• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-02-03 22:43:42 följande:

Tyvärr litar inte jag på någon * undersökning* som du vet har kommit alldeles för många tveksamma sådana. Men att polisen iaf delvis bekräftar det så är det ju positivt .
    Nej, jag förstår. Att vara sverigedemokrat innebär ett utanförskap som innebär att man inte litar på någon annan än de egna - och ibland uppgifter utifrån som stöder de egna teserna.

Det är faktiskt nästan lite sorgligt - och tyvärr ett tecken på att utanförskapet växer: Själv skulle jag aldrig drömma om att ifrågasätta  de här två forskarnas uppgifter - men om jag nu ändå gjorde det skulle jag granska hela undersökningen för att försöka se vad de förbisett.

Men du kanske menar att rådata är manipulerade - och gör du det så blir det inte så lite tragikomiskt, det är just den inställningen som Dorian raljerar över.

Nog måste det gå att vara sverigedemokrat utan att behöva måla upp en konspiration som genomsyrar hela Sverige - eller också är detta inte möjligt?
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-02-03 22:09:53 följande:

Nä, jag besvarade Dorians div gafflande ,där han antyde att det aldrig har funnit några problem i Malmö. Inser man inte att Malmö än i dag har stora problem , du får ursäkta. Är man dum i huvudet. Tycker du att 100 skottlossningar/ mordförsök är acceptabelt , har du missat att dom i dagarna har sprängtlite ? Eller du kanske tror att det är pojkstreck.
    Ständigt detta svartvita tänkande. Om man inte går på Affes Överdrifter, Avpixlats förvrängningar och andra SD-lögner och förvanskningar, så MÅSTE man ju förstås mena att det inte finns några problem, eller hur!!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-02-03 23:02:01 följande:
    Nej, jag förstår. Att vara sverigedemokrat innebär ett utanförskap som innebär att man inte litar på någon annan än de egna - och ibland uppgifter utifrån som stöder de egna teserna. Det är faktiskt nästan lite sorgligt - och tyvärr ett tecken på att utanförskapet växer: Själv skulle jag aldrig drömma om att ifrågasätta  de här två forskarnas uppgifter - men om jag nu ändå gjorde det skulle jag granska hela undersökningen för att försöka se vad de förbisett. Men du kanske menar att rådata är manipulerade - och gör du det så blir det inte så lite tragikomiskt, det är just den inställningen som Dorian raljerar över. Nog måste det gå att vara sverigedemokrat utan att behöva måla upp en konspiration som genomsyrar hela Sverige - eller också är detta inte möjligt?

Nä, nu tolkar du in vad du tror att jag tror. Jag vet att div media, * forskare* ett antal ggr har vinklat och släppt rena lögner. Så jag är försiktigt optimistisk , min tillit får man förtjäna. Konspiration? Själv tycker jag att det är positivt att media har börjat skriva lite sista månaderna, tror tom att många som jobbar inom media är rätt trött på självutnämnda.anti-rasister och extremfeminister. Tycker faktiskt att dom är rätt lika rasisterna.Som jag sagt, jag har kollat i månader innan jag har skrivit något, och min uppfattning är helt tvärtom att ni håller på så ,och att folk mest lagt upp länkar som oftast stämmer, iof läser man ju inte varje inlägg heller och tolkar säkert fel ibland. Sedan är det väl så att många här i grund och botten bråkar lite med varandra ( hur fan kan hen skriva något så idiotiskt) så skrivs det något tillbaka eller skickas en länk.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-03 23:42:18 följande:
    Ständigt detta svartvita tänkande. Om man inte går på Affes Överdrifter, Avpixlats förvrängningar och andra SD-lögner och förvanskningar, så MÅSTE man ju förstås mena att det inte finns några problem, eller hur!!

Så tolkar jag dig ibland. Metro påstår att det är 100 skjutningar 2013 det tycker jag är mycket, och att man spränger entrén till en myndighet. Då anser jag att det är lite väl tidigt att ropa hej.
  • sjuttiofemman
    effemgea skrev 2014-02-03 23:02:01 följande:
    Nog måste det gå att vara sverigedemokrat utan att behöva måla upp en konspiration som genomsyrar hela Sverige - eller också är detta inte möjligt?

• Stormvind

Läste precis en kommentar till denna debattartikel (som dessutom är väldigt pricksäker)

debatt.svt.se/2014/02/03/antirasister-och-rasister-gor-gemensam-sak/

"Hela Sveriges rasistdebatt är betydligt rikare på halmgubbar än någonsin förnuftiga argumentatörer. Och det just pga att argument överhuvudtaget saknas.
    Det har aldrig handlat om ras.
    Det handlar om synsätt, kulturell belastning, religion, integrationsovilja, politisk stereotypi, godhetstävling, ja precis allting utom just ras. Men har man fått ras på hjärnan, då ryms där absolut ingenting mer. Då är "huvet fullt". Och alternativa sätt att se finns inte. På kartan. Vi lever i ett slags idioternas diktatur och jag vet inte vem som skall frälsa oss ifrån idioterna..."

Och denna kommentar är nästan än mer pricksäker, det räcker bara att kolla på de tomtar som håller på och skriver mest frenetiskt i den här tråden.

