• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Litet My
    LadyInRed skrev 2014-02-01 15:07:50 följande:
    Att ett parti hymlar med sina egentliga ståndpunkter, vrider sanningen en aning till sin egen fördel, för att samla röster har väl aldrig varit något nytt.

Men det man inte väljer att inte diskutera ligger oftast närmare hjärtat än det man diskuterar.
    Nä, fast det är väl få partier som säger att de inte skall diskutera själva kärnpunkten i partiet. Lite som att MP skulle säga att "vi kommer inte att diskutera miljön".
  • Litet My
    sjuttiofemman skrev 2014-02-01 16:50:08 följande:

Pja det är ju ett populistiskt parti så att de säger vad som passar bäst för stunden är föga förvånande..
    Samma sak med deras "nolltolerans mot rasism", det låter bra men efterlevs inte.
    Säger som till föregående, det är rätt extremt att helt frångå partiets huvudfråga så att säga. SD uppkom ju av en anledning.
  • sjuttiofemman
    Absofuckinglutely skrev 2014-02-01 23:00:27 följande:
    Det största hotet mot en nation är ett oenigt och splittrat folk, det som så fint i folkmun kallas för mångfald och mångkultur. Det är det som skapat åtskilliga blodiga inbördeskrig och havererade ekonomier, något ni historielösa oikofober förtränger i er megalomaniska godhetskamp.

Därför måste den massiva neger och arab-importen omedelbart upphöra samt att ett upprättande av en deporteringsplan kan ske inom en snar framtid. Tiden börjar bli knapp nu om vi ska kunna rädda riket.

Så e det med det!

Pja, på 90-talet var det vita svenska män som jobbade hårt med att förstöra vårt Sverige. Mördade poliser, rånade banker, stal militära vapen, mördade meningsmotståndare mm mm.

Denna utveckling går i cykler och nu är det dags igen när meningsmotståndare och invandrare misshandlas på löpande band. Men det är väl invandrarnas fel enligt dig?
  • LadyInRed
    Litet My skrev 2014-02-02 01:22:26 följande:
    Nä, fast det är väl få partier som säger att de inte skall diskutera själva kärnpunkten i partiet. Lite som att MP skulle säga att "vi kommer inte att diskutera miljön".
    Som sagt, jag var lite otydlig i mitt första inlägg angående saken. Jag tänker inte ändra uppfattning om Lilla My på grund av ett missförstånd.

Mer detaljer finns om man gör sig besväret att söka efter LRs inlägg.
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • Absofuckinglutely
    sjuttiofemman skrev 2014-02-02 01:29:37 följande:
    Pja, på 90-talet var det vita svenska män som jobbade hårt med att förstöra vårt Sverige. Mördade poliser, rånade banker, stal militära vapen, mördade meningsmotståndare mm mm.

Denna utveckling går i cykler och nu är det dags igen när meningsmotståndare och invandrare misshandlas på löpande band. Men det är väl invandrarnas fel enligt dig?

Det finns fortfarande ett fåtal vita män som begår brott i Sverige, det kommer man aldrig ifrån. Däremot är det väldigt svårt att förstå varför ni vänsterextremister av den anledningen vill massimportera zigenare, araber och negrer - folkgrupper som är extremt överrepresenterade i brottsstatistiken jämfört med svensken. blir någonting bättre då menar ni?

Antagligen beror denna logiska tankevurpa på er oförmåga att tolka statistik, än värre blir det då ni läser lögner på vänsterextrema hatbloggar och blandar ihop den antiintellektuella smörjan med fakta.

Jag hittar liksom inte på någonting, det jag beskyller invandrare för är dom i allra högsta grad skyldiga till. Utomeuropéer som grupp är skadlig för Sverige - punkt slut!

Såg förövrigt att någon roat sig med att plocka ut dom tio vanligaste efternamnen ur den läckta Lexbase-filen med svenska domar, det visade sig inte helt otippat att hela topp-tio listan innehöll ökända zigenar-namn.

Ofantliga 9,9% av alla med efternamnet Abdullah fanns med i registret förövrigt.

Zigenare är väl ett jävla pack som borde tvångsutvisas med omedelbar verkan, håller du inte med om det? Om inte, hatar du Sverige? Vill du ha mer kriminalitet i Sverige?

Är du en ond och hatisk människa?
  • Litet My
    LadyInRed skrev 2014-02-02 01:57:24 följande:
    Som sagt, jag var lite otydlig i mitt första inlägg angående saken. Jag tänker inte ändra uppfattning om Lilla My på grund av ett missförstånd.

Mer detaljer finns om man gör sig besväret att söka efter LRs inlägg.
    Ändra uppfattning om mig? Känner vi varandra?

