utan saknad lämnar de sin trygga hamn
    Fria men ändå bunda till ett öppet hat...
    Skicka STIM pengarna till Carola.
    sjuttiofemman skrev 2014-02-04 20:50:38 följande:

Det är ditt standardsvar. Den dagen du kan förklara vad du menar eller i det här fallet, vad artikeln handlar om så blir jag riktigt överraskad :)
    Det är väl ganska uppenbart vad artikeln handlar om, att båda sidor är exakt lika goda kålsupare.
    Skillnaden är att antirasister inte helt olikt extremister tror deras gärning är for the better good. Och därför berättigad, de är beredda att döda för att få igenom sin vilja (Jag har läst åtskilliga twitter kommentarer där vänsteranhängare hotat med att slå ihjäl folk om SD kommer till makten, det är sådant intelligent talande man blir imponerad över och känner direkt, ja snälla styr vårt land.) 

Det enda du gör när du läser artikeln är att missförstå hela innebörden och hänvisar till ett inlägg som inte har ett skit med artikeln att göra.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-02-04 17:27:19 följande:
    [quote=72421006][quote-nick]Dorian Ertymexx skrev 2014-02-04 11:12:38 följande:[/quote-nick] Självutnämd... vem annars ska utnämna en till antirasist? Kungen? Riksdagen? Kommunfullmäktige?[/ Antirasism handlar ju väldigt lite om att vara emot rasism, lika lite som att extremfeminist handlar om jämlikhet . Den totalabristen hävdade en invandrarkvinna här på fl för över ett årsedan.( Dvs dom fick lite pengar sen va det ingen Svensk som ville ta idet) Men du satt bara och runkade till att Mamita påstod att på hennes boende va det fler Svenskar. Ni vägrade svara en kvinna som verkligen ville förändra och diskutera. Så att du bryr om utsatta flickor är bara skit-snack,
    Vad skulle antirasism handla om då, om inte att motarbeta rasism?

Men iofs, visst, då kan jag ju säga att antiislamism inte handlar om att vara mot islam... Obestämd
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • LadyInRed
    Stormvind skrev 2014-02-04 20:56:22 följande:
    Skicka STIM pengarna till Carola.

Det är väl ganska uppenbart vad artikeln handlar om, att båda sidor är exakt lika goda kålsupare.
    Skillnaden är att antirasister inte helt olikt extremister tror deras gärning är for the better good. Och därför berättigad, de är beredda att döda för att få igenom sin vilja (Jag har läst åtskilliga twitter kommentarer där vänsteranhängare hotat med att slå ihjäl folk om SD kommer till makten, det är sådant intelligent talande man blir imponerad över och känner direkt, ja snälla styr vårt land.) 

Det enda du gör när du läser artikeln är att missförstå hela innebörden och hänvisar till ett inlägg som inte har ett skit med artikeln att göra.
    Du tolkar, du missförstår...
    Ger du mig en andra chans?
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
Svar på tråden Varför hatar folk SD?