• effemgea
    Thomas66 skrev 2014-02-04 00:06:18 följande:

Nä, nu tolkar du in vad du tror att jag tror. Jag vet att div media, * forskare* ett antal ggr har vinklat och släppt rena lögner. Så jag är försiktigt optimistisk , min tillit får man förtjäna. Konspiration? Själv tycker jag att det är positivt att media har börjat skriva lite sista månaderna, tror tom att många som jobbar inom media är rätt trött på självutnämnda.anti-rasister och extremfeminister. Tycker faktiskt att dom är rätt lika rasisterna.Som jag sagt, jag har kollat i månader innan jag har skrivit något, och min uppfattning är helt tvärtom att ni håller på så ,och att folk mest lagt upp länkar som oftast stämmer, iof läser man ju inte varje inlägg heller och tolkar säkert fel ibland. Sedan är det väl så att många här i grund och botten bråkar lite med varandra ( hur fan kan hen skriva något så idiotiskt) så skrivs det något tillbaka eller skickas en länk.
    Vad är en självutnämnd antirasist och vad är en extremfeminist - och hur präglar dessa den offentliga debatten?

I går kom det en nyhet där Socialstyrelsen undersökt bristen på samarbete mellan myndigheter för att minska risken för våld i nära relationer ska leda till att kvinnor dödas.

Nyheten kommenterades av förbundssekreteraren på Sveriges kvinno- och tjejjourers riksförbund, är hon ett exempel på en extremfeminist som i för stor utsträckning styr medias rapportering?  
  • sjuttiofemman
    Stormvind skrev 2014-02-04 01:10:51 följande:
    Läste precis en kommentar till denna debattartikel (som dessutom är väldigt pricksäker)

debatt.svt.se/2014/02/03/antirasister-och-rasister-gor-gemensam-sak/

"Hela Sveriges rasistdebatt är betydligt rikare på halmgubbar än någonsin förnuftiga argumentatörer. Och det just pga att argument överhuvudtaget saknas.

Det har aldrig handlat om ras.

Det handlar om synsätt, kulturell belastning, religion, integrationsovilja, politisk stereotypi, godhetstävling, ja precis allting utom just ras. Men har man fått ras på hjärnan, då ryms där absolut ingenting mer. Då är "huvet fullt". Och alternativa sätt att se finns inte. På kartan. Vi lever i ett slags idioternas diktatur och jag vet inte vem som skall frälsa oss ifrån idioterna..."

Och denna kommentar är nästan än mer pricksäker, det räcker bara att kolla på de tomtar som håller på och skriver mest frenetiskt i den här tråden.

Och den som kallar sig "ismet" och ett efternamn jag inte kommer ihåg skriver rätt bra svar. De "invandringskritiska" försöker få det till att ordet rasist är urholkat idag, men det är tvärtom. Ordet betyder att man ser vissa etniska grupper överlägsna andra och de som kallar sig "invandringskritiska" trampar ofta över den gränsen. Då blir man kallad rasist, med all rätt och full betydelse.

Skribenten har en poäng, vi är alla svenskar och ska behandlas som sådana. Även om vissa har annat ursprung. Men hon tycks inte förstå att tex räkna invandrare på en arbetsplats kan ha ett syfte: att påvisa strukturella problem i samhället.
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-02-04 07:34:38 följande:
    Vad är en självutnämnd antirasist och vad är en extremfeminist - och hur präglar dessa den offentliga debatten?

I går kom det en nyhet där Socialstyrelsen undersökt bristen på samarbete mellan myndigheter för att minska risken för våld i nära relationer ska leda till att kvinnor dödas.

Nyheten kommenterades av förbundssekreteraren på Sveriges kvinno- och tjejjourers riksförbund, är hon ett exempel på en extremfeminist som i för stor utsträckning styr medias rapportering?  
    Självutnämd... vem annars ska utnämna en till antirasist? Kungen? Riksdagen? Kommunfullmäktige?
  • Thomas66

[quote=72421006][quote-nick]Dorian Ertymexx skrev 2014-02-04 11:12:38 följande:[/quote-nick]

effemgea skrev 2014-02-04 07:34:38 följande:
    Vad är en självutnämnd antirasist och vad är en extremfeminist - och hur präglar dessa den offentliga debatten? I går kom det en nyhet där Socialstyrelsen undersökt bristen på samarbete mellan myndigheter för att minska risken för våld i nära relationer ska leda till att kvinnor dödas. Nyheten kommenterades av förbundssekreteraren på Sveriges kvinno- och tjejjourers riksförbund, är hon ett exempel på en extremfeminist som i för stor utsträckning styr medias rapportering?  
    Självutnämd... vem annars ska utnämna en till antirasist? Kungen? Riksdagen? Kommunfullmäktige?
    [/ Antirasism handlar ju väldigt lite om att vara emot rasism, lika lite som att extremfeminist handlar om jämlikhet . Den totalabristen hävdade en invandrarkvinna här på fl för över ett årsedan.( Dvs dom fick lite pengar sen va det ingen Svensk som ville ta idet) Men du satt bara och runkade till att Mamita påstod att på hennes boende va det fler Svenskar. Ni vägrade svara en kvinna som verkligen ville förändra och diskutera. Så att du bryr om utsatta flickor är bara skit-snack,
Svar på tråden Varför hatar folk SD?