Jag hänger inte med alls tyvärr Obestämd
  • LadyInRed
    Absofuckinglutely skrev 2014-02-02 01:59:28 följande:

Det finns fortfarande ett fåtal vita män som begår brott i Sverige, det kommer man aldrig ifrån. Däremot är det väldigt svårt att förstå varför ni vänsterextremister av den anledningen vill massimportera zigenare, araber och negrer - folkgrupper som är extremt överrepresenterade i brottsstatistiken jämfört med svensken. blir någonting bättre då menar ni?

Antagligen beror denna logiska tankevurpa på er oförmåga att tolka statistik, än värre blir det då ni läser lögner på vänsterextrema hatbloggar och blandar ihop den antiintellektuella smörjan med fakta.

Jag hittar liksom inte på någonting, det jag beskyller invandrare för är dom i allra högsta grad skyldiga till. Utomeuropéer som grupp är skadlig för Sverige - punkt slut!

Såg förövrigt att någon roat sig med att plocka ut dom tio vanligaste efternamnen ur den läckta Lexbase-filen med svenska domar, det visade sig inte helt otippat att hela topp-tio listan innehöll ökända zigenar-namn.

Ofantliga 9,9% av alla med efternamnet Abdullah fanns med i registret förövrigt.

Zigenare är väl ett jävla pack som borde tvångsutvisas med omedelbar verkan, håller du inte med om det? Om inte, hatar du Sverige? Vill du ha mer kriminalitet i Sverige?

Är du en ond och hatisk människa?
    Du skapar inget större förtroende hos någon annan,än dig själv.  När ord har börjat sakna betydelse får man luta sig åt en bild som säger mer än vad jag någonsin har haft möjlighet att yttra här på nätet.

Nu, håll käft innan jag blir förbannad på riktigt. Såna som du går det inte att argumentera emot för ni baserar allt på felaktiga grunder utan möjlighet till resonemang.

En debatt bygger på på att parterna bygger upp argument och står upp för sin sak snarare än att folket som klagar över att de har det bra, ska klaga över att allt är piss!
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • Absofuckinglutely
    LadyInRed skrev 2014-02-02 02:21:40 följande:
    Du skapar inget större förtroende hos någon annan,än dig själv.  När ord har börjat sakna betydelse får man luta sig åt en bild som säger mer än vad jag någonsin har haft möjlighet att yttra här på nätet.Nu, håll käft innan jag blir förbannad på riktigt. Såna som du går det inte att argumentera emot för ni baserar allt på felaktiga grunder utan möjlighet till resonemang.

En debatt bygger på på att parterna bygger upp argument och står upp för sin sak snarare än att folket som klagar över att de har det bra, ska klaga över att allt är piss!

Vad ville du säga med bilden på dom pundande babbarna? För min del får du jättegärna bli förbannad, det är bara roligt då ni vänsterextremister eggar upp er så fjädrarna ryker. Vilka felaktiga grunder menar du att jag baserar mina åsikter på? Du får gärna vara mer specifik.

Mig veterligen har jag bara sagt att negrer, araber och zigenare är skadliga för Sverige genom sin höga kriminalitet och bidragsberoende. det är vanliga folkliga åsikter helt och fullt baserade på fakta. Tänkte du argumentera emot istället för att svamla?

Och snart kommer väl rasistkortet också
  • Dorian Ertymexx
    dennis02 skrev 2014-02-01 11:41:33 följande:
    Där har du fel. Många finnar gillar oss svenskar. Det de ogillar med oss är just att vi är så dumma och naiva att vi tror vi kan vara hela världens samvete och hjälpare. Samma tycker många danskar och norrmän.

Svenskar saknar överlag civilkurage och sann kärlek till sin egen ras och sitt ursprung. Det kommer att ligga oss i fatet flera gånger om, tro mig.
    Right. Ta den diskussionen med någon av de nästan 20% som röstade på Sannfinländarna.

Bristen på kärlek till den egna rasen hör jag varje gång en SD-are uttrycker sig rasistiskt. Dumt att hata andra Homo Sapiens Sapiens som grupp när man själv tillhör den rasen. Självmål faktiskt.

För övrigt heter det underart, om det inte handlar om strikta avelstermer.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-02-01 12:28:53 följande:

Nu menar jag riktiga manifesterade, ej påhittade sådana och sådana som handlar om viktigasaker.
    Alla manifestationer är per definition "påhittade", någon måste hitta på att de ska ha en manifestation. Och som sagt, om du inte läser nyheterna så är det klart att du missar när de sker. Fanns som sagt en större manifestation på söder för ett par veckor sedan. Stod en del om det i tidningarna till och med.

Och du bestämmer vad som är "viktiga saker" förstår jag?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?